Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het wordt inderdaad lasagne. Met drie sauzen, de keuken is een slagveld. Nog even heksen en dan een bijzonder biertje.  

Bonduelle heeft ook mini blikjes met edamame. Die gooi ik nog wel eens door een salade. Maar als je de diepvrieszak al karig vindt, is een blikje van 50 à 60 gram helemaal mini. Ik vind ze wel fijn omdat ik wil mixen. Geroosterd uit de oven zijn ze ook lekker. Wat maken jullie ermee? En jij, HarleyQuin?

Vandaag at ik kippensoep want mijn verhoging is weer terug en ik moet me rustig houden na mijn operatie. Nóg rustiger dus.  en kippensoep schijnt dus écht goed te zijn als je ziek bent, en anders placebo: als ik daar nou maar in geloof, komt het ook goed. 

Vriend kookt daarom maar weer eens: deels uit de diepvries karbonadestoof met een soort ketjapsaus met ui en tutti frutti en dan maakt hij daarbij komkommersalade, kroepoek en zilvervliesrijst.

Aan mij valt weinig eer te behalen, ik heb geen trek.  Dat komt echt heel weinig voor, hoor. Dan ben ik pas ‘echt’ ziek  .

Woensdag en donderdag aten wij indisch. Rijst met rendang, sambal goreng boontjes, sambal goreng telor, babi ketjap en een frisse roedjak manis.

Vandaag aten we zuurkoolstamp met spek en rookworst en morgen hutspot met hachee.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-09-2021 om 18:29

Friezinnetje schreef op 24-09-2021 om 16:34:

[..]

heb deze nog niet geproefd, bij de Jumbo gehaald. zal straks verslag doen

ik denk dat de pulled chicken er naast lag, maar dit waren bbq-stukjes kip. Zat niet zo veel smaak aan, was wat klef. Heb ze dus alsnog even gebakken in de koekenpan met wat chilivlokken. toen een stuk beter. 

Kipstukjes in de salade met blokjes geitenkaas, blauwe bessen, augurk en daarover honing-mosterddressing. 

Beterschap Toetietover! Dan ben je echt ziek ja, als je zelfs niet wil eten... hopelijk gaat het snel beter. 

Dolfje, je pintxos-avond klonk zalig!

Dolfje schreef op 24-09-2021 om 10:24:

Nou wij aten de lekkerste tapas die ik ooit gegeten heb.
Pincho's met pata negra en 1 met chorizo. Serranoham. Sizzling beef, Mexicaans stoofpotje met mini wrap en mango salsa, gegrilde eendenborst en fantastische picanha met chimichurri. Ik had Crema catalana na en man Missisipi mud pie met oreo's. Echt alles was lekker!

Dat klinkt lekker 

Hier friet uit de airfryer  met chipolata worstjes en maïskolven en sla

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

24-09-2021 om 20:32

Lalalalasagne. Met veel verschillende groenten; aubergine,courgette,ui,veel knoflook, prei, wortel, champions, bloemkoolrijst. En saus gemaakt van tomaten en kruiden uit eigen tuin. En veel kaas

Yolo schreef op 24-09-2021 om 20:32:

Lalalalasagne. Met veel verschillende groenten; aubergine,courgette,ui,veel knoflook, prei, wortel, champions, bloemkoolrijst. En saus gemaakt van tomaten en kruiden uit eigen tuin. En veel kaas

Klinkt ook erg lekker

Dolfje

Dolfje

24-09-2021 om 21:28 Topicstarter

Wij zijn onderweg naar huis bij de mcD gestopt. 
Morgen eten we bij vrienden, waarschijnlijk wordt er Chinees gehaald.

Pepperoni schreef op 10-07-2021 om 14:11:

[..]

Komtie dan 🙃

* 750 gram kipfilet
* 1 bakje champignons
* 2 rode paprika's
* 2 grote uien
* 3 teentjes knoflook (uitgeperst)
* 8 eetlepels ketjap
* 5 eetlepels azijn
* 8 eetlepels ketchup
* 2 eetlepels suiker
* 2 kleine blikjes tomaten puree
* 4 theelepels sambal oelek of naar eigen smaak
Bereidingswijze van hete kip
Snijd de kipfilet in kleine stukjes.
Snijd de champignons in schijfjes, de paprika en uien in stukjes. En pers de knoflook uit.
Meng de ketjap, azijn, ketchup, suiker, sambal en blikjes tomaten puree in een kom tot dat dit een gladde saus is.
Bak de kipfilet,daarna de champignons uien en paprika, en daarna de saus in een grote pan en laat dit lekker pruttelen.
De hete kip is klaar als de kipfilet gaar is.
Serveer dit met rijst en bijvoorbeeld een lekkere komkommersalade in het zuur.

Ik reageer even spontaan op een oud  bericht  maarrrr heb dit dus vanavond gemaakt omdat t zooooo goed klonk en zo goed was het ook!!! Wauw! Super bedankt voor de heerlijke recept 

Beterschap Toetie.
Hoe is het met jou, Teig?
Je hebt een fijne vakantie gehad, Dolf en die tapas klinken heerlijk.

Donderdag heb ik pad Thai met garnalen gemaakt. 

Gister kwamen de buurtjes bij ons eten. Lief heeft heerlijke Tagliata di Manzo (getrancheerde diamant haas met geroosterde cherrytomaten, basilicum, rucola, parmezaan en basilicum) op de BBQ gemaakt. Ik had er nog een wortel en komkommersalade bij gemaakt. En daarna s’mores. Heerlijk.

Vandaag gaat hij zalmforel roken op de BBQ. Ze gaan zometeen eerst in een pekelbad. We krijgen altijd hele vissen van onze schoonmaakster. Zij is een hobby visser maar houdt zelf niet van vis dus wij krijgen ze vaak. Erbij geroosterde groene asperges met de left over salades van gisteren. 

Jee Koor, doe mij ook maar zo'n huishoudster 

Ha dat is een fijn extraatje van je schoonmaakster Koor!
Ik ben sinds woensdag weer zonder klachten, vandaag mocht ik dan eindelijk weer de deur uit, hiephiephoera. Erg fijn. Flink boodschappen gedaan, even nieuwe boeken gehaald voor de kinderen bij de bieb, pakje verstuurd, fijn dat soort klusjes weer gewoon te kunnen doen. Voelde me de hele week een soort onaanraakbare, alsof er een sticker op m'n huis zou moeten met "pas op!". 

Vanavond eten we Vietnamese hapjes, geinspireerd door ik denk Toetietover die banh xeo at deze week (en dat kende ik niet). We eten dus dat, met garnalen, restje broccoli en tauge, en rijstvelloempia's met rivierkreeftjes, wortel en komkommer, en wat miniloempia's uit de oven erbij (lijkt mij ideaal voor de frutjes). Vanochtend hebben we een brownie gebakken, dat is het dessert. 

wij hebben een soort gourmet stel met wokpannetjes 
Die gaat vandaag op tafel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.