Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-11-2021 om 13:23

Ysenda schreef op 25-11-2021 om 13:18:

[..]

sporten jouw kinderen dan niet? Of andere activiteiten buiten de deur?

Sporten jullie zelf niet?

Mijn kinderen sporten (buiten). Ze hebben ook hun sociale contacten met leeftijdgenoten. Mijn man sport niet, behalve wandelen, en ik loop hard in mijn eentje. 

Het lijkt me niet meer dan normaal dat mijn kinderen nu onnodige contacten met volwassenen mijden. De meeste besmettingen zitten nu in hun leeftijdscategorie. 

Amber82 schreef op 25-11-2021 om 12:55:

[..]

En dat alle werkenden zonder kinderen ook gewoon netjes gaan thuiswerken en niet met een snotneus naar hun werk gaan als ze toch zo nodig moeten (heb ik het niet over de beroepen die niet thuis kunnen werken) zonder te testen of naar de supermarkt met een verkoudheid.

Niet alle ouders en grootouders over 1 kam scheren, genoeg ouders die wel hun kinderen en zichzelf laten testen. Maar eens dat een deel het waarschijnlijk ook niet doet, net als een deel van de mensen die geen kinderen heeft.

mijn kinderen gaan naar school/opvang, naar de bso en de oudste naar sport (2x).
Best veel wisselende mensen dus. Toch knuffel ik ze wel hoor. 
Mijn oudste speelt buiten ook met andere kinderen. Die zitten wel bij haar in de klas. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

25-11-2021 om 13:26

Miss_Moneypenny schreef op 25-11-2021 om 13:21:

Nou we gaan echt een zware lockdown tegemoet.. wordt afzien dat uurtje minder winkelen.

https://nos.nl/artikel/2407001-omt-adviseert-onderwijs-open-horeca-en-niet-essentiele-winkels-17-00-uur-dicht

Ik vind dit echt heel, heel erg.

Het normale leven gaat dus gewoon door als dit advies wordt overgenomen. Hier gaat 0,0 urgentie van uit.

Lollypopje schreef op 25-11-2021 om 13:22:

[..]

Jeetje wat heftig zeg. Dat gaat vast helpen om code zwart ver weg te houden

Echt hè ?

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-11-2021 om 13:27

Beetje een anticlimax dit. 

duizel schreef op 25-11-2021 om 13:24:

mijn kinderen gaan naar school/opvang, naar de bso en de oudste naar sport (2x).
Best veel wisselende mensen dus. Toch knuffel ik ze wel hoor.
Mijn oudste speelt buiten ook met andere kinderen. Die zitten wel bij haar in de klas.

Knuffelen jouw ouders en schoonouders ook met ze? Het gaat erom dat je kwetsbare mensen uit de buurt van kinderen houdt.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

25-11-2021 om 13:28

Nou we gaan echt een zware lockdown tegemoet.. wordt afzien dat uurtje minder winkelen.

https://nos.nl/artikel/2407001-omt-adviseert-onderwijs-open-horeca-en-niet-essentiele-winkels-17-00-uur-dicht

Nou zeg, is dat alles? Dat helpt toch niks, wordt het alleen maar drukker op de tijden dat de winkels wel open zijn. Nog meer mensen op een kluitje.  

het zal vast iets uitmaken omdat dat het uurtje is dat er misschien wat meer mensen tegelijk de winkel omgaan om snel na het werk nog iets te halen. Al vraag  ikme af hoeveel besmettingen daadwerkelijk in de winkels gebeuren... 

Het is wel lastig. Je kunt mensen niet verbieden elkaar thuis op te zoeken. Achter de voordeur controleren is niet te doen. Maar daar gebeurd natuurlijk veel. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-11-2021 om 13:33

duizel schreef op 25-11-2021 om 13:30:

het zal vast iets uitmaken omdat dat het uurtje is dat er misschien wat meer mensen tegelijk de winkel omgaan om snel na het werk nog iets te halen. Al vraag ikme af hoeveel besmettingen daadwerkelijk in de winkels gebeuren...

Het is wel lastig. Je kunt mensen niet verbieden elkaar thuis op te zoeken. Achter de voordeur controleren is niet te doen. Maar daar gebeurd natuurlijk veel.

Zolang dat bij te veel mensen niet tussen de oren komt, blijft het gewoon dweilen met de kraan open. Voor mij hét grote raadsel van deze pandemie. Ik ken zelf ook mensen die verder heel redelijk zijn, maar dit gewoon niet lijken te vatten. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

25-11-2021 om 13:38

Wat een blamage... om te janken. Denken ze nu echt dat we hier de oorlog mee gaan winnen?

Zachte heelmeesters....

Dan is er nog minder spreiding en wordt 't juist drukker lijkt me. Bovendien zouden ze ook de regel winkel alleen en met mondkapje kunnen instellen. 

Ben persoonlijk blij naast België te wonen, daar kun je tenminste nog naar een restaurant. Daar zijn mondkapjes zolang je niet aan je tafel zit altijd verplicht geweest dus ook voor de bediening. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

25-11-2021 om 13:44

duizel schreef op 25-11-2021 om 13:30:

het zal vast iets uitmaken omdat dat het uurtje is dat er misschien wat meer mensen tegelijk de winkel omgaan om snel na het werk nog iets te halen. Al vraag ikme af hoeveel besmettingen daadwerkelijk in de winkels gebeuren...

En toch pikken die mensen het ergens op: werk, school, sport, uitgaan, winkelen.

Hetvrijewoord schreef op 25-11-2021 om 13:44:

[..]

En toch pikken die mensen het ergens op: werk, school, sport, uitgaan, winkelen.

Als ze samen met iemand aan tafel zitten koffiedrinken bijv. Mensen houden geen 1,5 meter afstand van hun collega's, sportvrienden, klasgenoten etc. 

Juist winkelen heeft de minste risico's en je zou kunnen volstaan met kinderen weren uit winkels. En volwassenen alleen en met mondkapjes. 

Hetvrijewoord schreef op 25-11-2021 om 13:44:

[..]

Dan denk ik eerder op school of op het werk of misschien bij het sporten als in de winkel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.