Eten
TanSwallow86
29-10-2022 om 17:09
Shoarma zonder brood maar met een kwak pretvet(mayo). Heb geen knoflook saus
Dolfje
29-10-2022 om 18:04
Ninoea schreef op 29-10-2022 om 17:53:
zelfgemaakte pizza’s met zuurkool, rookworst en bacon.
In eerste instantie dacht ik gatver maar het gekke is dat ik het op een broodje wel eet en pizza is natuurlijk ook gewoon brood.
Jynta1981
29-10-2022 om 18:20
De Thaise curry schoof ik al de hele week voor me uit, nu dus wel gemaakt, anders kon ik de ingrediënten wegkieperen, maar het was een beetje niksig. Nou ja, iedereen heeft gegeten en het was gezond.
Morgen weet ik het nog niet, we hebben een lunch met familie bij een buffetachtig iets, dus even kijken of we daarna nog trek hebben of dat het een broodje ei of een tosti wordt ofzo. Ik denk het laatste. Misschien maak ik wel ragout 
Dewi-Sri
29-10-2022 om 20:51
Traybake met aardappel, venkel, bloemkool, rode ui, heel veel knoflook (ik moet wat met die 2 kilo!), wortel, kummel, veel rozemarijn, tijm en voor echtgenoot een karbonade zonder bot. Was lekker. Jammer dat er geen restjes zijn.
Ik zin op smoezen om morgenochtend naar de bakker te gaan voor verse croissants en een grote palmier. En een tarte aux fruits... We groeien hier vast dicht, maar vanaf eind november zijn we weer een tijd in Nederland, dan zakt het wel af... Hoop ik...
Teigera
30-10-2022 om 07:48
Dewi-Sri: omdat het lekker is, is dat een goed-genoeg smoes? 😃
Gisteravond Pad Thai gemaakt met oa garnalen. Was lekker maar jongste frut wilde er niks van hebben. Hij is wel normaal qua dat hij lekker wil spelen enzo maar eten gaat nog niet zo goed helaas. Vanavond een traybake met kipdijfilet, mandarijn, courgette en kikkererwten. Erbij nog wat gebakken aardappeltjes en toe panna cotta.
ToetieToover
30-10-2022 om 08:17
vandaag rosolli:

zonder appel, omdat ik daar allergisch voor ben. Dat vervang ik door blokjes knolselderij. Volgens de Fin des huizes moet alles pas op je bord door elkaar, dus ik serveer het precies zo. Met zoete aardappelpuree uit de oven een beenham met veel kruidnagel ingestoken, mag gezellig naast de puree in de oven.
We hebben Surinaams feest-eten gehad dus nu Fins feest-eten. Ter verhoging van de feestvreugde mokkapalat toe.
Dolfje
30-10-2022 om 08:43
Ik ga me vandaag eens wagen aan pizza maar dan van bloemkool :
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/bloemkoolpizza-met-tomaat-mozzarella
Of deze : https://www.lowcarbchef.nl/recept/bloemkoolpizza
Erop kaas en salami.
Koreveen
30-10-2022 om 08:48
De familiedag gisteren was erg gezellig. We hadden een tafel BBQ met erg goed gekruid vlees en er waren gelukkig veel salades en lekkere frietjes.
Vandaag maak ik een kip-pie met kipdijfilet, champignons, tuinerwtjes, ui en wortel afgedekt met bladerdeeg.
Balen dat de vakantie anders liep, Teig maar de foto’s zagen er gezellig en relaxed uit
RoosOpJeHoed
30-10-2022 om 10:21
Zelfgemaakte pompoensoep: blokjes pompoen, paprika, ui en knoflook roosteren in de oven met ras-el-hanout. Daarna nog even pruttelen in een groentebouillon en pureren tot een lekker soepje. Erbij crackers en soepstengels met dip.
TanSwallow86
30-10-2022 om 12:49
Ik heb nog een zalm filet en koolvis. Dan is vriezer leeg om te ontdooien en dan weer opvullen
Jynta1981
30-10-2022 om 17:52
wij hadden dus een buffet lunch met allerlei lekkers, dus het plan was een broodje of een tosti. Maar de kinders zitten nu aan een diepvriespizza en wij eten heel culinair ragout uit blik met bladerdeegbakjes.