Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brienne schreef op 03-01-2022 om 16:55:

Bloemkool in de aanbieding vandaag?!

Haha, dat zou je bijna denken hè?!

Na al dat feest-eten en makkelijk en snel (wat over het algemeen niet heel gezond is) had ik zo'n zin in gewoon AGV (aardappels groente vlees)

Spaghetti met alle restjes uit de koelkast. Van een halve paprika, wortel en crème fraiche tot de halve rookworst 

Ik heb een bakje bolognese saus uit de vriezer gehaald. Hoef ik alleen nog maar spaghetti bij te koken en klaar is Clara op de eerste werkdag van het jaar.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-01-2022 om 17:30

Friezinnetje schreef op 03-01-2022 om 16:35:

rijst met kip en champignons in ketjapsaus    

wordt pindasaus, ketjap op 

Brienne schreef op 03-01-2022 om 16:55:

Bloemkool in de aanbieding vandaag?!

Vreemd genoeg staat het hoog in de top-10 van favoriete/meest gegeten groenten in NL. Ik vind bloemkool best lekker (vooral geroosterd) maar het is zeker niet favoriet of meest gegeten bij mij, echt bij lange na niet.

@Drakenvlieg: Pasta met rookworst...weet je het zeker...lijkt me echt niks. Rookworst is ook lekker gewoon op brood (of eet je dat nu niet?) of zelfs 'los', maar door de restjespastasaus zou ik niet verzinnen. 

En...dankzij jullie heb ik zin in appelmoes! Eens kijken wanneer ik dat ga eten. (heb nu niet genoeg appels in huis ervoor)

@Friezinnetje: Oh neeee, ketjap op! Dat is een van de dingen die nooit "op" mogen zijn, hier in huis.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-01-2022 om 17:59

anijsblokje schreef op 03-01-2022 om 17:39:

[..]

@Friezinnetje: Oh neeee, ketjap op! Dat is een van de dingen die nooit "op" mogen zijn, hier in huis.

nee, dit is een falend inkoopbeleid!

anijsblokje schreef op 03-01-2022 om 17:39:

[..]

@Drakenvlieg: Pasta met rookworst...weet je het zeker...lijkt me echt niks. Rookworst is ook lekker gewoon op brood (of eet je dat nu niet?) of zelfs 'los', maar door de restjespastasaus zou ik niet verzinnen.

Haha ik snap je wel. Maar ik moet eerlijk zeggen, het was nog best lekker ook!

Had peen, paprika en stukje pompoen versnipperd, opgebakken met de rookworst. Restje mosterdkaas erdoor, kwak crème fraiche erop. Vage combi, maar echt goed te doen! 

De glutenvrije spaghetti was het minst lekker van de combi 

JtM

JtM

03-01-2022 om 18:11

Wij hebben vanavond risotto op, met rode ui, broccoli en courgette erdoorheen. 

Morgen eten we kipfilet, wat groenten gewokt (doperwten/wortelen, sperziebonen, maïs, broccoli) en aardappeltjes uit de airfryer. 

De rest van de week weten we nog niet.

Zilvervliesrijst met bloemkool, kiphaasjes en kerrie-bosui sausje

Bietjes gebakken met spekjes, appel en walnoten, erbij aardappelpuree.

Haha Drakenvlieg, ken je de gele linzen spaghetti van ah al? Die vind ik nog het best te ‘doen’, ook als alternatieve noedel te gebruiken.

Ik heb in een dolle dwarse bui van alles op een bakplaat gemikt, blokjes van: pompoen, zoete aardappel, winterwortel, aardappel, pastinaak, glutenvrij stokbrood, ui. Toen zag het er wel heel erg “oranje” uit. Dus nog wat bleekselderij erbij gesneden.

En “spontaan” dan ook maar een knalgroene dressing gemaakt om na het bakken er overheen te leggen. Van bosje peterselie gepureerd met olijfolie, citroensap&-zest, balsamico, kaneel en een geraspte chili peper.

Met een restje zachte geitenkaas heel goed te eten. Ik voelde me net als “Nix in the fridge”, dat is al heel oud tv programma Dan klaagden mensen dat ze ‘niks’ in huis hadden en dan kwam die kok dus je koelkast uitdiepen.

Wat leuk om jullie hier weer te zien! Het is erg lang geleden dat ik hier meegeschreven heb. Mag ik nog terugkomen?
Na een jaar van gezondheidsproblemen en maanden sondevoeding heb ik vanavond weer "normaal" gegeten. Vegetarische kaasschnitzel, sperzieboontjes en minikrieltjes. Heerlijk!

ToetieToover schreef op 03-01-2022 om 19:29:

Haha Drakenvlieg, ken je de gele linzen spaghetti van ah al? Die vind ik nog het best te ‘doen’, ook als alternatieve noedel te gebruiken.

Bedankt voor de tip, ga ik proberen! Zodra ik linzen mag althans... Staan nu nog op de zeer rode lijst. Hopelijk volgende week!

Dewi-Sri schreef op 03-01-2022 om 19:31:

Wat leuk om jullie hier weer te zien! Het is erg lang geleden dat ik hier meegeschreven heb. Mag ik nog terugkomen?
Na een jaar van gezondheidsproblemen en maanden sondevoeding heb ik vanavond weer "normaal" gegeten. Vegetarische kaasschnitzel, sperzieboontjes en minikrieltjes. Heerlijk!

Hooooi

Iedereen is welkom! Jeetje, vind de inmiddels twee maanden fodmap die ik nu volg af en toe al irritant (ik wil croissaaaaaaintjes!). Maar pfoe, sondevoeding. Dan mis je toch wel veel eetgevoel denk ik. Fijn dat je weer wat kan eten! 

Dolfje

Dolfje

03-01-2022 om 21:56 Topicstarter

Fijn dat je weer kon eten Dewi-Sri en welkom terug!

Wij aten in ons hotel,  geen bloemkool voor ons. Man had een hamburger American style en ik had een op de huid gebakken zalmmoot met puree, groene asperges, spinazie en lamsoor met een kreeftenjus. Heel erg lekker, zeker na het bubbelen in ons bubbelbad op de hotelkamer  En ook lekker om niet zelf te hoeven koken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.