Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vandaag chili sin carne met rode ui, paprika, champions, zoete aardappel en kidney bonen.  

Tagliatelle met kip,spinazie, ui, paprika, pijnboompitjes en boursain.

Vandaag een ragout met deegballetjes daarin gaar gekookt. 

De saus is een roux met wortel, zilverui, bleekselderij, mini scheut witte wijn, grote scheut slagroom, tijm, diepvries-doperwtjes en een restje geplukte citroenkip. 

De deegballen zijn van glutenvrij zelfrijzend bakmeel met de helft aan gewicht roomboter, beetje geraspte kaas erdoor want dat kon ik niet laten. Kaas ♥️. Die balletjes leg je dan op de ragout en dan bak je het in de oven af.

Efficiënt als ik ben, maakte ik de ragout in een ovenvaste pan. Eénpansgerecht!

Nog efficiënter is dat het heel veel en heel lekker is en we er dus 2x van eten vandaag. 

Klinkt goed Toetie!

Wij eten andijvie met kaassaus, gekookte aardappelen en een saté schnitzel.

Ik had gedacht nog minstens twee lekkere maaltjes aardappelplakjes te hebben, maar dom dom dom, ik had ze op de fruitschaal gelegd in de keuken en sommige bleken piepkleine worteltjes te hebben gekregen en erger, lichtgroen te zijn geworden.

In een poging er nog iets van te redden heb ik alles geschild met een dunschiller en de meeste aardappeltjes die een lichtgroen waas bleven houden, nog eens. Ik had daarna 195 gram schillen en 525 gr aardappelplakjes. Ik kreeg de waas er niet helemaal van af maar ben van plan het erop te wagen.

Een online onderzoek naar de giftigheid van solanine was teleurstellend; zéér giftig, maar er blijkt maar heel zelden iemand eraan te zijn overleden. Dat laatste viel dan weer mee. Maar je krijgt dan wel vreselijke darmkrampen.

Ik heb ze in dunnere plakjes gesneden dan normaal zodat er wat van het gif in het water kan oplossen. En ik eet er minder van dan ik zou willen.

Het schijnt dat je meerdere kilo's moet eten om het loodje te leggen. Dus we doen het maar.

Gevulde kalkoen rollade met Roerbakgroenten en gebakken kriel. 

Wraps met gehakt, paprika, maïs en ijsbergsla
Daarbij een sausje van yoghurt en knoflook
En tomatensalade

Gisteren vega pizza, vandaag iets met winterpostelein. Ik denk aan een stamppotje. (is dat eigenlijk wel met 2 p's?)

Vamavond hutspot met óf kip piri piri, óf vega indische balletjes. Heb ook nog twee saucijsjes liggen, maar die bak ik op voor op brood. Iets teveel vlees/vega gehaald deze week.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-12-2021 om 17:02

taco's met kipprutje

Carpaccio, gebakken tomaatjes en champignons en scampi in duivelsboter

ToetieToover schreef op 16-12-2021 om 13:07:

Vandaag een ragout met deegballetjes daarin gaar gekookt.

De saus is een roux met wortel, zilverui, bleekselderij, mini scheut witte wijn, grote scheut slagroom, tijm, diepvries-doperwtjes en een restje geplukte citroenkip.

De deegballen zijn van glutenvrij zelfrijzend bakmeel met de helft aan gewicht roomboter, beetje geraspte kaas erdoor want dat kon ik niet laten. Kaas ♥️. Die balletjes leg je dan op de ragout en dan bak je het in de oven af.

Efficiënt als ik ben, maakte ik de ragout in een ovenvaste pan. Eénpansgerecht!

Nog efficiënter is dat het heel veel en heel lekker is en we er dus 2x van eten vandaag.

Oef, dat klinkt wel erg goed. En vet. En goed.

Hier heb ik wat zooi over van het pizza bakken van gisteren. Spinazie, tomatensaus en oesterzwammen. En nog een halve rookworst die ook vandaag opmoet. Euh... Gok gepofte zoete aardappel erbij en een vage en wel lekkere mix 

Wij eten vanavond hutspot met rundvlees 

anijsblokje schreef op 16-12-2021 om 16:05:

Gisteren vega pizza, vandaag iets met winterpostelein. Ik denk aan een stamppotje. (is dat eigenlijk wel met 2 p's?)

Je stampt het eten en het zit in een potje dus stamppot is goed met 2 p's.

Hier gnocchi met braadworst en Italiaanse roerbakgroente. Toe bitterkoekjespudding van Mona. Volgende keer dat we bitterkoekjespudding eten, is het zelfgemaakt naar recept van schoonmoeder. Zonder die pudding is het geen echte kerst, als het aan man ligt 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.