Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Schemerlampje schreef op 24-11-2021 om 19:54:

[..]

Helemaal niet of alleen met Corona niet?

Sorry vergeten te vragen.

Maar vind het wel heftig dat het al zo ver is dat ze actief groepen niet meer kunnen opnemen.

Lollypopje schreef op 24-11-2021 om 19:56:

[..]

Sorry vergeten te vragen.

Maar vind het wel heftig dat het al zo ver is dat ze actief groepen niet meer kunnen opnemen.

Dat vind ik ook! En mijn vader is net 75 geworden, nog heel vitaal en actief, ik moet er niet aan denken dat hij een ic-bed nodig heeft en die niet krijgt.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

24-11-2021 om 20:00

Menig 95 jarige heeft ons meer te bieden dan sommige aso's... 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-11-2021 om 20:39

Wat Hetvrijewoord zegt. x2.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-11-2021 om 20:51

Lollypopje schreef op 24-11-2021 om 19:47:

Ik hoorde net van een ziekenhuis waar je boven de 75 niet meer op de IC komt

Hoezo code zwart ver weg, als ze nu al dit soort keuzes moeten gaan maken.

Ik weet het niet hoor. Je hoort zoveel geruchten. Volgens mij kwamen 75 plussers sowieso al niet zo vaak op de ic terecht, tenzij na operatie. De beademing en lange ligduur is te belastend voor heel veel ouderen. Maar toch liggen er nu 80 70-plussers op de ic met corona waarvan 8 80 plussers. 

Drietje schreef op 24-11-2021 om 20:51:

[..]

Ik weet het niet hoor. Je hoort zoveel geruchten. Volgens mij kwamen 75 plussers sowieso al niet zo vaak op de ic terecht, tenzij na operatie. De beademing en lange ligduur is te belastend voor heel veel ouderen. Maar toch liggen er nu 80 70-plussers op de ic met corona waarvan 8 80 plussers.

Dit hoor ik van iemand in het ziekenhuis. 

Dus niet van de zus van de buurvrouw van de meneer in de supermarkt

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

24-11-2021 om 20:59

Lollypopje schreef op 24-11-2021 om 20:54:

[..]

Dit hoor ik van iemand in het ziekenhuis.

Dus niet van de zus van de buurvrouw van de meneer in de supermarkt

Ik geloof jou wel hoor. Maar met al die verschillende berichten is het lastig te bepalen wat waar is. En waar een beetje wordt overdreven. 

Ik las trouwens dat pas vandaag weer patiënten over de ziekenhuizen zijn verdeeld. Dus tot vandaag was er niet eens landelijke spreiding? Hoezo solidariteit tussen de ziekenhuizen?

Drietje schreef op 24-11-2021 om 20:59:

[..]

Ik geloof jou wel hoor. Maar met al die verschillende berichten is het lastig te bepalen wat waar is. En waar een beetje wordt overdreven.

Ik las trouwens dat pas vandaag weer patiënten over de ziekenhuizen zijn verdeeld. Dus tot vandaag was er niet eens landelijke spreiding? Hoezo solidariteit tussen de ziekenhuizen?

Dit gaat ook over één ziekenhuis. Geen idee of ze bij anderen al op dat punt zijn.

Spreiding is mooi, maar ik snap ook wel dat ziekenhuizen dat zo lang mogelijk wilden uitstellen. Want het was niet alsof ze het niet druk hadden. Die wilden toch voorkomen om zorg af te schalen als dat nog het hoefde.

Drietje schreef op 24-11-2021 om 20:59:

[..]

Natuurlijk wel, maar elk ziekenhuis worstelt met de bedden. Wij nemen geen patiënten over buiten onze regio want we krijgen het in onze eigen regio al niet geregeld. En zo zijn er inmiddels veel regio’s. Ik hoorde van een arts dat hij 16 ziekenhuizen moest bellen voor hij een plekje had geregeld.

Lollypopje schreef op 24-11-2021 om 14:06:

vrijdag al persconferentie, mooi na black friday. Kan iedereen nog even met zijn allen in drukke winkels gaan staan

Maar 1 ding hè een lockdown is tot daar aan toe maar alsjeblieft geen lockdownliedjes van BN-ers meer. Bespaar ons dat alsjeblieft.    

OMT adviseert dat al het onderwijs open blijft!  https://nos.nl/l/2407001 

Nu nog hopen dat het kabinet het advies overneemt.

Piratenkoningin schreef op 25-11-2021 om 12:07:

OMT adviseert dat al het onderwijs open blijft! https://nos.nl/l/2407001

Zou fijn zijn. Hopelijk houden ze dat vol ook ook na de kerst.

Dan hoop ik wel dat ouders en grootouders van basisschoolkinderen hun verantwoordelijkheid nemen en niet denken dat afstand houden en de andere maatregelen voor hun niet gelden.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-11-2021 om 12:21

Jaaaa. Geldt ook voor hoger onderwijs zag ik. Gelukkig! Hopelijk nemen ze dit over. Kan toch haast niet anders, als het met zoveel klem wordt geadviseerd. 

Poezie schreef op 25-11-2021 om 12:20:

[..]

Dan hoop ik wel dat ouders en grootouders van basisschoolkinderen hun verantwoordelijkheid nemen en niet denken dat afstand houden en de andere maatregelen voor hun niet gelden.

Heb jij daar vertrouwen in? En ik zou graag willen dat kinderen ook 1,5m afstand moeten houden van volwassenen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.