Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

ScarceKudu74

ScarceKudu74

11-12-2021 om 11:34

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 11:33:

[..]

Ik las uit nieuwsgierigheid even de comments op Facebook. Die volgen het wel, maar ontkennen het gewoon. En uiteraard is alles de schuld van Rutte.

Uiteraard, Rutte en De Jonge zijn de duivel. Ik las ook weleens op FB, wat een drek daar zeg 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

11-12-2021 om 11:38

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 11:33:

[..]


Poeh ben blij dat al mijn vrienden pro zijn en vooral ook luisteren naar wetenschappers. Zoiets zou echt ten koste van de vriendschap gaan voor mij.


Zij is veel vrienden kwijt geraakt, en zelfs ook familie die haar niet meer willen zien. Echt verdrietig vind ik dat.

Ik ben verbijsterd dat zij zo antivax is, had ik nooit verwacht, maar ze is wel een heel goede vriendin. Ik wil toch graag dat ze dat blijft. We bespreken dit onderwerp maar niet veel 

Peen schreef op 11-12-2021 om 11:38:

[..]

Zij is veel vrienden kwijt geraakt, en zelfs ook familie die haar niet meer willen zien. Echt verdrietig vind ik dat.

Ik ben verbijsterd dat zij zo antivax is, had ik nooit verwacht, maar ze is wel een heel goede vriendin. Ik wil toch graag dat ze dat blijft. We bespreken dit onderwerp maar niet veel

Het is ook sneu, maar als iemands wereld beeld en normen en waarden zover afstaan van de mijne. Ik zou dat niet trekken.

Een oom van mij is er aan overleden. Ik ben zelf na 8 maanden nog niet aan het werk. Een vriendin van me werkt in het ziekenhuis en wordt dagelijks geconfronteerd met de gevolgen. Dan vind ik mijn eigen situatie nog het minst erg van dat alles. Maar ik vind de situatie zo schrijnend, dat ik haar niet los zou kunnen zien van haar ideeen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 11:51

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 11:42:

[..]

Het is ook sneu, maar als iemands wereld beeld en normen en waarden zover afstaan van de mijne. Ik zou dat niet trekken.

Een oom van mij is er aan overleden. Ik ben zelf na 8 maanden nog niet aan het werk. Een vriendin van me werkt in het ziekenhuis en wordt dagelijks geconfronteerd met de gevolgen. Dan vind ik mijn eigen situatie nog het minst erg van dat alles. Maar ik vind de situatie zo schrijnend, dat ik haar niet los zou kunnen zien van haar ideeen.

Eens. Hier nu zeer recent een paar zieke kinderen in de basisschoolklas. Van één kind zijn de ouders en grootouders nu ook ziek. Om de andere besmette kinderen heen zijn er vaccinaties en dooft het virus uit. Maar bij de "wij geloven in de natuur bla bla chemie is slecht bla bla onderbuikgevoel over dit vaccin is negatief bla bla"-familie is het dus erg anders en tiert het virus welig. Best een gek voorbeeld eigenlijk voor je kind.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

11-12-2021 om 12:01

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 11:42:

[..]

Het is ook sneu, maar als iemands wereld beeld en normen en waarden zover afstaan van de mijne. Ik zou dat niet trekken.

Een oom van mij is er aan overleden. Ik ben zelf na 8 maanden nog niet aan het werk. Een vriendin van me werkt in het ziekenhuis en wordt dagelijks geconfronteerd met de gevolgen. Dan vind ik mijn eigen situatie nog het minst erg van dat alles. Maar ik vind de situatie zo schrijnend, dat ik haar niet los zou kunnen zien van haar ideeen.

Ik vind het ook wel moeilijk, maar een jarenlange vriendschap hiervoor afbreken zou mijzelf teveel pijn doen. Zij is zoveel meer dan deze kronkel. 

Ze is ook geen complete wappie met complottheorieën enzo hoor, dat zou ik ook niet trekken.  Ze is slecht geïnformeerd,  omdat ze van begin af aan in de verkeerde informatiebubbel terecht is gekomen. Best wel jammer.

Peen schreef op 11-12-2021 om 12:01:

[..]

Ik vind het ook wel moeilijk, maar een jarenlange vriendschap hiervoor afbreken zou mijzelf teveel pijn doen. Zij is zoveel meer dan deze kronkel.

Ze is ook geen complete wappie met complottheorieën enzo hoor, dat zou ik ook niet trekken. Ze is slecht geïnformeerd, omdat ze van begin af aan in de verkeerde informatiebubbel terecht is gekomen. Best wel jammer.

