Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klinkt heerlijk Afrodite!

Deze kok kan zich pasta met rookworst prima voorstellen Sowieso pasta met worst, daar zal geen Italiaan raar van opkijken. 

WB Dewi-Sri! Maanden niet kunnen eten klinkt als een redelijk ultieme nachtmerrie moet ik zeggen.. Fijn dat t weer kan!

Welkom Dewi-Sri, wat een nachtmerrie om niets te kunnen eten. Hoe was het om voor het eerst weer te eten? Had je je eerste maaltijd bewust gekozen?

Ik droomde het eerste jaar van mijn dieet wel eens van dingen die ik niet meer mocht eten. Maar ik kon dus nog best iets eten. Maar als ik weer alles mocht, zou ik een broodje eten van Bakker Bart. Al weet ik niet echt meer hoe het smaakt, die herinnering heb ik niet meer. Het zou dus nog best eens kunnen tegenvallen 

Dolfje

Dolfje

04-01-2022 om 08:29 Topicstarter

Ik heb een kiprollade,daar eten we wel meerdere keren van dus die gaat in stukken in de diepvries. Moet straks nog even bedenken wat we erbij eten. 

Ik ga vandaag een grote pan erwtensoep koken. Eten we vanavond van en ik vries ook een gedeelte in. Heb er veel zin in.

Vandaag gehaast tussen 16.30-19.00, dus gisteren al lasagne gemaakt.
Dat vind ik de 2e dag vaak ook veel lekkerder. 

Saus met gehakt, verse tomaten, knoflook, ui, n'duya. 
Gegrilde paprika, gegrilde courgette en gebakken champignons 
Voor partner, kind en schoonmoeder met gewone lasagnebladen, voor mij met pompoen en extra courgette
En bechamelsaus natuurlijk.

Gisteren zouden we gratin van aardappel en zoete aardappel eten , maar tegen de tijd dat die in de oven stond, bleek dat het wel heel laat zou worden ... dus Chinees gehaald. Dat eten we vandaag weer en dan morgen die gratin met mergues, boontjes en salade.

aardappelschijfjes met spekjes en ui + en verse worst 

ToetieToover schreef op 03-01-2022 om 23:44:

Welkom Dewi-Sri, wat een nachtmerrie om niets te kunnen eten. Hoe was het om voor het eerst weer te eten? Had je je eerste maaltijd bewust gekozen?

Ik droomde het eerste jaar van mijn dieet wel eens van dingen die ik niet meer mocht eten. Maar ik kon dus nog best iets eten. Maar als ik weer alles mocht, zou ik een broodje eten van Bakker Bart. Al weet ik niet echt meer hoe het smaakt, die herinnering heb ik niet meer. Het zou dus nog best eens kunnen tegenvallen

Met die nachtmerrie viel het wel mee, ik had totaal geen eetlust. Ik moest eten, maar het stond me verschrikkelijk tegen. Ik eet nog steeds maar muizenhapjes, maar ik begin wel weer meer dingen lekker(der) te vinden. Vooral mijn eigen versie van gazpacho! Dat zou ik elke dag kunnen eten, maar dat wordt een beetje eentonig, denk ik.

Mijn smaak is totaal veranderd in die tijd. Vroeger gruwde ik van sperziebonen, nu vind ik ze best te doen.

Heel veel koken doe ik nog niet, ik kan nog niet lang in de keuken staan, maar de (Aziatische) stoommaaltijden van AH zijn helemaal niet gek voor mij.

Dewi-Sri schreef op 04-01-2022 om 11:32:

[..]

Met die nachtmerrie viel het wel mee, ik had totaal geen eetlust. Ik moest eten, maar het stond me verschrikkelijk tegen. Ik eet nog steeds maar muizenhapjes, maar ik begin wel weer meer dingen lekker(der) te vinden. Vooral mijn eigen versie van gazpacho! Dat zou ik elke dag kunnen eten, maar dat wordt een beetje eentonig, denk ik.

Mijn smaak is totaal veranderd in die tijd. Vroeger gruwde ik van sperziebonen, nu vind ik ze best te doen.

Heel veel koken doe ik nog niet, ik kan nog niet lang in de keuken staan, maar de (Aziatische) stoommaaltijden van AH zijn helemaal niet gek voor mij.

‘Moeten’ eten terwijl het tegenstaat lijkt mij ook een nachtmerrie! Ik hoop dat je nog verder herstelt zodat je weer lekkere dingen voor jezelf kunt koken zonder daar al te moe voor te zijn. 

Het “gooi alles op een bakplaat” beviel goed, vandaag nog een keer met: in blokjes gesneden knolselderij, koolrabi, pastinaak, ui, en edamame. Oja en de andere helft van het glutenvrije stokbrood in blokjes bij wijze van croutons. Beetje koolzaadolie en wat specerijen door alles gemixt, deze keer vooral kerrie en knoflook. Feta erover na het husselen.

Ideaal. Als de groenten zacht zijn en het brood knapperig, is het klaar.

En andijvie(sla)stamppot met spekjes en gerookte forelfilets. 

Jee, Dewi Sri, dat lijkt me verschrikkelijk. ik heb ooit een keer na een kaakoperatie een maand lang alleen vloeibaar voedsel tot me genomen en dat vond ik ook al niet meevallen. Gelukkig komt je eetlust weer een beetje terug. 

Gisteren at ik tussen de middag leftovers van mijn Koreaans geïnspireerde maaltijd, (fried rice, kimchi, dumplings, dipsaus). Ik was vrij laat thuis en maakte toen een snelle spaghetti cacio e pepe. En daarna toen ik nog trek had at ik wat rauwkost met hummus. 

Vandaag eet ik pompoensoep uit de vriezer, want ik moest ruimte maken voor dumpling wrappers & dumplings. 

Risotto met ui, courgette, kruiden en parmezaanse kaas. 

Zelfgemaakte ovenfriet, kippenpoot, broccoli en bloemkool. 

Dolfje

Dolfje

04-01-2022 om 14:55 Topicstarter

Ik denk dat ik voor bij de kiprollade rösti maak ( nou ja uit een zak) met tomaat en courgette erdoor. Ben een beetje inspiratieloos en te lui om naar de winkel te gaan.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-01-2022 om 16:22

gebakken aardappeltjes met appelmoes en ws een schnitzel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.