Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vanavond wordt het ravioli met spinazie en champignons uit de oven, gegratineerd mbv panko en Parmezaanse kaas. 

Vanavond zalmfilet uit de oven pasta met courgettesaus en snijboontjes 

Vanavond een salade met oa bietjes, varkensworst, rucola en kastanjechampignons. Ik denk dat ik er een yoghurtdressing bij maak, op smaak gebracht met gepofte knoflook. Yum, heb er zin in!

Wij eten pompoensoep. Daarin gaan ui, wortel. Daarbij stokbrood met kruidenboter. 

Dolfje

Dolfje

15-12-2021 om 10:21 Topicstarter

Ik wilde kikkererwtencurry maken maar heb geen kikkererwten meer dus het wordt linzencurry met paksoi erdoor en gebakken paneer en naan erbij.

Teigera schreef op 14-12-2021 om 20:05:

Ja de bofkipburger, het was nu de tweede keer dat we hem aten. Valt wel in de smaak. Frut I komt in de leeftijd dat ze zich realiseert wat vlees eigenlijk is. Ze vraagt vaak wat iets is, en als het vlees is dan krijgen we een opmerking als "arm kippetje" of "zielig he" maar vervolgens eet ze het met smaak op. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt .

Grappig Ik geloof dat ik het als kind bij vlagen ook wel zielig vond, maar daar verder eigenlijk geen praktische conclusie aan verbond. Nu was dat in mijn ouderlijk huis ook wel ingewikkelder geweest dan bij jullie

Gister at ik gebakken spruitjes met een stukje warm gerookte zalm. Was erg lekker. Ik koop zelf eigenlijk nooit zalm, wegens behoorlijk onduurzame vis, maar lief had van z’n werk een koudgerookte en een warmgerookte zalmzijde gehad, dus ja, dan is niet opeten zonde En dan vind ik het toch ook wel erg lekker. 

Verse groentesoep met stokbrood en kruidenboter staat vandaag op het menu. 

Klinkt als een goede combi, Dolfje, die prei + blauwe kaas. 

Lekker, Moos. Tja, als het anders weggaat is het toch nog duurzaam. Ik denk dat wij met kerst zalm eten. Maar die ene keer per jaar dat ik dat eet moet kunnen. 

Ik maak vandaag een soort gado gado. 

Dolfje

Dolfje

15-12-2021 om 18:27 Topicstarter

GeorgieBrown schreef op 15-12-2021 om 18:11:

Klinkt als een goede combi, Dolfje, die prei + blauwe kaas.

Ja dat was het ook. Had er nu dus stamppot maar is door pasta of risotto ook lekker denk ik.

Mijn linzencurry was vandaag ook lekker.

Pizzabodem (Schär) met passata, paprika, oesterzwam, spinazie en tonijn 

Ik had me gisteren vergist en datgene gemaakt wat ik vandaag (weinig tijd) zou maken. Dat wat ik eigenlijk gisteren zou maken, spinazietaart, schuif ik door naar later. Vandaag pizza besteld, man intens gelukkig 

Socca met een husselbak van spruitjes, champignons en prei. Walnoten erover. Heul lekker!

Vrolijke gele erwtensoep (met oa chorizo, paprika en bosui) met brood en tapas van de Turk. 

Dolfje

Dolfje

16-12-2021 om 08:44 Topicstarter

Wij gaan bij mijn moeder eten en krijgen als het goed is lasagne. 

Lief en de frutjes eten op verzoek van oudste frut gegrilde kip, gebakken minikriel en broccoli. Vanochtend voegde ze daaraan toe "wel nepkip he mama". Ja jammer, ik heb gisteren de boodschappen gedaan. Dus we hadden een leuk gesprek over vlees eten, scharrelvlees en scharreleieren. Daarna vroeg ze om salami op haar boterham  
Ik moet werken, ik kijk wel even wat ik regel. Voor vanmiddag heb ik een lekkere spinaziesalade met gerookte makreel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.