Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (gesloten)

Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!

Infobericht: dit topic is gesloten,  je kunt hier verder lezen:

https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lasagne met bolognaise saus

Het wordt geen traybake (die gaat naar morgen), maar verse pasta met een saus van tomaten, uitgebakken ontbijtspek, rode peper, knoflook, room, veel peterselie en een scheut wodka.

Wij aten een hartige taart met broccoli, brie en cashewnoten

aardappels met rode bietjes en een slavink 

Dolfje

Dolfje

31-08-2021 om 07:47 Topicstarter

Wij eten een restje soep van gisteren en heb een bakje curry uit de diepvries gehaald.
Gelukkig geen corona hier dus ga straks weer werken.

Wij eten op de huid gebakken zalm en een Aziatische rijstnoedelsalade met komkommer, wortel, taugé en lenteui. En een geïmproviseerde dressing met limoensap, sesamolie, gember, knof, sojasaus, vissaus, sambal en een beetje suiker... ofzo…

hier word het vandaag ovenschotel ham kaas

Shoarma met friet en een salade erbij. En natuurlijk veel knoflooksaus. Alles zelfgemaakt

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

31-08-2021 om 10:19

ik zal zo de vriezer weer even in duiken. Ik denk iets van wraps of taco's. 

Wij hebben verassingsvlees, was over van bbq en hebben alles ingevroren maar geen idee wat wat is. Dus 1 zakje gepakt en die ligt te ontdooien. 
Doen we aardappeltjes bij, sla en bloemkool.

Wij eten andijvie met kaassaus, gekookte aardappelen en een gehaktbal.

Ik denk bruine bonen.

Ik weet nog niet of het b.b. met chili con carnekruiden wordt (en blokjes aardappel, stukjes spek, paprika en tomaat), of "gewoon bb" met aardappel, ui en spek.

In het geval van de Mexicaanse variant neem ik toch liever een blik chilibonen van Lidl. Daar zit saus doorheen dus al een begin van Mexicaanse smaak. Ik doe er vaak "Al Andalus"van Jonnie Boer (Euroma) bij en dan nog zelfgemaakte chilimix (van een recept uiteraard)

Wij eten rode bietjes met gekookte aardappelen en verse worst. Dat wordt voor ons gekookt, zelf zou ik dat niet gauw maken. Maar de kinderen zijn er gek op, dus dat is wel fijn.

Ik heb nog wat restjes kip liggen, en daar maak in een kip-paddenstoelenragout van. Daar bak ik een aardappeltje bij, en een simpele salade met oa ijsbergsla en komkommer.

2 Slavinken met broccoli/gegrillde paprika

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.