Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

02-11-2021 om 19:14

HarleyQuin schreef op 02-11-2021 om 19:07:

Vandaag gekozen voor een maaltijd salade. Even een makkelijke keuze. Veel last van chronische pijn waardoor ik amper kan lopen en staan.

Ook lekker, hopelijk gaat het morgen wat beter 

Bloemkoolschotel uit de oven, met gehakt (oude) kaassaus en aardappeltjes. 

250 gram groenten red ik meestal wel maar waar reken ik avocado en peulvruchten bij? Even rekenen:

Vandaag een salade met pindasaus en wortel (2 stuks ik gok 70 gram), taugé (1/2 bakje 50 gram), ui (30 gram) en radijsjes (half bosje ehm 50 gram?) met sesamzaadjes. Avocadosmoothie met limoen en sojamelk erbij.

Verder sperziebonen (1/2 van zakje van 350, zeg 150 gram) met ketjapsaus en makreel met zwarte oogbonen.

Yep, gered. Stom dat het advies naar boven wordt bijgesteld omdat de aarde zo uitgeput is. Ik probeer biologische groente te eten en/of van de stadsmoestuin. 

Meestal tel ik mijn groente niet, ik let alleen op vezels en eiwitten. Fruit, dát vergeet ik nou altijd. Tenzij we avocado als fruit mogen meetellen 

Als ik kook haal ik de 250 gram groenten met gemak.
Als man kookt haal ik ze zelden, hem kan het namelijk minder schelen.

Gelukkig kook ik hier meestal.

Vanavond kipfajita's. Met een paprika of 4, uien, komkommer en tomaat.

Fruit eet ik dan weer zelden.

Fruit eet ik wel elke dag. Ik pers ook elke dag sinaasappels uit.

Ik vermoed dat ik niet dagelijks de 250gr groente haal. Paar keer per week wel, paar keer niet denk ik. 
Vanavond at ik met collega's, we kookten in een kookstudio en aten daarna uiteraard alles op. Was erg lekker, allerlei Marokkaanse gerechten. En met veel groenten . Lunch was pompoensoep (homemade, uit de vriezer) met een vers speltbolletje van de bakker en een bakje fruit (appel, kiwi, blauwe bes). Wijn komt van druiven, dus ook vanavond ben ik goed bezig! 

Volkorenpasta met doperwten*, ui, courgette en cottage cheese en een 'pestosaus' van en deel van de erwten, knof, verse basilicum, grof gehakte hazelnoten, parmezaan en olijfolie. Erbij gestoofde little gem (volgens Gordon Ramsay). 

*de erwten zijn een kliek van gisteren, met dank aan de slechte-groente-eters. 

Dolfje

Dolfje

03-11-2021 om 08:15 Topicstarter

Gebakken rijst met bimi en pittige gehaktballetjes.

Pasta pesto met veel groenten Nieuw recept dus ben benieuwd.

Broodje kabeljauwburger met coleslaw en chilisaus. 
Daarnaast een salade. 

Aardappelpuree met gebakken champignons en varkenshaas. 

Ik wilde eens zo'n verspakket van Lidl proberen dus ik heb de couscous-versie gekocht. Met aubergine, paprika, courgette en rozijnen/abrikozenstukjes. Ben benieuwd.

Vanavond wordt het hier een pindastoof met paprika, vega kipstuckjes en spinazie. 

Aardappels met bloemkool en een gehaktbal 

Wij proberen vandaag iets nieuws uit. Lasagne met verse spinazie, zalmfilet, ui, knoflook en roomkruidenkaas.

vandaag mini paprika met daarin gekruide cottage cheese en eigen baksel zadencrackers bij de courgettesoep (moest op, restje, vond het een beetje ‘mwah’)

En

Makreel (andere helft, was een grote vis), deze keer met gestoomde peultjes, mais en wortels en mosterdsaus (Colman ) erbij. 

Ik heb ovengeroosterde edamame maar nog geen idee of ik dat erbij eet of erna als snack. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.