Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
MijnNaamIsHaas73
03-11-2021 om 23:43
Gefeliciteerd afrodite! Ik hoop met je mee!
Wij aten loaded nacho's.
Ik haal meestal geen 250 gram groenten. En ik wist ook niet dat peulvruchten niet meetellen.
Herfstappeltaart
04-11-2021 om 13:23
Gefeliciteerd aphrodite!
Vandaag zelfgemaakte pompoensoep. Met een boterham.
Herfstappeltaart
04-11-2021 om 13:24
Volgens mij tellen doperwten gewoon als groente hoor, net als peultjes.
yette
04-11-2021 om 13:56
Hier gaat de vetpan aan want de vriezer moet ontdooid.
We hebben nog patat, bitterballen, pikanto's en loempia's (die laatsten zowel met als zonder vlees).
Erbij een schaal snoep- en dipgroenten met zelfgemaakte knoflooksaus.
afrodite05
04-11-2021 om 14:54
Dank voor de felicitaties. Vandaag ben ik net zo "ver" als de vorige keer, toen het mis ging. Nog steeds erg bang dat het nu weer mis zal gaan. Ik denk dat ik pas echt gerust ben als ik op 26 wkn zit.
In het verlengde hiervan: ik had gisteren ineens een mega dikke opgezette buik. Blijkbaar zijn bepaalde voedingsmiddelen icm de veranderingen in mijn lijf niet zo'n succes. Broccoli was bijvoorbeeld niet handig, precies wat we gisteren gegeten hebben. Volgens manlief zijn precies de groenten die ik lekker vind (en dus vaak kook), niet zo bevorderlijk nu. Denk aan soorten kool, bonen, broccoli, spruitjes... Dus nu ben ik druk op zoek naar groenten die ik dan maar moet gaan klaarmaken. Tips/ideeën zijn welkom, mocht iemand zich geroepen voelen
Vanavond eten we erwtjes (wel/geen echte groente
) met gehaktballetjes van de Ikea en aardappelpuree waar ook knolselderij doorheen gestampt is. Soort koolhydraatarme puree dus.
Broodjebrie
04-11-2021 om 15:42
Ik duim voor je Afrodite. Hopelijk blijft het nu wel goed gaan.
Ik heb nog pasta over van gisteren, die maak ik op.
Bailey26
04-11-2021 om 15:42
Hier eten wij vandaag makkelijke rendang met boontjes en rijst.
Afrodite5 ik heb helaas geen tips. Zelf heb ik de eerste 16 weken op cola geleefd. Het is ook een beetje uitzoeken wat je lichaam op dit moment makelijk kan verdragen.
MijnNaamIsHaas73
04-11-2021 om 15:54
Wij eten ratatouille soep met een worstenbroodje en evt nog een tosti
Dolfje
04-11-2021 om 17:04
Ik eet bij moeder en krijg in elk geval schnitzel. Verder weet ik het nog niet.
vrouw92
04-11-2021 om 17:19
Ik eet een salade van spinazie, rode biet, falafel, komkommer en augurk. Heb net nootjes zitten 'snaaien', dus voor vandaag wel prima.
Drakenvlieg
04-11-2021 om 17:28
Chili con carne met Tortillachips.
Als ik ooit opsta om te gaan koken.