Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Poezie
25-11-2021 om 12:23
Sun.lover schreef op 25-11-2021 om 12:21:
[..]
Heb jij daar vertrouwen in? En ik zou graag willen dat kinderen ook 1,5m afstand moeten houden van volwassenen.
Nee, ik heb eerder te vaak gehoord dat de opa's en oma's gewoon gingen oppassen en hun kleinkinderen knuffelden.
redbulletje
25-11-2021 om 12:24
Poezie schreef op 25-11-2021 om 12:20:
[..]
Dan hoop ik wel dat ouders en grootouders van basisschoolkinderen hun verantwoordelijkheid nemen en niet denken dat afstand houden en de andere maatregelen voor hun niet gelden.
Ben je gek, die zitten over een goeie week allemaal bij elkaar in de huiskamer sinterklaas te vieren. Wat dat betreft zouden ze de scholen beter nu direct dichtgooien om die superbesmettingen in familiekring te voorkomen. De ouderen hebben tenslotte nog steeds geen boostervaccin gehad.
CuddlyReindeer95
25-11-2021 om 12:37
Rosabella1 schreef op 25-11-2021 om 06:14:
[..]
Maar 1 ding hè een lockdown is tot daar aan toe maar alsjeblieft geen lockdownliedjes van BN-ers meer. Bespaar ons dat alsjeblieft.
![]()
![]()
Haha, dat had ik alweer verdrongen
CuddlyReindeer95
25-11-2021 om 12:40
redbulletje schreef op 25-11-2021 om 12:24:
[..]
Ben je gek, die zitten over een goeie week allemaal bij elkaar in de huiskamer sinterklaas te vieren. Wat dat betreft zouden ze de scholen beter nu direct dichtgooien om die superbesmettingen in familiekring te voorkomen. De ouderen hebben tenslotte nog steeds geen boostervaccin gehad.
Ja, hoe kan dat nou hè? Gelukkig zijn mijn bejaarde ouders en hun vrienden snugger genoeg om nu niet bij elkaar te gaan zitten, maar ik vrees dat dat niet voor alle ouderen geldt.
Ysenda
25-11-2021 om 12:49
[..]
Maar 1 ding hè een lockdown is tot daar aan toe maar alsjeblieft geen lockdownliedjes van BN-ers meer. Bespaar ons dat alsjeblieft.
![]()
![]()
Nou er waren een aantal die ik wel kon waarderen:
of
die eerste deed het ook goed bij de pubers die over de vloer kwamen en komen.
Amber82
25-11-2021 om 12:55
[..]
Dan hoop ik wel dat ouders en grootouders van basisschoolkinderen hun verantwoordelijkheid nemen en niet denken dat afstand houden en de andere maatregelen voor hun niet gelden.
En dat alle werkenden zonder kinderen ook gewoon netjes gaan thuiswerken en niet met een snotneus naar hun werk gaan als ze toch zo nodig moeten (heb ik het niet over de beroepen die niet thuis kunnen werken) zonder te testen of naar de supermarkt met een verkoudheid.
Niet alle ouders en grootouders over 1 kam scheren, genoeg ouders die wel hun kinderen en zichzelf laten testen. Maar eens dat een deel het waarschijnlijk ook niet doet, net als een deel van de mensen die geen kinderen heeft.
wild-flower
25-11-2021 om 13:00
Rosabella1 schreef op 25-11-2021 om 06:14:alsjeblieft geen lockdownliedjes van BN-ers meer. Bespaar ons dat alsjeblieft.![]()
![]()
Zijn die er dan ? Wat bizar .
Lollypopje
25-11-2021 om 13:12
[..]
![]()
![]()
Ach liever liedjes, dan bn'ers die niet meer meedoen. Als ik dan moet kiezen 
duizel
25-11-2021 om 13:13
[..]
Bedoel je van elkaar bij het ophalen? Of van je kinderen? Afstand houden van mijn jonge kinderen lijkt me nooit de bedoeling
Ysenda
25-11-2021 om 13:16
duizel schreef op 25-11-2021 om 13:13:
[..]
Bedoel je van elkaar bij het ophalen? Of van je kinderen? Afstand houden van mijn jonge kinderen lijkt me nooit de bedoeling
grootouders van de kleinkinderen en hun eigen kinderen.
Ouders van jonge kinderen kunnen geen afstandhouden. Het afstand tot je puber kun je wel beperken, als jij het niet doet doen de pubers dat zelf wel. Hun afstand tot leeftijdgenoten is dan weer moeilijker te handhaven.
CuddlyReindeer95
25-11-2021 om 13:17
duizel schreef op 25-11-2021 om 13:13:
[..]
Ik denk: zich aan de basisregels houden en zich zelf onthouden van contacten. Mijn kinderen gaan naar de middelbare school maar verder hebben wij momenteel geen contacten. Het zou in mijn ogen nogal idioot zijn bijvoorbeeld om nu met mijn kinderen bij anderen op bezoek te gaan.
Ysenda
25-11-2021 om 13:18
Wednesday schreef op 25-11-2021 om 13:17:
[..]
Ik denk: zich aan de basisregels houden en zich zelf onthouden van contacten. Mijn kinderen gaan naar de middelbare school maar verder hebben wij momenteel geen contacten. Het zou in mijn ogen nogal idioot zijn bijvoorbeeld om nu met mijn kinderen bij anderen op bezoek te gaan.
sporten jouw kinderen dan niet? Of andere activiteiten buiten de deur?
Sporten jullie zelf niet?
Miss_Moneypenny
25-11-2021 om 13:21
Nou we gaan echt een zware lockdown tegemoet.. wordt afzien dat uurtje minder winkelen.
https://nos.nl/artikel/2407001-omt-adviseert-onderwijs-open-horeca-en-niet-essentiele-winkels-17-00-uur-dicht
Lollypopje
25-11-2021 om 13:22
Miss_Moneypenny schreef op 25-11-2021 om 13:21:
Nou we gaan echt een zware lockdown tegemoet.. wordt afzien dat uurtje minder winkelen.
https://nos.nl/artikel/2407001-omt-adviseert-onderwijs-open-horeca-en-niet-essentiele-winkels-17-00-uur-dicht
Jeetje wat heftig zeg. Dat gaat vast helpen om code zwart ver weg te houden 
WickedCurlew89
25-11-2021 om 13:22
Wat mij betreft gooien ze hier de school (vo) dicht. Deze week al een hele dag vrij gehad en ik zie net dat zoon vandaag ook alweer al 3 lesuren uitval heeft gehad. Morgen ook weer uitval.
Dan hebben ze meer aan zoom-onderwijs tot aan de kerstvakantie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.