Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik snap je Dolfje. Balen. Spelletjes en fles wijn mee? Is natuurlijk niet hetzelfde. 

Even denken wat ik heb gegeten afgelopen dagen. De dag dat ik Ramen zou maken was er toch een plan B. Want ik wilde iets maken wat ik makkelijk kon meenemen als lunch. Dus het werd geroosterde aardappel/aubergine/courgette/paprika/tomaat/feta.  

Ramen plan ging naar de dag erna, maar helaas was ik toen zo laat thuis dat ik een snelle roerbak met veel groente en oestersaus maakte. En apart nog geroerbakte komatsuna op de stir fried Morning Glory manier. Met jasmijn rijst erbij. 

Dinsdag had ik paddestoelen risotto, woensdag at ik kikkererwten-spinaziesoep uit de vriezer. En gisteren at ik vanwege een extreem lege koelkast spaghetti cacio e pepe met een tomatensalade erbij. 

Vandaag maak ik aardappel-knolselderij gratin en gestoofde savooiekool met kummel.

aardappels met spinazie, ei en gehaktbal 

@Drakenvlieg: sterkte! Schär producten zijn vaak goed hoog in vezels en laag in fodmap. Meestal is alles sowieso gluten- en lactosevrij. Voor meer tips over glutenvrij schroom niet mij te vragen. 

Ik had PDS naast Coeliakie ondanks strikt glutenvrij eten, maar verrassing: de allergoloog vond nog wat dingetjes die ik niet goed verdraag. Weg PDS. Ha. Ik moet er wel voor op een levenslang dieet maar dat is toch nét iets beter dan levenslang buikpijn. Ik ben zo blij dat ik nu weet wat ik moet vermijden, ik hoop dat jij er ook snel achter komt.

Vandaag erwtensoep deel 2 (altijd lekkerder de volgende dag!) met pannukakkku toe en vanavond hapjesavond. 

Iig: gevulde eieren, tonijnsalade met rijstcrackers, gemarineerde champignons, gegrilde groenten in olie, olijven, snaqs ‘chipsgroenten’, aardappelchips, kaas, fuet, komkommer, druiven, snoeptomaatjes, pepita mix, walnoten.

We krijgen hulp bij het opeten. Ben benieuwd of we na de persco eigenlijk nog wel bezoek mogen hebben 

@tootie dank je wel voor de Schär tip! Vezels zijn altijd nodig hier. Ik weet al wel dat ik fructose intolerant ben en glucose slecht verdraag (getest vorig jaar). Maar er is nog meer, dat ga ik nu eens goed uitzoeken. 
Vind het grote ding nu vooral dat de producten zo veel duurder zijn. Door (andere) ziekte minimum inkomen hier, maakt het lastig. Maar ik hou van uitzoeken én goed eten. Dus komt vast goed 

Dolfje

Dolfje

12-11-2021 om 18:19 Topicstarter

GeorgieBrown schreef op 12-11-2021 om 16:30:

Ik snap je Dolfje. Balen. Spelletjes en fles wijn mee? Is natuurlijk niet hetzelfde. 

Het wordt ipads en bier en chips denk ik 

Ik had nog een satéschnitzel liggen, dus die heb ik opgegeten met aardappels en bruine bonen.

Zojuist de Ereburger van de Vegetarische Slager op - en hij smaakte me echt goed! Voor mij beter dan de Beyond Meat burger. Lekkere smaak en structuur, en ook nog goedkoper (dacht ik). Deze komt vaker op tafel - morgen

Paracetamol, codeïne, coldpack en een slokje water.

Ben vandaag bij de kaakchirurg geweest. Het werd helaas een heel andere operatie dan verwacht omdat mijn kaakbot te dun was geworden door de ontsteking 

Dolfje

Dolfje

12-11-2021 om 20:50 Topicstarter

Au! Beterschap Yette!

Dat klinkt heel erg pijnlijk Yette, sterkte!

Auw, beterschap!

Autsj, beterschap Yette.

beterschap yette 

Beterschap Yette

Wat verdrietig voor jullie, Afrodite. Ik had zo hard gehoopt dat het goed zou gaan

Hier ook pds patiënt, Drakenvlieg. Heb het 25 jaar geleden allemaal zelf uitgezocht via eetdagboeken waar ik op reageerde. En qua vezelinname ga ik dus heel goed op een groene (en dan echt groen met niet teveel fruit erin) smoothie in de ochtend en vaak zelfgemaakte soep of salade tussen de middag en rauwkost extra bij het eten. Sinds ik dat doe (en de prikkelende voedingswaren vermijdt) is het bij mij stukken beter

Vandaag aten wij gebakken snoekbaars. Mijn vissende schoonmaakster had weer wat in de koelkast achter gelaten. Met sperziebonen gegeten en lief had er nog een paar rösti rondjes bij.

Gisteren erwtensoep uit de vriezert. Had tijdje geleden flinke voorraad in de slowcooker gemaakt 

Ai Yette, dat klinkt niet best. Hopelijk trekt de pijn snel weg. 

Hier was manlief vandaag in charge of dinner en hij maakte erwtensoep. Niet mijn lievelings maar ach, prima voor de afwisseling.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.