Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier vandaag lekker makkelijk,  tomatengroentesoep met tosti's

Zuurkoolstamppot met een lekkerbekje!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-10-2022 om 17:50

broodje met kipshoarma en appelcompote als toetje

Vandaag linzensoepje met zadencrackers en kaas en voor warme maaltijd 2 is de oven nu aan het werk, met: flespompoen, ui, kaneel/chiliflakes en daartussen liggen witte bonen in barbecuesaus. Als dit geheel de laatste 10 minuten ingaat, krijgen ze gezelschap van heekfilets. Als ze allemaal gezellig samen de oven verlaten, krijgen ze een kwak hartige kwark. 

JtM

JtM

28-10-2022 om 09:04

Wij hebben gisteravond sushi besteld ipv het eten gegeten wat eigenlijk op het menu staat.

De gemarineerde kip eten we dus vanavond, ik denk dat ik er frietjes uit de airfryer bij maak (of zoete aardappelfriet) en sperziebonen in spek gerold.

Ik ben er al vroeg bij want de Surinaamse pom moet een tijdje in de oven. Daarbij eten we sperziebonen, rijst en zuur. Yummmmm en morgen is het nóg lekkerder!

En verder nog geen idee, ik kan alleen nog maar aan pom denken. 

yette

yette

28-10-2022 om 09:40 Topicstarter

Uit de vriezer: rendang en bami
Erbij: sajoerboontjes, rijst en een gebakken ei voor de grapjas die geen rendang lust.

Thaise curry met vis, broccoli, sugarsnaps en cherrietomaatjes. Met rijst en lekker veel koriander.

Bloemkoolnasi met kip, taugé en bosuitjes. En een gebakken ei en augurk erbij. Heb nogal wat kipdijfilet in de marinade staan nu dus daar gaat de helft van in de diepvries voor volgende week. Nadeel van bloemkool ipv gewone rijst voor de nasi goreng is dat ik dat niet in zijn geheel invries. Heb normaal altijd wel een paar bakken nasi goreng in de diepvries.

Ben inmiddels 9 kilo afgevallen. Dus voor vanavond als er bezoek komt geen chips en toastjes maar  ik heb wel borrelhapjes gehaald en snij wat blokjes kaas en komkommer. 

Ik heb tien koppen water met koffiesmaak op en een kop dikke bruinebonensoep met prei, verder nog niet maar er komen óf gebakken aardappels aan óf iets met pasta plus een lekkere appelpannenkoek met speculaaskruiden later op de avond.

Wat goed dolfje!

Ik ga vanavond uit eten, we zijn een nachtje weg met de kinderen.  Het is een proeverij menu met kleine gerechtjes. Niet super culinair maar de kaart ziet er goed uit en genoeg wat de kinderen lekker vinden zonder dat ze op friet met kipnuggets uitkomen (want dat is er niet   )

Dolfje, goed bezig!
Wij bestellen sushi. Zo geen zin om te koken

Wow Dolfje, wat een prestatie, gefeliciteerd!
Hier een ik-heb-nergens-zin-in-dag, en al helemaal niet in koken. Raar, want dat gebeurt me steeds minder vaak. Ik gooi dus maar weer eens een opgeleukte k&k-pizza in de oven. Misschien dat ik nog een voorgerechtje maak van verse vijgen met serranoham en mozzarella, maar veel gekker wordt het niet.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-10-2022 om 17:46

nasi met atjar. Als toetje caramel-zeezout ijs 

Wat goed Dolfje! Heb je het pastinaakmysterie nog voor kunnen leggen aan je consulent?

Vandaag simpel, want zoon is weer thuis. Geroosterde aardappeltjes, gewokte bladspinazie met room en gegrilde chipolataworstjes.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.