Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Teigera schreef op 14-07-2026 om 10:27:

[..]

Oei, je hebt gelijk! Ik zeg al weleens tegen haar "je moet even wat geduld met me hebben, jij gaat soms sneller dan dat ik als moeder ga" en dit is ook weer zo'n voorbeeld. Soms zie ik haar fietsen of lopen, met haar bos haar, die lange stelten, not a care in the world, heerlijk om te zien. Is gewoon mijn tiener!

Mooi Teig Ik vond de Frutella ook goed gevonden. 

Gister waren wij terug van het festival en hadden echt geen zin om te koken. Dus heb ik meloen gehaald, en ham, en bruin stokbrood, en olijven en een saladetje gemaakt. Superlekker eigenlijk. Hopelijk heeft lief vanavond ook geen zin dan eten we nog zoiets

Meloen met ham. Goed idee wel voor morgen. Moet van 10-17:45werken en ga dan echt niet meer echt  koken bij thuiskomst maar kan voor ik ga nog wel ff naar de winkel. Dus als ik daar morgenvroeg aan denk wordt het misschien wel dat.
Anders bak ik een ei.

Ik doe mee met de meloen-trend. We hebben er nog 5 te gaan, komt goed uit. En inderdaad heb ik óók parmaham, even kijken om welke soort dat het lekkerste gaat zijn. Ik bak pão de queijo erbij - in mijn campingoventje buiten als het heet is, binnen als het ‘gewoon’ warm is. 🥵 

De groep 8 musical, dat belooft wat, veel plezier! Ik weet nog dat de nerveuze juf mijn verbouwereerde dochter achter de coulissen probeerde te manoeuvreren, maar die stond daar al, want één-eiige tweelingzus. Zelf vond ze het minder leuk om (op de school van haar zus) voortdurend begroet te worden onder de naam van zus. Enigszins beledigd dat mensen dat enórme verschil niet zagen 

Dankjulliewel voor de lieve woorden en wat leuk ook om jouw herinnering te lezen Toetie. Het was genieten gisteravond en zéker voor frut. Ze straalde en het ging allemaal supergoed. Daarna kwamen wat kleine tranen natuurlijk (bij haar én bij mij  ) maar gelukkig was het daarna feest. 
Vanavond eten we een lekkerbekje, met broccoli en gebakken aardappelen.

Hier schuift de meloen met ham door naar een andere keer want ik ben niet vooruit te branden. De was staat aan die hang ik op en dan naar mijn werk. Bakken vanavond wel een eitje.

Ach wat leuk Teig! Op naar de middelbare….

We eten vanavond een tessinerbraten: stuk verkennt met spek omwikkeld. Komkommersalade, en aardappelblokjes.

Wegens gewijzigde plannen had ik ineens tijd om alvast saus voor lasagne te maken. Straks als de baby weer op bed ligt, ga ik hem opbouwen. Of eigenlijk meerdere, want dat is handig als we straks tijdelijk geen keuken hebben (maar wel de losse combimagnetron). 

Ik heb ook alvast pasta gekookt voor pastasalade voor vanavond. Ik maak er nog een pesto bij van spinazie, pecorino en walnoten (mag het dan nog pesto heten?) en er gaat natuurlijk nog groente door: paprika, tomaat, komkommer, plus wat mozzarellabolletjes en gerookte kipfilet.

Wat leuk Teig. En time flies! 
Gisteren had ik flatbreads besmeerd met roomkaas en belegd met gerookte zalm en komkommer gemaakt. Lekker en makkelijk.

Zometeen maak ik weer een poke bowl. Vandaag met quinoa, avocado, radijs, gerookte kip en tomaat. Stokbroodje erbij

Wij aten bij een Italiaans restaurant (in NL, nog niet op vakantie). Vooraf een antipasti plank om te delen en als hoofdgerecht en heerlijk gerecht van parelcouscous met zeevruchten. Was erg lekker en gezellig 

Bami kipketjap, zegt het menu waar ik niks over te zeggen heb en wat ik grotendeels probeer te vermijden. Hopelijk is er sambal te regelen, de aanvoer van thuis is moeizaam vandaag en toen ik een vluchttas moest maken was ik niet zo bij zinnen om die pot pindakaas en sambal erin te gooien. 

Kortom...het is weer zover en hierbij ook de verklaring van mijn afwezigheid in de afgelopen ruime week. 

Wat naar Anijs! Heel veel sterkte en hopelijk mag je snel weer naar huis!

Wij eten vanavond salade met orzo, sla, vitello tonnato en artisjokken

Sterkte, Anijs!

Ik ga vandaag pizza's beleggen met oudste zoon. Alleen een beetje suf dat ik gisteren alle mozzarella heb gebruikt in de lasagne (ik vond het al zo veel...). Dat wordt dus eerst een tripje naar de super om de hoek met peuter en baby. Ach, daginvulling zullen we maar zeggen...

Sterkte Anijs!

Hier hebben we een bakje met iets van noedels uit de diepvries gehaald. Maar of het nu spaghetti is of Aziatisch weet ik niet meer en staat er ook niet op

Ai ai ai anijs, wat vervelend voor je. Sterkte en hopelijk hoeft het niet lang meer te duren voordat je weer weg mag.
Wij eten vanavond Javaanse bami met kip en een berg roerbakgroenten.

Ach Anijs toch Het houdt ook maar niet op. Sterkte, ik duim dat ze iets steekhoudende voor je kunnen bedenken! 
Gisteren hadden we BBQ op werk voor eigen personeel, vrijwilligers etc. Was erg gezellig. Ik had collega’s aan het koken gezet en het was lekker. 
Vandaag vrij. Ik heb een aubergine en een bloemkooltje liggen, ik denk dat dat iets indiaserigs wordt. Nog even over nadenken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.