Eten
Dolfje
08-07-2021 om 15:45
Wat eten we vandaag? (gesloten)
Wat eten we vandaag, al jaren een goedlopend topic op Viva dus dat mag hier niet ontbreken!
Infobericht: dit topic is gesloten, je kunt hier verder lezen:
https://www.viafora.nl/forum/eten/wat-eten-we-vandaag-deel-2?page=1#17
Maki
30-08-2021 om 18:07
Het wordt geen traybake (die gaat naar morgen), maar verse pasta met een saus van tomaten, uitgebakken ontbijtspek, rode peper, knoflook, room, veel peterselie en een scheut wodka.
Dolfje
31-08-2021 om 07:47
Wij eten een restje soep van gisteren en heb een bakje curry uit de diepvries gehaald.
Gelukkig geen corona hier dus ga straks weer werken.
irmaladouce
31-08-2021 om 09:14
Wij eten op de huid gebakken zalm en een Aziatische rijstnoedelsalade met komkommer, wortel, taugé en lenteui. En een geïmproviseerde dressing met limoensap, sesamolie, gember, knof, sojasaus, vissaus, sambal en een beetje suiker... ofzo…
Pepperoni
31-08-2021 om 10:16
Shoarma met friet en een salade erbij. En natuurlijk veel knoflooksaus. Alles zelfgemaakt 
FaithfulDuck87
31-08-2021 om 10:19
ik zal zo de vriezer weer even in duiken. Ik denk iets van wraps of taco's.
Oliviaa
31-08-2021 om 13:59
Wij hebben verassingsvlees, was over van bbq en hebben alles ingevroren maar geen idee wat wat is. Dus 1 zakje gepakt en die ligt te ontdooien.
Doen we aardappeltjes bij, sla en bloemkool.
rionyriony
31-08-2021 om 14:10
Ik denk bruine bonen.
Ik weet nog niet of het b.b. met chili con carnekruiden wordt (en blokjes aardappel, stukjes spek, paprika en tomaat), of "gewoon bb" met aardappel, ui en spek.
In het geval van de Mexicaanse variant neem ik toch liever een blik chilibonen van Lidl. Daar zit saus doorheen dus al een begin van Mexicaanse smaak. Ik doe er vaak "Al Andalus"van Jonnie Boer (Euroma) bij en dan nog zelfgemaakte chilimix (van een recept uiteraard)
MijnNaamIsHaas73
31-08-2021 om 14:11
Wij eten rode bietjes met gekookte aardappelen en verse worst. Dat wordt voor ons gekookt, zelf zou ik dat niet gauw maken. Maar de kinderen zijn er gek op, dus dat is wel fijn.
Wobbelkont
31-08-2021 om 14:31
Ik heb nog wat restjes kip liggen, en daar maak in een kip-paddenstoelenragout van. Daar bak ik een aardappeltje bij, en een simpele salade met oa ijsbergsla en komkommer.