Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Kersje schreef op 06-12-2021 om 17:43:

[..]

En hieruit blijkt maar weer duidelijk jouw egoïsme ikke ikke ikke, vandaar ook dat je niet op een eerdere post reageerde dat je de Belgische grens ook moest vermijden gezien je eerdere reactie.

Ik woon op de Belgische grens in een grensdorp. 

Tango schreef op 06-12-2021 om 19:25:

[..]

Maar daar hebben de restaurant eigenaren toch niets aan?

Nee, daarom hadden ze alleen de natte horeca moeten sluiten en de restaurants open moeten laten. Je mag er wel uitgebreid lunchen maar dineren mag niet. Loop je tijdens lunch soms minder risico? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

07-12-2021 om 11:10

Oh mèn, en met dit soort mensen in de regering moeten we het doen. 
https://www.ad.nl/video/productie/sylvana-simons-botst-met-voorzitter-ockje-tellegen-268829

Tickel schreef op 07-12-2021 om 11:10:

Oh mèn, en met dit soort mensen in de regering moeten we het doen.
https://www.ad.nl/video/productie/sylvana-simons-botst-met-voorzitter-ockje-tellegen-268829

Ik snap niet dat die voorzitter er zolang op doorgaat. En Sylvana had ze moeten vragen om de ruimte even te verlaten als ze zich onveilig voelde.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-12-2021 om 11:40

Tickel schreef op 07-12-2021 om 11:10:

Oh mèn, en met dit soort mensen in de regering moeten we het doen.
https://www.ad.nl/video/productie/sylvana-simons-botst-met-voorzitter-ockje-tellegen-268829

Nu ben ik toch nieuwsgierig: welke intimiderende taal kreeg Sylvana dan te horen? En van wie?

Coreopsis schreef op 07-12-2021 om 11:40:

[..]

Nu ben ik toch nieuwsgierig: welke intimiderende taal kreeg Sylvana dan te horen? En van wie?

Dat was niet te horen buiten de microfoons om 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-12-2021 om 11:48

Tickel schreef op 07-12-2021 om 11:10:

Oh mèn, en met dit soort mensen in de regering moeten we het doen.
https://www.ad.nl/video/productie/sylvana-simons-botst-met-voorzitter-ockje-tellegen-268829


Het gaat de hele tijd zo in de debatten. Dat krijg je met al die one-issue partijen die in bubbels zitten en niet gewend zijn aan tegenspraak. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-12-2021 om 11:49 Topicstarter

Tickel schreef op 07-12-2021 om 11:10:

Oh mèn, en met dit soort mensen in de regering moeten we het doen.
https://www.ad.nl/video/productie/sylvana-simons-botst-met-voorzitter-ockje-tellegen-268829

Ik vraag me toch af wat dit te maken heeft met dit topic? Bovendien zijn er in dit filmpje alleen kamerleden te zien volgens mij, niemand van de regering.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-12-2021 om 11:51

Daglichtlamp schreef op 07-12-2021 om 11:49:

[..]

Ik vraag me toch af wat dit te maken heeft met dit topic? Bovendien zijn er in dit filmpje alleen kamerleden te zien volgens mij, niemand van de regering.


Het punt is denk ik (voor mij dan in ieder geval) dat al die mensen vooral met zichzelf bezig zijn in plaats van met het algemeen belang. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-12-2021 om 11:55 Topicstarter

Wat moeten we bijvoorbeeld met een regering die 2g niet verder durft te laten behandelen. Ik had graag willen zien of Kamerleden daadwerkelijk tegen zouden gaan stemmen als het erop aan zou komen. (Maak ik vermoed dat 2g en/of uitbreiding van 3g in het regeerakkoord komt, vandaar dat het nu over de kerstvakantie heen getrokken wordt).
Volgens mij is onder de bevolking namelijk wel een meerderheid voor 2g, zeker onder de stemmers op de linkse partijen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

07-12-2021 om 12:03

Daglichtlamp schreef op 07-12-2021 om 11:55:

Wat moeten we bijvoorbeeld met een regering die 2g niet verder durft te laten behandelen. Ik had graag willen zien of Kamerleden daadwerkelijk tegen zouden gaan stemmen als het erop aan zou komen. (Maak ik vermoed dat 2g en/of uitbreiding van 3g in het regeerakkoord komt, vandaar dat het nu over de kerstvakantie heen getrokken wordt).
Volgens mij is onder de bevolking namelijk wel een meerderheid voor 2g, zeker onder de stemmers op de linkse partijen.

Ik vermoed dat 2G juist niet in het regeerakkoord komt. CU is immers fel tegen. Nu het debat aangaan zou de onderhandelingen niet ten goede komen. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze het daarom buiten het akkoord houden, net als voltooid leven en zo.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

07-12-2021 om 12:08 Topicstarter

Coreopsis schreef op 07-12-2021 om 12:03:

[..]

Ik vermoed dat 2G juist niet in het regeerakkoord komt. CU is immers fel tegen. Nu het debat aangaan zou de onderhandelingen niet ten goede komen. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze het daarom buiten het akkoord houden, net als voltooid leven en zo.

Het congres van de CU heeft niet ingestemd met de motie om er een breekpunt van te maken.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-12-2021 om 12:09

Coreopsis schreef op 07-12-2021 om 12:03:

[..]

Ik vermoed dat 2G juist niet in het regeerakkoord komt. CU is immers fel tegen. Nu het debat aangaan zou de onderhandelingen niet ten goede komen. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze het daarom buiten het akkoord houden, net als voltooid leven en zo.


Onbegrijpelijk dat Rutte zich in een positie heeft gemanoeuvreerd dat hij afhankelijk is van een fundamentalistisch-christelijke splinterpartij, terwijl hij echt allang met PvdA en GL had kunnen regeren. 

Wednesday schreef op 07-12-2021 om 12:09:

[..]


Onbegrijpelijk dat Rutte zich in een positie heeft gemanoeuvreerd dat hij afhankelijk is van een fundamentalistisch-christelijke splinterpartij, terwijl hij echt allang met PvdA en GL had kunnen regeren.

Met die klimaatdrammers moet je niet willen regeren. Dan wordt het dagelijks leven nóg duurder. 

Ik hoop echt op nieuwe verkiezingen. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

07-12-2021 om 12:13

redbulletje schreef op 07-12-2021 om 12:11:

[..]

Met die klimaatdrammers moet je niet willen regeren. Dan wordt het dagelijks leven nóg duurder.

Ik hoop echt op nieuwe verkiezingen.


Het leven voor de doorsnee burger (!) zal nog vele malen duurder worden als VVD en CDA in de regering blijven zonder tegenwicht. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.