Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ovenschotel deel 2

En verder

Salade van edamamebonen, radicchio, gerookte amandelen, olijven, komkommer, paprika en vinaigrette met vooral veel knoflook. 

GeorgieBrown schreef op 12-04-2022 om 11:29:

Gisteren bij een pizzatent gegeten. Ik had een pizza burrata met half gedroogde tomaatjes en basilicum. De pizza was bodem met tomatensaus en de halfgedroogde tomaatjes. De rest kwam er na het bakken op. Het was heerlijk.

Vandaag komen vrienden eten. Ik moet een vegan diner bedenken. Hoofdgerecht wordt in de oven geroosterde spitskool en krieltjes. Met hazelnoten-miso boter. Voor dat laatste ga ik een vegan boter alternatief gebruiken wat erg goed schijnt te zijn). Ik wil er een nog een salade bij maken. Ik moet nog bedenken wat, maar dat zie ik wel bij het boodschappen doen. Iets fris en knapperigs in elk geval. Mss iets met venkel of radijs ofzo. En vooraf hoop ik op artisjokken, als er mooie grote zijn. Anders denk ik courgette koekjes. En brood met tuinbonen/erwtjes spread en tapenade. Denk ik.

Deze vegan vindt het al heerlijk klinken hoor! Ben wel benieuwd: welk boter alternatief kies je? 

Roerbakprei met champignons en zalm uit de oven

Wie wil een nieuw topic openen? 

Zoals net besloten in het "wat mist er nog op het forum" topic gaan topics met meer dan 1000 berichten sluiten en komen er nieuwe delen. Om het op deze manier voor nieuwe mensen wat toegankelijker/laagdrempeliger te maken om te reageren in goedlopende topics. 

Hier vandaag een jarig kind en de jarige mag kiezen: knoflooktomaten met bacon en geitenkaas uit de oven. Erbij verse tagliatelle en een salade met komkommer, veldsla, bietenblad, etc. (en misschien nog wat zevenblad in het kader van 'if you can't beat them, eat them!')

Wauw met zo'n menu wil ik ook wel vegan eten GB! Klinkt goed!

Er wordt voor ons gekookt vandaag, rode bieten met gekookte aardappelen en vermoedelijk een gehaktbal of worstje erbij

Gisteren aardappelen gekookt en af laten koelen, vanmorgen aardappelsalade van gemaakt met ui, bieslook en wat paprikapoeder. Dressing mayonaise met wat azijn en olie. Die heeft heel de dag kunnen doortrekken, nu gerookte Noorse zalm erbij, gekookt ei en een salade van veldsla, tomaatjes, kappertjes en gesnipperde olijven, honing-mosterd dressing.

Dolfje

Dolfje

19-04-2022 om 08:20 Topicstarter

Ik heb vandaag weer een gebroken dienst dus neem brood mee, man eet restje bami met gebakken ei.
Moet echt naar de winkel straks in mijn tussenuren want heb geen fruit en rauwkost.

letterlijk

letterlijk

Moderator

19-04-2022 om 09:41

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.