Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
rionyriony
14-12-2021 om 12:14
Rijst, aardappelen, macaroni met wat groenten erbij, eventueel een stuk vlees of wat kaas en wat kruiden. Dat is het weekmenu dan wel. Gisteren had ik Biryanikruiden, bij de Toko weggehaald, de dag ervoor aardappelen (300 gram in plakjes en gebakken met ui) dus vandaag macaroni met kaas en broccoli. Zo simpel ben ik wel. 
ToetieToover
14-12-2021 om 14:02
Wij ook soep, rest van de knolselderij-mosterdsoep met zadenbrood erbij (“Noors platbrood”).
Verder pannenkoeken! Vriend bakt die op mijn verzoek met wat extra eieren erdoor. Beetje fruitsalade erbij van bramenjam, diepvriesbramen, peer, kiwi en druiven.
GeorgieBrown
14-12-2021 om 15:52
anijsblokje schreef op 13-12-2021 om 04:12:
Klinkt echt ontzettend smerig, Killerqueen. Niks voor mij dus.
@GB: Dat is voor mij dus ook een reden om bijna nooit eten te bestellen/af te halen, ik vind zelf gekookt eigenlijk altijd lekkerder! (en je hebt sneller iets op tafel, dan dat er iets wordt bezorgd)
Ja, eens. Tot je dat weer een keer vergeet. En dan bestel je iets en ben je weer voor een jaar genezen, haha.
Gisteren aten we witlof risotto. Vandaag maak ik (in het kader van de rest verwerking, had nog veel oud brood) Tagliatelle met walnotensaus. En mss wat caponata, vooraf.
afrodite05
14-12-2021 om 16:28
Aardappelen, want die moeten op, met vissticks uit de airfryer en erwtjes.
KillerQueen
14-12-2021 om 17:08
Ik heb vanmiddag een grote pan pastasaus gemaakt. Dus vanavond en morgen hoef ik niet te koken. En dan nog 1 portie voor in de vriezer.
Gehakt, tomatenblokjes, Italiaanse kruiden, heel erg veel groente (ui, wortel, prei, courgette, champignons, paprika, verse tomaten) en voor de smaak een lepel n'duja, verse knoflook en rundvleesbouillion.
Teigera
14-12-2021 om 17:11
Vanavond een bofkipburger op een broodje, met salade van avocado, spinazie, komkommer en tomaten. Erbij patat. Friet. Lekker zal het wel zijn
.
ToetieToover
14-12-2021 om 17:48
Teigera schreef op 14-12-2021 om 17:11:
Vanavond een bofkipburger op een broodje, met salade van avocado, spinazie, komkommer en tomaten. Erbij patat. Friet. Lekker zal het wel zijn
.
Haha een bofkipburger, wat leuk! Natuurlijk weer eens niet glutenvrij. Alleen al om de naam zou ik dat anders willen proberen!
Dolfje
14-12-2021 om 17:52
Bofkipburger ken ik ook niet.
Ik zou wortelstamp maken maar ik vond nog een stukje Dana blue wat op moet en prei en heb dus een preistamp gemaakt met blauwe kaas en restje spekreepjes uitgebakken en dat er ook door. En het is al op. Ik had zo’n trek..
Morgen eten we in elk geval paneer want dat is open en moet ook op. Erbij ik denk een kikkererwtencuryy oid met paksoi want die moet ook op
Teigera
14-12-2021 om 20:05
Ja de bofkipburger, het was nu de tweede keer dat we hem aten. Valt wel in de smaak. Frut I komt in de leeftijd dat ze zich realiseert wat vlees eigenlijk is. Ze vraagt vaak wat iets is, en als het vlees is dan krijgen we een opmerking als "arm kippetje" of "zielig he" maar vervolgens eet ze het met smaak op. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt
.
redbulletje
14-12-2021 om 20:06
Teigera schreef op 14-12-2021 om 20:05:
Ja de bofkipburger, het was nu de tweede keer dat we hem aten. Valt wel in de smaak. Frut I komt in de leeftijd dat ze zich realiseert wat vlees eigenlijk is. Ze vraagt vaak wat iets is, en als het vlees is dan krijgen we een opmerking als "arm kippetje" of "zielig he" maar vervolgens eet ze het met smaak op. Ben benieuwd hoe dat zich ontwikkelt
.
Gewoon vertellen dat dat de natuur is. Het is eten of gegeten worden.
Klinkt echt ontzettend smerig, Killerqueen. Niks voor mij dus.