Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dolfje

Dolfje

30-12-2021 om 17:16 Topicstarter

GeorgieBrown schreef op 30-12-2021 om 17:13:

[..]

Ok, thnx voor je uitleg. Klinkt niet meteen als iets waar ik enthousiast van word, haha.

Ik ook niet 

Voor bij de hamburgers gooi ik röstirondjes in de oven en een salade van komkommer, rucola en rode ui en feta.

ToetieToover schreef op 30-12-2021 om 16:18:

Eerder vandaag linzensoep met rundbouillon, ui, wortel (komijn, knoflook, kaneel) en fuet. Veel verse peterselie er overheen en een schep hartige yoghurt erin. Dat vind ik toch zó lekker, die yoghurt in die soep. Zadencrackers erbij gegeten.

Oeh, die klinkt erg goed!

Heb je een recept voor mij? 

Ik heb nog een Indiaas over van dinsdag. Maar ik heb eigenlijk trek in pasta. Dus Indiaas gaat denk ik naar morgen. En dan maak ik zo pasta met bloemkool en anjsovis, met pangrattato

TanSwallow86

TanSwallow86

30-12-2021 om 17:34

Geroosterd brood met gerookte zalmfilet 

Drakenvlieg schreef op 30-12-2021 om 17:28:

[..]

Oeh, die klinkt erg goed!

Heb je een recept voor mij?

Ik volg niet echt een recept, maar zo heb ik het gedaan. 

Eerst bak ik een kleine ui in olie met komijn, chilipeper, knoflook en kaneel. Dan voeg ik bouillon toe (eventueel zout als je bouillon ongezouten is) en kook een paar handjes linzen gaar, samen met geraspte wortel en geraspte ui. Ondertussen maak ik de yoghurt: dikke Griekse mengen met zout, knoflookpoeder en bieslook. En dan onvel ik de fuet en snijd ‘m in plakjes en plons die in de soep. Ongeduldig proeven of die linzen nou al eens gaar zijn.

Romig roerei met gerookte zalm en parmesan en daarbij roerbak prei met champignons 

Klinkt goed Redbulletje!

Ik probeerde een recept uit voor linzen-walnoot-balletjes voor werk. Heb het recept een beetje aangepast maar vond ze lekker. Combineerde het met gisteren gemaakte tagliatelle die ik in nestjes had laten drogen, dat werkte ook (in de zin dat ze niet braken en ook niet gingen plakken) met tomatensaus en wat sla. 

GeorgieBrown schreef op 30-12-2021 om 17:13:

[..]

Ok, thnx voor je uitleg. Klinkt niet meteen als iets waar ik enthousiast van word, haha.

Nee snap ik, sorry ik kon het niet smakelijker omschrijven! Ik vind het lekker als 'vulling', verder niet.

Mijn ouders zorgden vandaag voor vier kleinkinderen, ik mocht ook blijven eten: boerenkoolstamppot met runderrookworst. Vlaflip toe. 

Sorry op de verkeerde plaats. 

Vandaag maakte ik dit recept. 
Lekker maar wel te vochtig. Ook al had ik de bloem die overtollig was toegevoegd. Ook mocht het nog wel iets kruidiger zijn. Het was tamelijk zacht van smaak. Ik had een meer intense smaak verwacht. Die bouillon was volgens mij niet nodig. 

87-CC560-A-1-A47-475-F-BB38-CC110-B5-E83-FA.jpg

Lekkere ingrediënten maar pittig klinkt het niet. Heeft wel wat meer pit nodig denk ik inderdaad 🧐

Dolfje

Dolfje

30-12-2021 om 22:02 Topicstarter

Het lijkt mij ook wel erg veel bouillon, er verdampt niks ik zo’n pan dus er hoeft al niet veel vloeistof bij.

Dolfje

Dolfje

31-12-2021 om 08:49 Topicstarter

Wij gaan vanavond bij /met vrienden Chinees halen. 

Stokbrood met tapenade, kruidenboter, kaasjes, gerookte zalm, paté en tomaatjes. Lekker makkelijk 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.