Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aardappelen, sperziebonen en vissticks 

Babi ketjap met rijst, zilveruitjes en cassave kroepoek.

Dat klinkt heerlijk Aphrodite! 

Gister kreefttaartjes met aardappelkrokketjes en boontjes met wortel.

Vandaag geparneerde bloemkool met vegan sausageroll en rode aardappelen.

Verse worst, aardappels, spruitjes met spekjes

Wij eten macaroni.

En vanmiddag zelfgebakken oliebollen uit de oven 😋

afrodite05 schreef op 30-12-2021 om 08:18:

Ik heb een stuk varkensfiletrollade liggen, die ga ik opensnijden en vullen met pesto. Dan dichtklappen, ontbijtspek eromheen en opnieuw dichtknopen. Daarbij verse pasta en een saus van tomaat en aubergine. Oh en het restje broccoli van gisteren mik ik er ook doorheen. Het teveel aan rollade gaat morgen op broodjes als lunch.
Nu al zin in de rollade bereiden, knutselen met eten, heerlijk!

Leuk en lekker!

Wij gaan aan de bruinebonensoep, jammie met voor mij rijst erbij.

Wij gaan zelf zalm roken erbij pasta met courgettesaus en peentjes met peterseliewortel. 

Heb 2 rookworsten uit NL gekregen, dus maak op wens van man stampot andijvie. Heb het nog nooit gemaakt, maar dat komt wel goed....

Net nog even een snelle boodschap gedaan, want anders zou ik op 1 januari weer boodschappen moeten doen en ik vermoed dat ik daar 1 januari niet toe in staat ben

Ik kook straks wat zilvervliesrijst, met sperzieboontjes, en het gourmetvlees was in de aanbieding. Heb gemarineerde biefreepjes meegenomen, die ik kort bak, samen met de voorgekookte sperzieboontjes. Maak erbij een woksausje van ketjap, chilivlokken, geraspte gember en geraspte knoflook. 

Ideaal dat gourmetvlees - prima eenpersoonsporties 

Zwarte bonen, met paprika, tomaat, ui, mais, zoete aardappel, kalkoengehakt, picadillo kruidenmix. Uit de oven met cheddar er over gesmolten en erbij crème fraîche, ijsbergsla en tortilla chips. 

Eerder vandaag linzensoep met rundbouillon, ui, wortel (komijn, knoflook, kaneel) en fuet. Veel verse peterselie er overheen en een schep hartige yoghurt erin. Dat vind ik toch zó lekker, die yoghurt in die soep. Zadencrackers erbij gegeten. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-12-2021 om 16:31

Wobbelkont schreef op 30-12-2021 om 16:07:

Ideaal dat gourmetvlees - prima eenpersoonsporties

haha idd, doe ik ook wel eens.

Ik heb nog tijgergarnalen meegenomen voor half geld. In de vriezer dan zie ik volgende week wel wat ik er mee ga maken

Ik ben vandaag helemaal alleen, dus maak ik iets dat de rest (op één na) niet waardeert: romige tagliatelle met wokgarnalen, spinazie, zwarte olijven, stukje rode peper, knoflook en parmezaan. Daar heb ik al tijden trek in 

Teigera schreef op 29-12-2021 om 20:50:

@GB: ik haal het bij mijn AH, het ziet eruit als rul gebakken gehakt. Ik vind het zelf niet zo lekker in bv een roerbakgerecht ofzo, omdat het niet veel smaak heeft van zichzelf. In zo'n stoof of ovenschotel vind ik het wél lekker, dan is het mondgevoel gewoon goed, goede 'bite'. En het is denk ik redelijk gezond, want vezels, proteine en ijzer. Al zou je bij het gerecht van vandaag ook best linzen kunnen gebruiken, dat vind ik ook lekker als vegetarisch "gehakt".

Ok, thnx voor je uitleg. Klinkt niet meteen als iets waar ik enthousiast van word, haha. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.