Eten
afrodite05
20-08-2022 om 17:18
RoosOpJeHoed schreef op 20-08-2022 om 15:49:
Wij waren een nachtje naar Hattem en daar gegeten 'Bij de Jongens'. Echt een enorme aanrader!
Vooraf had ik een caesar salad 2.0 (bitterballen van kipragout, parmezaan, spinazie, caesar mayo, kropsla en gefrituurde knoflook), hoofd zalmfilet met maple siroop en een soort chutney van walnoten en als dessert een bavarois van passievrucht, marshmallow, witte chocola en gel van snoepjes. Man had picanha met gegrilde brioche, unpulled pork en een dessert op basis van ferrero rocher. Alles perfect op smaak en goed in verhouding met elkaar. Was er graag nóg zes avonden gaan eten, zóveel lekkers op de kaart.
Vanavond weer zelf koken: aardappels uit de oven, spinazie en gekookt ei.
Klinkt zeker goed! Ga ik onthouden!
Ysenda
20-08-2022 om 20:10
traybake met aardappel, courgette en kabeljauw
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R534170/traybake-van-kabeljauw-courgette-aardappel-en-tomaat
MijnNaamIsHaas73
20-08-2022 om 20:40
Klinkt goed Roos!
En leuk KV, om er op die manier bij betrokken te zijn. En er werd (terecht) goed voor jullie gezorgd.
Ik at bij een Italiaans restaurantje in Amsterdam. Echt heerlijk gegeten, vooraf gefrituurde vis, als hoofdgerecht had ik melanzane en toe een kaasplankje gedeeld. De kaas was niet echt bijzonder, de andere gerechten en ook de bijgerechten waren heerlijk.
afrodite05
20-08-2022 om 21:08
MijnNaamIsHaas73 schreef op 20-08-2022 om 20:40:
Klinkt goed Roos!
En leuk KV, om er op die manier bij betrokken te zijn. En er werd (terecht) goed voor jullie gezorgd.
Ik at bij een Italiaans restaurantje in Amsterdam. Echt heerlijk gegeten, vooraf gefrituurde vis, als hoofdgerecht had ik melanzane en toe een kaasplankje gedeeld. De kaas was niet echt bijzonder, de andere gerechten en ook de bijgerechten waren heerlijk.
En ging het met je rug goed?
Teigera
20-08-2022 om 21:47
@RoosopjeHoed: zo dat klinkt goed!! *googlet waar Hattem ligt* Wel erg ver voor mij helaas.
@MijnnaamisHaas: bij welke Italiaan was je?
Wij hadden een feestje hier in de buurt bij vrienden, dat feestje was eigenlijk ook de aanleiding voor het weekendje weg. Was gezellig. Ik at een vegetarische massaman curry en dat smaakte goed. Lief en de frutjes gingen voor de vega hamburger met broodjes e.d.
Dolfje
20-08-2022 om 22:31
Ik heb even inspiratie nodig voor morgen, wil tomatensoep maken dat komt wel goed maar alleen 1 kom soep als avondeten vind ik zo kaal maar we eten nu natuurlijk geen stokbrood. Heeft er iemand een leuk en lekker koolhydraatarm idee?
FaithfulDuck87
20-08-2022 om 22:42
Dolfje schreef op 20-08-2022 om 22:31:
Ik heb even inspiratie nodig voor morgen, wil tomatensoep maken dat komt wel goed maar alleen 1 kom soep als avondeten vind ik zo kaal maar we eten nu natuurlijk geen stokbrood. Heeft er iemand een leuk en lekker koolhydraatarm idee?
een gevulde omelet of zo?
ToetieToover
20-08-2022 om 22:55
Dolfje schreef op 20-08-2022 om 22:31:
Zadencrackers natuurlijk
met kaas.
Of hartige kwark (=kwark met zout, knoflookpoeder en eventueel komkommer, ui, paprika) met gepofte pompoenpitten.
Dolfje
20-08-2022 om 22:57
Friezinnetje schreef op 20-08-2022 om 22:42:
[..]
een gevulde omelet of zo?
Ja aan zoiets zat ik ook te denken.
Of nu schiet me te binnen een soort frittata uit de oven of zo. Heb nog bloemkool en geitenkaas. Dat met eitjes in een schaaltje in de oven zal best smaken.
Maar meer ideeën zijn welkom
ToetieToover
20-08-2022 om 22:59
vandaag
restje zoete aardappel-paprikasoep met hartige kwark en gepofte pompoenpitten
en
gegrilde kipfilethaasjes, gekookt ei en vooral groene groenten (broccoli, edamame, peultjes, bladspinazie, sperziebonen, komkommer, taugé) met satésaus
anijsblokje
20-08-2022 om 23:13
Ik at een salade met tomaat, heerlijke burrata en balsamico/olijfolie. Daarna gevulde courgettebloem en gegrilde zeebaars, met gekookte pronkbonen en volkoren couscous. Pruimen uit eigen tuin als toetje.
afrodite05
20-08-2022 om 23:29
Dolfje schreef op 20-08-2022 om 22:57:
[..]
Ja aan zoiets zat ik ook te denken.
Of nu schiet me te binnen een soort frittata uit de oven of zo. Heb nog bloemkool en geitenkaas. Dat met eitjes in een schaaltje in de oven zal best smaken.
Maar meer ideeën zijn welkom
![]()
Ik ben altijd fan van rolletjes, bijvoorbeeld een stukje avocado opgerold in een plakje kipfilet, evt. met wat julienne wortel erbij. Of een hardgekookt eitje (half/kwart) in een plakje rookvlees oprollen. Handje nootjes (amandelen, walnoten etc.) erbij en je hebt een soort borrelplank. Maar misschien is dat niet wat je zoekt.
Dolfje
20-08-2022 om 23:31
afrodite05 schreef op 20-08-2022 om 23:29:
[..]
Ik ben altijd fan van rolletjes, bijvoorbeeld een stukje avocado opgerold in een plakje kipfilet, evt. met wat julienne wortel erbij. Of een hardgekookt eitje (half/kwart) in een plakje rookvlees oprollen. Handje nootjes (amandelen, walnoten etc.) erbij en je hebt een soort borrelplank. Maar misschien is dat niet wat je zoekt.
Nee zoiets zoek ik nu niet hoe lekker ook
Dewi-Sri
20-08-2022 om 23:43
We kregen rond borreltijd bezoek, dus ik heb daarna even gauw een Aziatisch prakje in elkaar geknutseld. Op zich was het lekker, maar omdat ik er een piepklein stukje Madame Jeannette in gedaan had (ik hou wel van vindaloo) was het zo overweldigend scherp geworden, dat we allebei de handdoek in de ring gegooid hebben... het was niet te doen. Weer een leermoment: het is hier dus hollen of stilstaan qua hitte. Volgende keer de helft van dat piepkleine stukje.