Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Herfstappeltaart
11-11-2021 om 19:54
afrodite05 schreef op 11-11-2021 om 11:05:
Miskraam heeft doorgezet, gisteravond naast zijn/haar broertje/zusje begraven.
Gisteren heeft manlief frietjes gehaald die we in bed hebben opgegeten. De lieverd had ook B&J's ijs gehaald, ik heb maar niet gezegd dat ik eigenlijk geen fan ben van chocoladeijs. Hij is ook van slag.
Vanavond ovenschotel bleekselderij, krieltjes, gehakt en tomaat.
Wat vreselijk..
Maki
11-11-2021 om 20:14
Hier zelf belegde pizza's, gekruid gehakt, uien, paprika en natuurlijk kaas.
Herfstappeltaart
12-11-2021 om 10:58
Bloemkool met kip Tandoori (pak, gratis gehaald van de bon Postcodeloterij
)
Wobbelkont
12-11-2021 om 11:18
Ereburger van de vegetarische slager, op een Italiaanse bol, met in ieder geval komkommer en rucola. Misschien met wat parmezaanse kaas. Ook nog even zoeken naar een lekker Italiaans sausje erbij.
redbulletje
12-11-2021 om 11:20
Ik had gisteren een ovenschotel gemaakt van witlof, paturain, warmgerookte zalm en parmesan snippers. Smaakte heerlijk!
Teigera
12-11-2021 om 12:16
@Afrodite, we hebben hier toch een beetje met je meegeleefd, wat jammer dat je zwangerschap zo eindigde. Weer. Veel sterkte gewenst voor jou en je man
.
Ik at gisteravond op werk, we bestelden bij een Chinees en dat beviel wel. Had een gerecht met tofu en verschillende groenten in oestersaus. Daar is natuurlijk nog van over, dus dat staat in de koelkast (moet de vriezer nog in, bedenk ik nu). Vanavond ga ik uit eten met een vriendin. Staat al twee maanden gepland ofzo, dus we lijken dikke mazzel te hebben als je de berichten over aangescherpte maatregelen moet geloven.
Dolfje
12-11-2021 om 12:26
Heb je geluk Teig dat je vanavond gaat. Wij gaan het weekend weg en morgen en overmorgen uit eten. Heb de restaurants gemaild of we tussen 17:00-17:30 kunnen komen zodat we toch kunnen eten. Baal er wel van want had me er erg op verheugd. Leuke cafeetjes in etc. Nu moeten we waarschijnlijk dus om 19:00 in de hotelkamer gaan zitten.
afrodite05
12-11-2021 om 13:39
Lief dat jullie zo meeleven, ondanks dat ik een vreemde voor jullie ben.
Hier staat in ham gewikkelde witlof op het menu met aardappeltjes in de schil. Eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in, maar het is al even in huis en moet ook wel een keer op. Straks moeten er boodschappen gedaan worden (brood is al twee dagen op, we hadden wel iets anders aan ons hoofd), dus misschien komt er toch iets anders op tafel. Maarja, geen idee waar ik zin in heb, ben El Chagrenico vandaag. Man vindt alles prima, dat is het enige voordeel. Of juist nadeel, want dan moet ik het bedenken... Ik ga in elk geval Haagen Dasz macadamia nut brittle (of hoe je dat ook schrijft) halen. Troosttoetje.
FaithfulDuck87
12-11-2021 om 14:53
ik eet vanavond bij een vriendin, dus geen idee. Maar verwacht dat het iets makkelijks is.
Drakenvlieg
12-11-2021 om 16:17
Sterkte Afro...
Al jaaaaaren prikkelbare darm syndroom, wordt de laatste tijd steeds erger.
Daarom ben ik gisteren begonnen met een fodmap dieet, daarbij kijk je wat precies de voedingsstoffen zijn waarop je reageert. Onder leiding van een diëtiste.
Eerste 4-8 weken is "eliminatie", dus soort reset. Zo goed als lactose en glutenvrij. Geen suikers deed ik al langer. En nog meer voedingsmiddelen waarop je zou kunnen reageren schrappen. Dus wordt een puzzel voor het eten de komende tijd
Daarna breng je voorzichtig voeding terug om te kijken hoe je reageert, maar zover ben ik nog lang niet...
Vanavond iig glutenvrije pasta, spinazie, spekjes, babymais (gewone mag niet...) en basilicumolie.
Elmie
12-11-2021 om 16:20
Lijkt me een hele klus Drakenvlieg.
Wij eten pompoensoep met wortel, ui en knoflook. Daarin tabasco en creme fraiche. En daarnaast stokbrood met kruidenboter.