Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Klaas_Jesper
22-11-2021 om 16:06
redbulletje schreef op 22-11-2021 om 15:34:
Juist kinderen thuis houden zorgt voor minder besmettingen,dus scholen dicht en kinderen niet in winkels of andere publieke gelegenheden toelaten (anders gaan ze massaal naar de Efteling etc.)
Ik heb er alle vertrouwen in dat scholen als laatste dicht gaan, dus dat er geen enkel risico is dat kinderen dan naar winkels of andere publieke gelegenheden gaan.
Gifkikker
22-11-2021 om 16:10
redbulletje schreef op 22-11-2021 om 15:59:
Ik had gedacht dat er door corona juist veel meer mensen thuis zouden mogen/willen werken, maar zodra de ban er af was liepen de snelwegen weer vol. Wantrouwende bazen?
Veel mensen willen volgens mij niet thuis werken, al mag het van de werkgever. Of in ieder geval niet fulltime thuis.
ShowyHummingbird30
22-11-2021 om 16:10
redbulletje schreef op 22-11-2021 om 15:52:
[..]
Maar die kinderen verspreiden 't dus onder elkaar en daarmee ook onder hun ouders die het op hun beurt weer op hun werk of bij (oude) familieleden verspreiden. Kinderen thuis zorgt ervoor dat ouders weer thuis moeten werken (dat doen ze nu ook niet gezien de vele files)
Ergo, het probleem ligt bij de ouders. Die moeten zoveel mogelijk thuiswerken, en sowieso in quarantaine als hun kind besmet is. En uiteraard niet bij oudere/kwetsbare mensen op bezoek.
Ik vind het walgelijk om kinderen als middel in te zetten om ouders tot fatsoenlijk gedrag te bewegen.
Mija
22-11-2021 om 16:12
Door bovenstaand verhaal op Sargasso kwam ik daar ook bij dit verhaal uit:
sargasso.nl/zwijgend-verzuipen-is-gewoon-niet-mijn-ding/
De samenvatting:
Mensen die na een operatie uit het ziekenhuis komen, kunnen lang niet altijd thuisverpleging krijgen. En ze moeten toch naar huis. Ook stervende mensen moeten soms geweigerd worden door de thuiszorg omdat die het gewoon niet meer aankan. In het verhaal wordt een voorbeeld genoemd waarbij een stervende patiënt vier dagen op verpleging, pijnstilling etc moest wachten.
Maar ondertussen, in het parallelle universum, valt het reuze mee met dat zorginfarct en duurt het nog heel lang voor we in Code Zwart terecht komen.
redbulletje
Avena schreef op 22-11-2021 om 15:31:
Dit stuk laat goed zien hoe het kabinet als een kaptein op de Titanic op de ijsberg af vaart... Gewoon door even wat getalletjes van nu door te rekenen naar de komende weken. Echt geen hogere wiskunde...
https://sargasso.nl/de-komende-corona-crash/
Uit dit artikel:
In Nederland is er geen meldplicht voor dood door/met Covid-19. Dus blijft veel verborgen. En dat blijkt ook al een hele tijd uit de wekelijkse sterfterapportage van het CBS. Vorige week lag de oversterfte op 800. Terwijl het geregistreerde aantal Covid-19 sterfgevallen 160 was.
WTF! Waarom is er in Nederland geen meldplicht?
Angela1967
Gifkikker schreef op 22-11-2021 om 16:10:
[..]
Veel mensen willen volgens mij niet thuis werken, al mag het van de werkgever. Of in ieder geval niet fulltime thuis.
het gaat niet om 'volgens jou' maar om de onderzoeken die gedaan zijn voor het landelijke beeld.
gr Angela
WickedCurlew89
22-11-2021 om 16:13
redbulletje schreef op 22-11-2021 om 16:12:
[..]
