Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij hebben een nieuwe diepvries en man heeft in zijn enthousiasme het ding meteen volgegooid met het spul uit de oude diepvries. Ik heb de boel vandaag opnieuw (dit keer logisch!) ingedeeld en meteen wat uit gehaald voor vanavond. We eten aardappelkroketjes uit de oven met een gemarineerd filetlapje en broccoli. Maar de spinazie moet ook op, dus ik denk dat ik de broccoli ga wokken en dan op het laatste moment de spinazie erbij gooi. 

Teigera: veel plezier!

Veel plezier Teig!

Wij kunnen natuurlijk nu ivm dieet niet bij de MacD eten maar we eten dus Big mac salad:
https://bellyfull.net/big-mac-salad/

TanSwallow86

TanSwallow86

19-08-2022 om 15:39

Rollade en gemengde salade

Tagliatelle met pastasaus (met lekker veel groente erdoorheen)

Ik had iets van gemixte bonen: Kidneybonen met sperziebonen ui en tomaat.

ToetieToover schreef op 18-08-2022 om 21:52:

[..]

Het was superlekker, de structuur was minder luchtig dan een mousse maar niet zo vast als een cake. Vandaag deel 2 als toetje, na:

Lamskotelet met knoflook-rozemarijn marinade (blijft lekker) en salade van: bietenblad, geitenkaasbolletjes, frambozen, frambozenazijn ook in de dressing en wat zonnebloem- en pompoenpitten gepoft.

En

zoete aardappel-ui-paprikasoep met crunchy geroosterde witte bonen, walnoten en crème fraîche.

Wat klinkt dit allemaal ook weer heerlijk. 

Wij eten vanavond sla-wraps met Mexicaanse kip en guacamole, verder tomaat /rode ui /knoflook erdoor.
Beetje dit idee:
https://www.lowcarbchef.nl/recept/sla-wraps-met-mexicaanse-kip

zuurkool ovenschotel met casselerrib 

Ik ga een preitaart maken met spekjes. Heb alleen geen creme fraiche in huis, maar dat haal ik straks lopend. Is meteen goed voor mijn rug.

Ik maak bami met kipstukjes gemarineerd in satemarinade met o.a taugé, wortel, kool en een rood pepertje.

Ik ga vanmiddag naar een tentoonstelling in Amsterdam en daarna eten bij een Italiaan. Heel veel zin in alleen heb ik ook last van mij rug en weet ik niet of ik het de hele maaltijd volhoud om te zitten. 

Wij waren een nachtje naar Hattem en daar gegeten 'Bij de Jongens'. Echt een enorme aanrader!
Vooraf had ik een caesar salad 2.0 (bitterballen van kipragout, parmezaan, spinazie, caesar mayo, kropsla en gefrituurde knoflook), hoofd zalmfilet met maple siroop en een soort chutney van walnoten en als dessert een bavarois van passievrucht, marshmallow, witte chocola en gel van snoepjes. Man had picanha met gegrilde brioche, unpulled pork en een dessert op basis van ferrero rocher. Alles perfect op smaak en goed in verhouding met elkaar. Was er graag nóg zes avonden gaan eten, zóveel lekkers op de kaart.

Vanavond weer zelf koken: aardappels uit de oven, spinazie en gekookt ei.

Ik was gisteren en vandaag vrijwilliger bij de Vuelta.  We kregen een lekker pakket eten van Boerschappen met een goede pasta salade, fruit, snack komkommers, krentenbollen en pakje zoutjes.
Net thuis en lief is een kip aan het grillen op de BBQ. De buren schuiven vanavond aan.  We eten er hasselback aardappels en gegrilde bloemkoolroosjes en wortels bij

TanSwallow86

TanSwallow86

20-08-2022 om 16:17

Filetlapjes en wraps

RoosOpJeHoed schreef op 20-08-2022 om 15:49:

Wij waren een nachtje naar Hattem en daar gegeten 'Bij de Jongens'. Echt een enorme aanrader!
Vooraf had ik een caesar salad 2.0 (bitterballen van kipragout, parmezaan, spinazie, caesar mayo, kropsla en gefrituurde knoflook), hoofd zalmfilet met maple siroop en een soort chutney van walnoten en als dessert een bavarois van passievrucht, marshmallow, witte chocola en gel van snoepjes. Man had picanha met gegrilde brioche, unpulled pork en een dessert op basis van ferrero rocher. Alles perfect op smaak en goed in verhouding met elkaar. Was er graag nóg zes avonden gaan eten, zóveel lekkers op de kaart.

Klinkt goed!!!

Bitterballen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.