Eten Eten

Eten

Keukenhygiene

hoe precies zijn jullie? Werd net woest op degene in de keuken die met blote hand hamburger uit verpakking pakt, deze in de pan legt en vervolgens hand afveegt aan de schone handdoek die ik net had opgehangen, ‘ rauw vlees is vies!’ schreeuwde ik. ‘Zo krijg je kruisbesmetting.’  De persoon aan de afgeveegde hand vond mij zwaar overdreven in mijn reactie. 
En jullie ?


Ik vind dat ook vies.

Ja dat is vies, sowieso is een handdoek om je handen aan droog te maken niet om je vieze handen aan af te smeren.

Iets vastpakken met blote handen tijdens het koken doe ik overigens ook alleen dan was je ze erna. Lijkt me niet meer dan logisch.

Woest worden vind ik wel een flinke reactie, wat is je relatie tot de persoon?

Ja het is vies om daarna je hand aan een handdoek af te vegen, maar woest worden en schreeuwen daarom vind ik ook wel extreem en nogal overdreven. Zoiets kun je ook op een vriendelijke toon zeggen.

Rauw vlees met je blote handen pakken is niet perse vies. Maar je handen afvegen aan een handdoek zonder ze eerst te wassen wel.
Maar schreeuwen is wel lichtelijk overdreven. Je had het ook gewoon kunnen zeggen en de handdoek in de was kunnen doen. 

Ik pak ook rauw vlees met mijn handen en daarna was ik mijn handen. Jouw reactie vind ik ook wel overdreven hoewel ik verder wel strikt ben met elke dag een nieuw vaatdoekje te nemen.

Gut, er zat een persoon aan de afgeveegde hand vast. Die vond het vast niet leuk om toegeschreeuwd te worden. Heb je dat vaker, dat je zo ineens ‘woest’ wordt? Ik denk dat het je kan helpen om eerst even je gevoel te laten afzakken zodat je weer kunt nadenken. 

Hier op het forum even komen klagen. Kom maar even bij ons. 

En daarná pas een reactie te geven aan wie er aan de hand vastzat. Ik zou adviseren dat iets meer weloverwogen te doen met een iets uitgebreidere argumentatie en ik zou het aanhangsel aan de hand ook verzoeken even de was te gaan doen en de keukengreepjes te soppen. 

Ja, dat vind ik ook vies. 
Woest worden en schreeuwen vind ik behoorlijk overtrokken. 

Ik vind het vies dat iemand vieze handen afveegt aan een handdoek. Handdoek is om je schone handen mee af te drogen. Iets schreeuwen over kruisbesmetting snap ik niet helemaal, maar dat ding moet nu iig in de was.

Ik vind het ook zwaar overdreven. Ik zou waarschijnlijk iets gezegd hebben als ‘goh zonder handen wassen is je handen afdrogen/vegen vrij nutteloos, vind je ook niet?’ en de handdoek bij de was mikken

Of mag degene de hamburger ook niet met de handen vastpakken?

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

04-02-2022 om 18:15 Topicstarter

Dat schreeuwen komt omdat ik al vaker commentaar heb gegeven. Veel vaker. Maar deze persoon vindt dit gewoon niet vies. Of ik er nu vriendelijk wat van zeg of zoals vandaag boos uitviel. Het helpt gewoon niks. 
Tja.

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

04-02-2022 om 18:18 Topicstarter

Aviendha schreef op 04-02-2022 om 18:09:

Ik vind het vies dat iemand vieze handen afveegt aan een handdoek. Handdoek is om je schone handen mee af te drogen. Iets schreeuwen over kruisbesmetting snap ik niet helemaal, maar dat ding moet nu iig in de was.

Klopt ja. Maar deze persoon vindt niet gauw iets vies. En als je nattige handen hebt (zoals nu) veeg je die af aan de handdoek, is de gedachte.
Die handdoek vervang ik inderdaad dagelijks. 

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

04-02-2022 om 18:19 Topicstarter



Of mag degene de hamburger ook niet met de handen vastpakken?

Nee,liever niet. Ik pak rauw vlees altijd met een vork uit de verpakking.

Ik eet vegetarisch (en veel veganistisch), dus wat betreft kruisbesmetting ben ik niet zo heel secuur, want dat risico bestaat (bijna) niet in mijn keuken. 

Ik wissel niet elke dag de vaatdoek en handdoeken, komt ook omdat ik alleen woon hoor, ik gebruik soms het vaatdoekje maar één keer per dag, om het aanrecht na het koken en afwassdroog te vegen. Dat kan best twee of drie dagen met hetzelfde doekje. De theedoek wordt soms twee dagen niet gebruikt, die wissel ik elke week. De keukenhanddoek wat vaker. 
Maar dat zal iemand anders vast wel heel smerig vinden. So be it. Ik ben er nog nooit ziek van geweest. 

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

04-02-2022 om 18:26 Topicstarter

...deze persoon heeft ook maar heeeel zelden buikgriep ( is alweer jaren geleden) dus snapt niet waar ik me druk om maak 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

04-02-2022 om 18:27

Wilgenkatje- schreef op 04-02-2022 om 18:15:

Dat schreeuwen komt omdat ik al vaker commentaar heb gegeven. Veel vaker. Maar deze persoon vindt dit gewoon niet vies. Of ik er nu vriendelijk wat van zeg of zoals vandaag boos uitviel. Het helpt gewoon niks.
Tja.

Ik vind het heel begrijpelijk dat je dan een keer goed uit je plaat gaat.  Ik zou hetzelfde doen. Heb ook een hekel aan vieze mensen die het niet zo nauw nemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.