Eten Eten

Eten

Gezonde baksels: recepten


DanGun schreef op 16-08-2021 om 14:26:

Nogmaals het staat je vrij om een ander topic te openen. Of dat nu over gezond eten of over zuigen is, dat moet je zelf weten

Ik zuig niet ik stel je een oprechte vraag. Je wil de discussie wel of niet lekker en wel of niet gezond buiten beschouwing laten toch? Dan moet je het zelf ook niet doen.

DanGun

DanGun

16-08-2021 om 14:29 Topicstarter

Ik heb het drie keer vriendelijk gezegd. Nu ben ik er wel klaar mee. 

DanGun schreef op 16-08-2021 om 14:29:

Ik heb het drie keer vriendelijk gezegd. Nu ben ik er wel klaar mee.

Nou vriendelijk.....je kunt toch ook gewoon normaal antwoord geven?

En nog een tip voor gezond bakken: suiker vervangen voor bananen en roomboter vervangen voor zonnebloemolie. Ik vind dat dat lekkere cake oplevert.

Alles wat je eet is gezond!
Volkorenbrood met veel vezels is gezond voor je stoelgang.
Bruinrood met sla komkommer tomaat geraspte wortel geeft je wat vitaminen. 
Een mini krentenbol tussendoor geeft je weer snel wat energie om nog even door te kunnen. 
Een wit bolletje met roomboter en pure hagelslag geeft je een instant geluksgevoel en is dus gezond voor je humeur.

Ik kook/ bak dus wat ik lekker vindt/ waar de pubers trek in hebben en eventueel beperk ik mij (omwille van wat gewicht kwijt willen) tot en klein/ half portie. 

Edit:

Alles waar te voor staat is niet gezond. 

Te veel vezels niet,  te veel vet niet,  maar te weinig vet ook niet.  Als je alle vetten uitbant heb je zo een vitamine ADE en K tekort. Gewoon normaal blijven eten en heb rare dingen gaan eten zoals alle light troep en koolhydraatarm brood en zo dat is niet nodig om gezond te leven.

Ik was blij dat in de op stond dat er in dit topic geen plaats zou zijn voor de discussie gezond / ongezond. De insteek leek me duidelijk.
Gezonde recepten is in: niet de recepten met de gewone suikers en vetten.

DanGun

DanGun

16-08-2021 om 14:37 Topicstarter

@bakblik ook voor jou geldt dat het je vrij staat een ander topic te openen 

Bakblik schreef op 16-08-2021 om 14:36:

Alles wat je eet is gezond!
Volkorenbrood met veel vezels is gezond voor je stoelgang.
Bruinrood met sla komkommer tomaat geraspte wortel geeft je wat vitaminen.
Een mini krentenbol tussendoor geeft je weer snel wat energie om nog even door te kunnen.
Een wit bolletje met roomboter en pure hagelslag geeft je een instant geluksgevoel en is dus gezond voor je humeur.

Ik kook/ bak dus wat ik lekker vindt/ waar de pubers trek in hebben en eventueel beperk ik mij (omwille van wat gewicht kwijt willen) tot en klein/ half portie.

Tona schreef op 16-08-2021 om 14:36:

Ik was blij dat in de op stond dat er in dit topic geen plaats zou zijn voor de discussie gezond / ongezond. De insteek leek me duidelijk.
Gezonde recepten is in: niet de recepten met de gewone suikers en vetten.

Dat "gezond voor je humeur" vind ik een hele goeie!

overigens, over zonnebloemolie is ook nog een hele discussie te voeren. Afhankelijk van je visie is dat namelijk nogal ongezond om te gebruiken.

maar daar gaat dit topic, gelukkig, niet over.

DanGun

DanGun

16-08-2021 om 14:38 Topicstarter

Ik heb gestaft jongens want wat kinderachtig om een simpel receptentopic te vergallen ondanks de op en verzoeken om dit elders te doen. 

Tona schreef op 16-08-2021 om 14:36:

Ik was blij dat in de op stond dat er in dit topic geen plaats zou zijn voor de discussie gezond / ongezond. De insteek leek me duidelijk.
Gezonde recepten is in: niet de recepten met de gewone suikers en vetten.

Welke "gewone" vetten hebben we dan over want daar ging het juist om. Kokosolie is ongezond verzadigd vet en hoort dus niet bij de gezonde vetten.

DanGun

DanGun

16-08-2021 om 14:39 Topicstarter

Anders blijf je gewoon bezig 

DanGun schreef op 16-08-2021 om 14:38:

Ik heb gestaft jongens want wat kinderachtig om een simpel receptentopic te vergallen ondanks de op en verzoeken om dit elders te doen.

Ik begrijp best je ergernis DanGun maar je roept zelf de verwarring op door "gezond" in je OP te zetten.

Dat is een claim die dan wel moet kloppen in de recepten bedoel ik.

DanGun

DanGun

16-08-2021 om 14:40 Topicstarter

Anders blijf je bezig. Super kinderachtig 

Ik wens je veel plezier met alle recepten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.