Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
niet_rechts schreef op 12-12-2021 om 20:51:

[..]

Nee, ik schrijf zo'n restaurant dan af. Ik vind het te veel gedoe om terug te koppelen dat het slecht was, want in dit geval was er echt niets goed, dus onmogelijk dat je dat als restauranteigenaar ontgaat. Vier voorgerechten en vier hoofdgerechten en allemaal aangebrand c.q. over de datum (aan de smaak af te meten). Zoiets slechts heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Nou ja, je kan mss nog iemand anders zo'n fiasco besparen. Wel echt slecht zeg. Zonde!

Tortelini eekhoorntjesbrood in boter (margarine) saus met prei en afgeblust met witte wijn.

Klinkt echt ontzettend smerig, Killerqueen. Niks voor mij dus. 

@GB: Dat is voor mij dus ook een reden om bijna nooit eten te bestellen/af te halen, ik vind zelf gekookt eigenlijk altijd lekkerder! (en je hebt sneller iets op tafel, dan dat er iets wordt bezorgd) 

Interessant, KillerQueen. Ga ik misschien wel eens proberen. Maar dan eerder als iets voor bij de borrel. 

Hier vanavond risotto, braadworst en ratatouille. Heb veel tijd thuis, want er is corona op de school van de jongste, dus die moet ik naast de online-lessen zelf aan het werk zien te houden. 

Krieltjes met spinazie en vegasnitzel

Lasagne, ik heb de saus in de diepvries liggen, in plaats van dat ik een al opgebouwde lasagne heb ingevroren. Dat laatste wordt bij mij altijd een soort soep tijdens het ontdooien, op de een of andere manier gaat dat nooit goed. Hopelijk wordt het nu beter. 

Dolfje

Dolfje

13-12-2021 om 08:37 Topicstarter

De rest van de gyros van gisteren dus en ik heb nog tomaten en  courgette en daar maak ik een soep van.

Ik verwerk allemaal groenten restjes in een Thaise groene curry ik eet het met rijst en eieren.

KillerQueen schreef op 12-12-2021 om 21:34:

[..]

Mijn man wilde het graag eens maken, het is bijzonder slecht voor de lijn

Aardappels heel dun snijden, elk plakje omwentelen in rundervet (of ander dierlijk vet, eventueel in roomboter), in een ovenschaal doen en 3 uur op 120 graden. Dan laten afkoelen met een gewicht erop zodat het goed samenperst. 12 uur in de koelkast (of schuur met dit weer) met dag gewicht erop.

Daarna in blokken snijden en frituren.

https://flipflopfoodies.com/wp-content/uploads/2021/02/image-1-5-380x560.jpeg

Dat klinkt goddelijk! 

(Gelukkig heb ik geen frituurpan meer uit zelfbescherming )

Wij eten gekookte aardappelen, zelfgemaakte kipsate met saté saus en een salade met komkommer, tomaat, wortel en maïs en verschillende soorten sla.

Stamppot zuurkool met rookworst

Sushiiiiiii

Wraps met leftover kip, salade, knoflooksaus & nog wat meer.

Zalm met broccoli 

anijsblokje schreef op 13-12-2021 om 04:12:

Klinkt echt ontzettend smerig, Killerqueen. Niks voor mij dus.

Het was echt superlekker. Heel krokant, alsof je verse warme chips eet. 

Vanavond: spinazie, aardappelpuree en vis bordelaise (uit de oven, met zo'n krokante bovenkant).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.