Eten
Koreveen
10-07-2026 om 22:04
Ik had sticky chicken gemaakt met een zelfgefrobeld sausje met sojoasaus, ketjap, knoflook, gember en honing. Taugé, rijst, boontjes en sesamzaad erbij. Was hap slik weg
Dolfje
11-07-2026 om 09:25
Wij gaan naar een festival dus het zal wel een veel en veel te dure portie friet oid worden.
Zag dat 1 consumptiemunt €3,85 kost.
Nu kunnen wij het betalen maar op zulke dagen bij zulke evenementen moet ik altijd wel ff slikken.
afrodite05
11-07-2026 om 14:34
Begrijpelijk, Dolfje! Dat zijn flinke prijzen...
Wij eten vanavond simpel: rijst met sperziebonen en kipsate. Gefrituurde uitjes, komkommer en augurkjes erbij. En seroendeng, als die nog niet op is. Ik ben de voorraad aan het opmaken, dan hoeven we minder te verhuizen volgende maand.
Koreveen
11-07-2026 om 18:16
Ik had precies hetzelfde op Pinkpop, Dolf. Het is niet normaal die prijzen.
Lief heeft lamsworstjes, hasselbackaardappels en bloemkool op de BBQ liggen. Mmmmm
Dewi-Sri2
11-07-2026 om 20:05
Vanavond deel 2 van die udon-beweging, lekker weinig werk. Dat is dan voor echtgenoot, ik moet er niet aan denken. Crackertje en een stukje watermeloen, dan ben ik al helemaal blij. Nee, die dendang zit er voorlopig nog niet in, morgen weer 38 graden... Pffff
Dewi-Sri2
11-07-2026 om 20:08
En ècht waar, 3,85 voor een simpel patatje? Bizar gewoon, je gaat het bijna hebben over afpersing 
Ted68
11-07-2026 om 21:17
We zijn net terug van „lunchen“ bij vrienden… De hele middag gegeten:
Rauwkost met een dip, Parma ham, olijven. Daarna garnalen in knoflook olie met toast. Toen spareribs, en een braadworst, met ui, en aubrgine.
Daarna Steak met risotto. En als toetje meloen ijs. En een Espresso met limoncello en een soesje na…..
MijnNaamIsHaas73
11-07-2026 om 21:32
wij aten crispy bloemkool met rijst en groenten. Een recept dat ik ooit hier opgepikt heb
afrodite05
12-07-2026 om 06:32
Ik heb gisteren een dubbele portie rijst gekookt, de tweede helft gaat vanavond met wokgroente, kip en nader te bepalen kruiden in een eenpansroerbakschotel.
Koreveen
12-07-2026 om 08:08
Dewi-Sri2 schreef op 11-07-2026 om 20:08:
En ècht waar, 3,85 voor een simpel patatje? Bizar gewoon, je gaat het bijna hebben over afpersing
Op Pinkpop betaalden we 6,20! Wel flinke zak en gelukkig goed gebakken (dat verschilt ook nog wel eens)
Dolfje
12-07-2026 om 08:55
Dewi-Sri2 schreef op 11-07-2026 om 20:08:
Nou dat frietje is duurder want was volgens mij 1,5 munt..
Ik heb wel 3,85 voor een mini zakje chips betaald daar...Man had hamburgers gehaald, kip burger voor mij en die viel ff verkeerd door de warmte en alcohol. Voelde me echt oververhit en uren veel water en cola gedronken. Toen dat zakje chips en toen de temperatuur gezakt was en de zon weg voelde ik me redelijk.
Daarna hebben we nog voor 3 consumptiemunten 2 stokjes saté met kroepoek en pindasaus gehaald. Was wel lekker.
Waren ontzettend laat thuis en veel te vroeg wakker dus vandaag doe ik niet veel.
Voor vandaag instant noedels, k&k Chinese tomatensoep en heb nog nasi en kip kerrie denk ik in de diepvries. Net waar we zin in hebben.
Teigera
12-07-2026 om 11:07
Oeh jammer Dolfje, dat het zo verkeerd viel. Hoop dat je vandaag een betere dag hebt.
Gisteravond heb ik pannenkoeken gebakken. Tot grote vreugd van de lieverds hier in huis, het was warm maar voor een goed doel. Vanavond tjap tjoy (mihoen, vega kip, veel groenten).
Dolfje
12-07-2026 om 13:14
Je nu moe maar voel me wel ok. Er zaten uien in een of andere saus/jus op de burger. Man vond het heerlijk maar ik had meer iets fris erop verwacht /gehoopt. Net als bij de mcD bijvoorbeeld. Ik hou niet zo van overheersende ui ergens op terwijl ik uiensoep dan weer wel lekker vind.
ToetieToover
12-07-2026 om 18:44
Reibekuchen mit koolsalat krautsalat und bratwurst.
kom, wir gehen een wurst barbecueën