Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-12-2021 om 12:14 Topicstarter

Wednesday schreef op 07-12-2021 om 12:09:

[..]


Onbegrijpelijk dat Rutte zich in een positie heeft gemanoeuvreerd dat hij afhankelijk is van een fundamentalistisch-christelijke splinterpartij, terwijl hij echt allang met PvdA en GL had kunnen regeren.

En aan het eind van de dag is Rutte alsnog afhankelijk van links, omdat hij met de coalitie die nu onderhandeld geen meerderheid heeft in de eerste kamer.

Wednesday schreef op 07-12-2021 om 12:13:

[..]


Het leven voor de doorsnee burger (!) zal nog vele malen duurder worden als VVD en CDA in de regering blijven zonder tegenwicht.

Daarom moet de PVV er dringend bij! 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

07-12-2021 om 12:16

redbulletje schreef op 07-12-2021 om 12:14:

[..]

Daarom moet de PVV er dringend bij!

Dat wil Wilders echt niet. Nu kan hij lekker ongenuanceerd lopen roeptoeteren vanaf de zijlijn. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-12-2021 om 12:17 Topicstarter

Hoe je het ook duidt, in het trage coronabeleid zie je ook dat we een slagvaardige regering missen. Voor elke maatregelen moeten ze leunen op wisselende meerderheden in de eerste en tweede kamer. Daarom is het onbegrijpelijk dat niet onderhandeld is om te komen tot een coalitie die in beide kamers een meerderheid heeft

redbulletje schreef op 07-12-2021 om 12:11:

[..]

Met die klimaatdrammers moet je niet willen regeren. Dan wordt het dagelijks leven nóg duurder.

Ik hoop echt op nieuwe verkiezingen.

En ik hoop dat als er weer verkiezingen komen er een kiesdrempel komt. Het gaat steeds slechter met al die kleine one-issue partijen in de kamer. En dat worden er steeds meer.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-12-2021 om 12:33

Daglichtlamp schreef op 07-12-2021 om 11:49:

[..]

Ik vraag me toch af wat dit te maken heeft met dit topic? Bovendien zijn er in dit filmpje alleen kamerleden te zien volgens mij, niemand van de regering.

Oh, sorry.

redbulletje schreef op 07-12-2021 om 12:11:

[..]

Met die klimaatdrammers moet je niet willen regeren. Dan wordt het dagelijks leven nóg duurder.

vervuilers moeten betalen . . . wie anders?

gr Angela

hier wordt nog eens goed uitgelegd, waarom veel ideeen van de tegenstanders van de maatregelen niet werken.
Niet dat de tegenstanders dat geloven natuurlijk

https://nos.nl/artikel/2409039-opschalen-capaciteit-is-weg-uit-crisis-en-drie-andere-misverstanden-over-de-ic

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 11:27

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 11:25:

hier wordt nog eens goed uitgelegd, waarom veel ideeen van de tegenstanders van de maatregelen niet werken.
Niet dat de tegenstanders dat geloven natuurlijk

https://nos.nl/artikel/2409039-opschalen-capaciteit-is-weg-uit-crisis-en-drie-andere-misverstanden-over-de-ic

Voor alle andere mensen, zoals ikzelf, nog steeds een interessant artikel.

Ik las al eerder dat een IC bed in Duitsland niet hetzelfde is als een IC bed in Nederland, maar hier wordt het nog goed toegelicht.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

11-12-2021 om 11:31

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 11:25:

hier wordt nog eens goed uitgelegd, waarom veel ideeen van de tegenstanders van de maatregelen niet werken.
Niet dat de tegenstanders dat geloven natuurlijk

https://nos.nl/artikel/2409039-opschalen-capaciteit-is-weg-uit-crisis-en-drie-andere-misverstanden-over-de-ic

Ik sprak een antivax vriendin en zij volgt het nieuws helemaal niet meer. Ze wist niet eens dat er urgente operaties worden afgezegd bijvoorbeeld.  

Tja, zulke mensen bereik je nergens meer mee ben ik bang en anders geloven ze het idd niet. 

Peen schreef op 11-12-2021 om 11:31:

[..]

Ik sprak een antivax vriendin en zij volgt het nieuws helemaal niet meer. Ze wist niet eens dat er urgente operaties worden afgezegd bijvoorbeeld.

Tja, zulke mensen bereik je nergens meer mee ben ik bang en anders geloven ze het idd niet.


Poeh ben blij dat al mijn vrienden pro zijn en vooral ook luisteren naar wetenschappers. Zoiets zou echt ten koste van de vriendschap gaan voor mij.

Ik las uit nieuwsgierigheid even de comments op Facebook. Die volgen het wel, maar ontkennen het gewoon. En uiteraard is alles de schuld van Rutte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.