Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

ToetieToover schreef op 31-08-2022 om 15:15:

[..]

Dit vond ik zo’n goed idee, dat was lunch.

Lekker!

aardappels met doperwten, wortels en rollade 
En 1 kind krijgt een hamburger

Ik maak zo een tomatenpaprikasoep. Over een uurtje is zoon klaar met zwemmen en hoef ik het alleen maar op te warmen. Daarbij eten we stokbrood met kruidenboter. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-08-2022 om 17:06

hier nasi part 2

Pasta met paprika, courgette, ui, tomaat en kalkoenreepjes.

Dagje chique: tournedos met (hoe lullig, maar ze zijn zooo mooi) champignons, aardappeltjes en salade met ui, avocado, kappertjes, zwarte olijven, tomaat, komkommer en een klassieke vinaigrette en voor mij in plaats van tournedos gerookte zalm. Nee, geen room bij de champignons, we gaan niet al te erg overdrijven

Bonen weer. Met een beetje uisnippers  opgebakken.
Gisteren ook trouwens. Ik had ook macaroni of gebakken aardappelen kunnen nemen maar bonen lust ik altijd wel.

Op het werk hutspot met een curryworst op. Lekker!

Vanavond maak ik een stamppotje met verse spinazie en zontomaatjes. Daar gaat een hamburgertje bij, in de hoop dat die nog goed is na het diepvriesaccident. Vast wel. En anders is het snel weekend 

yette

yette

01-09-2022 om 09:03 Topicstarter

Ik maak denk ik pasta bolognese. 

Over 2 weken ga ik trouwens weer naar Frankrijk. Alleen. Heb niet zoveel aan onze familievakantie gehad - integendeel, ik ben doodmoe teruggekomen en het wordt er hier niet beter op. Maandag in een opwelling geboekt, maar een goed plan. Even helemaal niks. Alleen mijn caravannetjes en mijn uitzicht. En kaas natuurlijk 

Vanavond eten we groene curry met rijst. Het is zo’n groentepakket. Ik had er laatst twee in een toogoodtogopakket zitten en heb ze in de slowcooker gedaan met als extra nog bimi erdoor (zat in hetzelfde pakket) en kip. De helft heb ik toen ingevroren en die eten we dus vanavond. Morgenavond weer inspiratie van keukenliefde geplukt loaded fries met curryworst. Dit recept kwam me goed uit omdat ik nog worst in de vriezer heb liggen. Gaat die ook netjes op. 
De wraps met kip en mangochutney bevielen overigens erg goed. Mijn jongste zoon heeft een broertje dood aan salade en deze salade vond hij lekker. Wij hebben overigens wel de wrap besmeerd en er een flinke klodder over gedaan en ons dus niet volgens de letter aan het recept gehouden. 

Goed plan Yette!

Klinkt lekker die wraps Ninoea.

Hier vanavond snijbonen uit de moestuin van een verre tante. Lekker hoor. Met een bal gehakt en een aardappeltje.

Stamppot rauwe andijvie met spekjes en braadworst.

en ons dus niet volgens de letter aan het recept gehouden.

Dat doe ik bijna nooit, alleen met bakken dan komt het nauw. Verder pas ik elk recept aan naar waar ik zin in heb en in huis heb.

Elmie schreef op 01-09-2022 om 14:22:

Goed plan Yette!

Eens! Lekker even genieten en uitrusten Yette.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.