Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Meestal haal ik het wel denk ik, de 250 gram groente. Maar ik zal er eens op letten. 

Gisteren at ik spaghetti alla Norma. Was lekker. Hoewel ik gepelde tomaten uit blik had gebruikt. Met verse tomaten vind ik het lekkerder. 

Vandaag in de oven geroosterde spruitjes een aardappels. Ik moet nog even kijken met wat verder. 

yette schreef op 03-11-2021 om 08:11:

Volkorenpasta met doperwten*, ui, courgette en cottage cheese en een 'pestosaus' van en deel van de erwten, knof, verse basilicum, grof gehakte hazelnoten, parmezaan en olijfolie. Erbij gestoofde little gem (volgens Gordon Ramsay).

*de erwten zijn een kliek van gisteren, met dank aan de slechte-groente-eters.

Klinkt lekker, ga ik even onthouden! Nog op zoek naar lekkere pastarecepten. 

Ik kom er soms niet aan, maar meestal wel. Vandaag eet ik rode kool uit de wok met kruiden (kruidnagel en kaneel) met appeltjes, rijst en een vegaburger met kaas/spinazie. 

Ik denk dat ik wel aan de 250 gram kom, maar weet het niet helemaal zeker. Ik ben wel benieuwd waarom doperwtjes niet tot groente gerekend mogen worden.

Vanavond ga ik aardappeltjes bakken, sinds een jaar lukt het me eindelijk om ze mooi krokant te krijgen. De tip die mij had geholpen was bakken in een mix van boter en zonnebloemolie. Olie vanwege de hitte, boter voor de smaak. Daarnaast broccoli (400 gram voor 2 personen) en een varkenslapje dat ik deze zomer had gemarineerd. Was handig, als je wil bbqen kan je dat uit de diepvries trekken en heb je tegen etenstijd niet dat je nog de keuken in moet. Ik dacht dat de marinade iets met citroen en knoflook was, maar dat ontdekken we straks wel.

Overigens had ik vanmiddag nog een restje van gisteren waar prei en champignons in zaten, dat was vast wel 50 gram, dus dan zit ik vandaag goed. Qua fruit probeer ik braaf elke dag een, liever twee stuks fruit te eten. Nu ik een positieve zwangerschapstest heb al helemaal... maar het blijft spannend en ik ben nog steeds heel bang dat het weer mis gaat, dus ik durf nog niet echt blij te zijn. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-11-2021 om 16:24

Hachee/aardappelpuree ovenschotel. En een salade van kropsla, snoeptomaatjes, uitje, augurk, kaasblokjes, komkommer, gekookt ei en dressing.

Ohhh, afrodite, gefeliciteerd!  Kan me voorstellen dat het spannend is...en ondertussen vooral goed voor jezelf zorgen, dat is alles wat je kunt doen.

Restjes zijn dankbare manieren om je groente-intake te verhogen inderdaad.

Ik eet vanavond een salade, denk ik. Heb lekkere eikenbladsla, misschien met wat geitenkaas, tomaatjes, pijnboompitten, balsamico...komt wel goed! 

TanSwallow86

TanSwallow86

03-11-2021 om 16:38

Verse tagliatelle met vlees van karbonade, broccoli, champignons, paprika en ui en tomatensaus. 

Afrodite5 gefeliciteerd. Ik wens voor je dat die spannende weken voorbij vliegen 

Hier staat stampot zuurkool met rookworst op het menu

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-11-2021 om 17:06

vandaag op het werk eigengemaakt naanbrood met kipreepjes met paprika, champignons, wortel en een salade

WoW, wat goed Aphrodite! Gefeliciteerd 💋 Ik ga voor je duimen voor een fijne zwangerschap!

We eten naast de lasagne met spinazie en zalm ook nog een stukje pizza van het weekend uit de vriezer. Nou ja zoontje vooral en wij ook een klein stukje 😋

Afrodite5 gefeliciteerd!

Ik denk dat ik wel aan mijn groenten(s?) ben gekomen vandaag. Had pasta met champignons, courgette, paprika en bosui.

En vanmiddag nog wat mandarijntjes op

Dolfje

Dolfje

03-11-2021 om 19:35 Topicstarter

Gefeliciteerd Afrodite!

gefeliciteerd Afrodite. Wat een mooi nieuws

ik haal die 250 gr zeker. Voor mijn pds ontbijt ik meestal met een groene smoothie met veel groenten, lunch meestal met zelfgemaakte soep of salade en rauwkost tussendoor

Vanavond groene asperges geroerbakt met gele en rode paprika met een aufwiederschnitzel

TanSwallow86

TanSwallow86

03-11-2021 om 22:07

Denk dat ik mijn gebit even in een appeltje zet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.