Uit dit artikel:
In Nederland is er geen meldplicht voor dood door/met Covid-19. Dus blijft veel verborgen. En dat blijkt ook al een hele tijd uit de wekelijkse sterfterapportage van het CBS. Vorige week lag de oversterfte op 800. Terwijl het geregistreerde aantal Covid-19 sterfgevallen 160 was.
WTF! Waarom is er in Nederland geen meldplicht?
Praafisie.
redbulletje
22-11-2021 om 16:14
Mija schreef op 22-11-2021 om 16:12:
Door bovenstaand verhaal op Sargasso kwam ik daar ook bij dit verhaal uit:
sargasso.nl/zwijgend-verzuipen-is-gewoon-niet-mijn-ding/
De samenvatting:
Mensen die na een operatie uit het ziekenhuis komen, kunnen lang niet altijd thuisverpleging krijgen. En ze moeten toch naar huis. Ook stervende mensen moeten soms geweigerd worden door de thuiszorg omdat die het gewoon niet meer aankan. In het verhaal wordt een voorbeeld genoemd waarbij een stervende patiënt vier dagen op verpleging, pijnstilling etc moest wachten.
Maar ondertussen, in het parallelle universum, valt het reuze mee met dat zorginfarct en duurt het nog heel lang voor we in Code Zwart terecht komen.
Gelukkig is de thuiszorg in West Brabant nog toereikend. M'n moeder brak in september haar schouder en al vanaf diezelfde avond had ze thuiszorg. Nu ze corona heeft werd thuiszorg niveau 2 op de dag van haar test omgezet naar niveau 4/5
redbulletje
22-11-2021 om 16:15
Hetvrijewoord schreef op 22-11-2021 om 16:13:
[..]
Praafisie.
Te idioot voor woorden hoe ons land zichzelf steeds verder in de nesten werkt door die zogenaamde privacy. Je hoeft ze tenslotte niet met naam te vermelden om gewoon wél het aantal coronadoden per plaats te kunnen registreren.
WickedCurlew89
22-11-2021 om 16:17
Krijg net mail van school (voortgezet onderwijs)...
Morgen is er geen school voor alle leerlingen, teveel docenten zijn ziek.
De wal keert het schip mensen.
Gifkikker
22-11-2021 om 16:28
Angela1967 schreef op 22-11-2021 om 16:12:
[..]
het gaat niet om 'volgens jou' maar om de onderzoeken die gedaan zijn voor het landelijke beeld.
gr Angela
En wat zeggen die onderzoeken dan?
Angela1967
22-11-2021 om 16:29
Gifkikker schreef op 22-11-2021 om 16:28:
[..]
En wat zeggen die onderzoeken dan?
dat heel veel mensen meer dan de helft willen thuiswerken
gr Angela
Gifkikker
22-11-2021 om 16:33
Angela1967 schreef op 22-11-2021 om 16:29:
[..]
dat heel veel mensen meer dan de helft willen thuiswerken
gr Angela
Dan moet iedereen dat maar eens echt gaan doen ipv het alleen maar zeggen te willen.
redbulletje
22-11-2021 om 16:36
Gifkikker schreef op 22-11-2021 om 16:33:
[..]
Dan moet iedereen dat maar eens echt gaan doen ipv het alleen maar zeggen te willen.
Werkgevers moeten verplicht worden hun personeel thuis te laten werken. Volgens mij komt het overgrote deel toch door de baas die eist dat het personeel toch weer op kantoor komt zitten.
Gifkikker
22-11-2021 om 16:39
redbulletje schreef op 22-11-2021 om 16:36:
[..]
Werkgevers moeten verplicht worden hun personeel thuis te laten werken. Volgens mij komt het overgrote deel toch door de baas die eist dat het personeel toch weer op kantoor komt zitten.
Hm, ja dat soort werkgever zal er ook zeker zijn, maar ik ken genoeg mensen die zelf liever gewoon op kantoor zitten. Nu het weer moet van Rutte blijven ze soms thuis, maar niet omdat ze dat zo graag willen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.