Een andere informatiebubbel vind ik toch wel tegen wappie aanzitten. Zeker als de juiste informatie zo makkelijk te vinden is in je omgeving. Daar niet voor open staan vind ik veelzeggend.

Ik kan me voorstellen dat je niet zomaar een vriendschap wilt beeindigen, maar voor mij zou het de vriendschap wel behoorlijk beschadigen. 

Fijn voor haar dat dat voir jou niet zo is

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 21:06

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 20:57:

Dit vind ij nu humor 😂

https://www.nu.nl/facebooklinks/6172636/van-ranst-doneert-schadevergoeding-willem-engel-aan-vaccinprogramma.html

Die quote is vrij hilarisch ook: "Zo steunen wappies het vaccinatieprogramma van het VN-kinderfonds. Die gedachte maakt mij blij", aldus Van Ranst op Twitter.

Heel uplifting, deze realiteit!

ScarceKudu74

ScarceKudu74

11-12-2021 om 21:31

😂😂 dat is wel humor

Dit vond ik ook wel een interessant stuk over cognitieve dissonantie en waarom dus zo moeilijk is Wappies van hun ongelijk te overtuigen.

https://www.medischcontact.nl/opinie/blogs-columns/column/blijven-wachten-op-die-ufo.htm?utm_source=facebook&utm_medium=coosto

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 22:33

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 22:25:

Dit vond ik ook wel een interessant stuk over cognitieve dissonantie en waarom dus zo moeilijk is Wappies van hun ongelijk te overtuigen.

https://www.medischcontact.nl/opinie/blogs-columns/column/blijven-wachten-op-die-ufo.htm?utm_source=facebook&utm_medium=coosto

Het is een waarlijk interessante, en angstaanjagende, waarheid. Het menselijk brein is bijzonder slecht in het detecteren van eigen fouten. Zodra we een overtuiging aannemen, wordt de werkelijkheid verbogen om in lijn te blijven met die overtuiging. Dus ben ik ervan overtuigd dat jij, Lollypopje, gelijk hebt dat morgen de wereld zal vergaan én vergaat de wereld morgen niet, dan zal ik niet de logische conclusie trekken (Lollypopje is een bedrieger), maar nóg dieper geloven in jouw magische kracht (Wauw, Lollypopje heeft eigenhandig het einde der tijden voorkomen)!

Bedankt daarvoor trouwens. Zeer gewaardeerd!

niet_rechts schreef op 11-12-2021 om 22:33:

[..]

Het is een waarlijk interessante, en angstaanjagende, waarheid. Het menselijk brein is bijzonder slecht in het detecteren van eigen fouten. Zodra we een overtuiging aannemen, wordt de werkelijkheid verbogen om in lijn te blijven met die overtuiging. Dus ben ik ervan overtuigd dat jij, Lollypopje, gelijk hebt dat morgen de wereld zal vergaan én vergaat de wereld morgen niet, dan zal ik niet de logische conclusie trekken (Lollypopje is een bedrieger), maar nóg dieper geloven in jouw magische kracht (Wauw, Lollypopje heeft eigenhandig het einde der tijden voorkomen)!

Bedankt daarvoor trouwens. Zeer gewaardeerd!

Graag gedaan. Zonder jouw heilige geloof en het afdragen van al jouw waardevolle bezittingen aan mij, had ik het einde der tijden nooit kunnen voorkomen 😇

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 22:41

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 22:35:

[..]

Graag gedaan. Zonder jouw heilige geloof en het afdragen van al jouw waardevolle bezittingen aan mij, had ik het einde der tijden nooit kunnen voorkomen 😇


Dit geeft mij zo'n goed gevoel! Nu ga ik nog meer extra extra mijn best doen voor U, want het volgende noodlot nadert alweer rap natuurlijk!!! Nog een schaaltje kaviaar met eetbaar bladgoud, uwe magische afwender van narigheid?

niet_rechts schreef op 11-12-2021 om 22:41:

[..]


Dit geeft mij zo'n goed gevoel! Nu ga ik nog meer extra extra mijn best doen voor U, want het volgende noodlot nadert alweer rap natuurlijk!!! Nog een schaaltje kaviaar met eetbaar bladgoud, uwe magische afwender van narigheid?

En je eerstgeborene graag 😇

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

11-12-2021 om 22:47

Lollypopje schreef op 11-12-2021 om 22:44:

[..]

En je eerstgeborene graag 😇

Uiteraard!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.