Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten vanavond hamburgers en ik maak er koolsla bij. Koop wel heel lui voorgesneden kool en wortel en dat kan dan morgen ook mooi door de foe yong hai die ik dan van plan ben te maken voor bij de bloemkool nasi.

Al wat overblijft aan groente maak ik zaterdag denk ik soep van want zondag op vakantie.
Ben nu 6 kilo afgevallen en wil er nog meer af, ga dus op vakantie wel genieten en borrelen maar qua eten dan niet meer zo bunkeren als voorheen. Dat is zonde. Moet slimme keuzes maken, veel salade en groentes en opletten met de koolhydraten en andere dingen.

pitabroodjes met shoarma en sla 

Lekker bezig Dolfje! Heb jij nu ook minder trek in suikers? Ik merk dat wij nu we tussendoor extra groente en noten enzo eten, eigenlijk geen of veel minder behoefte hebben aan koekjes etc. Mooie bijkomstigheid, al moet ik soms wel even sterk en streng zijn voor mezelf. Voorlopig gaat het goed en snacken we druifjes 

Mooi resultaat, Dolfje!

vandaag:

Ovenpatat met Ton’s mayo, garnalen met spicy chili saus, gemengde groene sla, met groene tomaat, 1/2 avocado, uitgebakken spekjes en vinaigrette dressing, rauw uitje.

Helaas was ik te druk vandaag om verder nog iets te maken en te eten. Ik leefde op een cappuccino, heel slecht want bij mij hoeft er geen kilo af. Morgen herkansing.

Dolfje schreef op 01-09-2022 om 14:46:

Wij eten vanavond hamburgers en ik maak er koolsla bij. Koop wel heel lui voorgesneden kool en wortel en dat kan dan morgen ook mooi door de foe yong hai die ik dan van plan ben te maken voor bij de bloemkool nasi.

Al wat overblijft aan groente maak ik zaterdag denk ik soep van want zondag op vakantie.
Ben nu 6 kilo afgevallen en wil er nog meer af, ga dus op vakantie wel genieten en borrelen maar qua eten dan niet meer zo bunkeren als voorheen. Dat is zonde. Moet slimme keuzes maken, veel salade en groentes en opletten met de koolhydraten en andere dingen.

Wow, wat goed Dolfje 💪 Lekker bezig. Ik heb trouwens gemerkt dat ik toen ik vorig jaar op vakantie ging tijdens mijn afvalperiode dat er best veel gezonde alternatieven zijn die ook lekker zijn. En het leuke is dat je dan vaak van de gebaande paden afgaat en dat dat heel verrassend en verfrissend kan zijn.

Nou de boontjes zijn gesneden, de ballen gedraaid. Nu zo nog even de aardappels schillen. We hebben eens een keer bintjes gehaald. Kijken of die beter bevallen dan onze huidige aardappel. 

JtM

JtM

01-09-2022 om 16:23

Wij eten straks runderchipolata's met verse spinazie en sperziebonen (los van elkaar geserveerd) en snij lekker wat paprika in reepjes. En ik gooi wat aardappeltjes in de airfryer voor zoon en mij. Vriend wilde weer een keer gekookte aardappels eten.

TanSwallow86

TanSwallow86

01-09-2022 om 16:40

Schnitzel met sla en tomaat

afrodite05 schreef op 01-09-2022 om 15:36:

Lekker bezig Dolfje! Heb jij nu ook minder trek in suikers? Ik merk dat wij nu we tussendoor extra groente en noten enzo eten, eigenlijk geen of veel minder behoefte hebben aan koekjes etc. Mooie bijkomstigheid, al moet ik soms wel even sterk en streng zijn voor mezelf. Voorlopig gaat het goed en snacken we druifjes

Ik was al niet zo’n zoetekauw, het is vooral de kaas die ik mis . En chips 

Wij aten vanavond met basilicum en ricotta gevulde pastabuideltjes, met rode pesto, aubergine, zonnebloempitten, feta, paprika en tomaat. Oudste frut klaagde dat ze de pastabuideltjes ineens niet lekker vond en jongste frut klaagde over de zonnebloempitten. Wíj vonden het wel heel lekker

Ik had het ook lekker gevonden hoor Teig
Hier is het vaarwater weer wat rustiger geworden gelukkig. Vandaag lekker samen buiten gezeten aan het eind van de middag. Daarna had ik niet zo’n zin meer in koken dus besloten we de Aziatische salade met biefstuk in rijstpapier te rollen, hoefde ik geen rijst te koken Luie springrolls dus eigenlijk. Ze waren lekker. 

TanSwallow86

TanSwallow86

01-09-2022 om 22:41

heb zin om te vreten. Maak niet uit wat. Maar heb niks in huis.

Fijn Moos dat jullie in wat rustiger vaarwater zitten nu. Lekker springrolls 

Wij eten vanavond bloemkoolnasi met casselerib erdoor en bosuitjes en erbij foe yong hai zoals dit ongeveer maar zonder de paprika :
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/foe-yong-hai

yette

yette

02-09-2022 om 08:45 Topicstarter

Ik ga op verzoek van de jarige vader eten halen bij de catering van de toko. Weet nog niet precies wat het wordt en da's niet handig. De keuze is reuze en het ziet er altijd allemaal zó verleidelijk uit 

Ik ga uit eten. Mijn zoon trakteert op een etentje voor een aantal mensen die veel hebben geholpen met klussen in zijn huis die hij vorig jaar gekocht heeft. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.