Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vandaag oppasdag gehad, was gesloopt dus het avondmaal bestond uit  boterhammen met gebakken eieren met kaas.

TanSwallow86

TanSwallow86

23-09-2021 om 19:20

Lekker goudbruin en knapperig gebakken Franse frietjes. Gebakken in zonnebloemolie, ggen airfryer meer voor mij. Had gisteravond zin in patat, dus ik dacht probeer nog 1x in de airfryer. Na 20 minuten op 200 graden, nog steeds bleek, slap, niet knapperig, met verbrandde puntjes. 

Aardappelpuree, wortel/doperwten en vissticks.

AliceM1982 schreef op 22-09-2021 om 07:01:

[..]

Heb je recept???

Je hebt een pbtje gekregen van mij met alle recepten  Have fun! 

Ik had merquez worstjes gehaald bij de Marokkaanse slager. Heb het vlees uit de worstjes gehaald. Uien langzaam laten karamelliseren, paprika’s erbij en Ras el Hanout. Het vlees uit de worstjes erbij gedaan en rul gebakken. 
Met zoete couscous, met rozijnen, kaneel en saffraan en lekker veel olie en een fikse klont roomboter. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

24-09-2021 om 06:17

Pepperoni schreef op 23-09-2021 om 22:36:

[..]

Je hebt een pbtje gekregen van mij met alle recepten Have fun!

Zag het, mijn dank is groot! 

Vanavond wordt het gepaneerde gekruide stukjes kippendij, met broccoli, wortel, sojamayonaise en rijst. Het is een HelloFresh-recept, vond de mayo wat bijzonder klinken maar we proberen het vanavond. Frutjes hebben het uitgekozen, vind het leuk als zij ook actief deelnemen in dit soort keuzes.

Vanavond volkorenspaghetti met zelfgemaakte bolognesesaus (kan ik lekker zo uit de vriezer pakken) met een komkommersalade erbij. 

Ik ga juist bolognese maken voor in de vriezer 

Of het deel voor vandaag over de penne gaat of lasagne wordt, weet ik nog niet. Ik neig naar het laatste. Dan maak ik er nog een groene saus bij (ui, knof, courgette, spinazie, deel van de bechamel). 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-09-2021 om 09:22

ik denk nog een keer gebakken krieltjes met salade en stukje vlees. Dat ligt nog in de koeling. 

yette schreef op 24-09-2021 om 09:20:

Ik ga juist bolognese maken voor in de vriezer

Of het deel voor vandaag over de penne gaat of lasagne wordt, weet ik nog niet. Ik neig naar het laatste. Dan maak ik er nog een groene saus bij (ui, knof, courgette, spinazie, deel van de bechamel).

Je brengt me op een idee! Ik heb ook nog een courgette liggen die op moet.

Snitzel met gebakken aardappelen en sla. 
Gisteren lasagne gemaakt, daar kunnen we morgen ook nog wel van eten.
Zondag een verjaardagsfeest waar we blijven eten. 

Dolfje

Dolfje

24-09-2021 om 10:24 Topicstarter

Nou wij aten de lekkerste tapas die ik ooit gegeten heb.
Pincho's met pata negra en 1 met chorizo. Serranoham. Sizzling beef, Mexicaans stoofpotje met mini wrap en mango salsa, gegrilde eendenborst en fantastische picanha met chimichurri. Ik had Crema catalana na en man Missisipi mud pie met oreo's.  Echt alles was lekker! 

Dolfje schreef op 24-09-2021 om 10:24:

Nou wij aten de lekkerste tapas die ik ooit gegeten heb.
Pincho's met pata negra en 1 met chorizo. Serranoham. Sizzling beef, Mexicaans stoofpotje met mini wrap en mango salsa, gegrilde eendenborst en fantastische picanha met chimichurri. Ik had Crema catalana na en man Missisipi mud pie met oreo's. Echt alles was lekker!

Klinkt goed Dolfje!

Wij aten gisteren gestoomde broccoli met gebakken aardappelen en een hamburger. Vandaag wrs friet halen. Ergens tussendoor nemen we dan een grote kom soep die ik gisteren maakte voor de vitaminen. Er lagen wat groenten die ik anders niet meer kon gebruiken en echt op moesten. Ik gooide een aubergine, paprika, ui en tomaten op de bakplaat. Daarna nog even koken in groente bouillon (van een blokje) en wat gerookt paprikapoeder erbij. Edit: en dan de staafmixer erdoor.

@DanGun die zoete couscous klinkt heerlijk. Heb je er een recept van?

@Dolfje dat klinkt allemaal erg lekker!

Vanavond eten we macaroni, gisteren al klaargemaakt, dus lekker snel klaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.