Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Doornroosje75
22-11-2021 om 16:41
Angela1967 schreef op 22-11-2021 om 16:29:
[..]
dat heel veel mensen meer dan de helft willen thuiswerken
gr Angela
N=1, ik weet het. Maar ik toch liever niet. En mijn directe collega's ook niet. We doen het wel, sinds vorige week maandag.
Het is bij ons het management dat vindt dat ze vooral wel naar kantoor moeten. Gezellig overleggen met 8 man in een vergaderruimte. Toen ik aangaf dat ze hiermee misschien een verkeerd signaal afgaven aan de rest van de organisatie, vonden ze me maar een zeur, geloof ik.
Kersje
22-11-2021 om 16:42
Coreopsis schreef op 22-11-2021 om 16:10:
[..]
Ergo, het probleem ligt bij de ouders. Die moeten zoveel mogelijk thuiswerken, en sowieso in quarantaine als hun kind besmet is. En uiteraard niet bij oudere/kwetsbare mensen op bezoek.
Ik vind het walgelijk om kinderen als middel in te zetten om ouders tot fatsoenlijk gedrag te bewegen.
Maar blijkbaar is dat nodig om diezelfde ouders te laten inzien dat het ernst is, dan zij het maar zo (helaas).
WickedCurlew89
22-11-2021 om 16:48
Gifkikker schreef op 22-11-2021 om 16:39:
[..]
Hm, ja dat soort werkgever zal er ook zeker zijn, maar ik ken genoeg mensen die zelf liever gewoon op kantoor zitten. Nu het weer moet van Rutte blijven ze soms thuis, maar niet omdat ze dat zo graag willen.
Klopt.
Anekdotisch verhaal: partner werkt bij groot redelijk jong bedrijf in A'dam. Er is al een inschrijfbeleid maar nog hebben er voor morgen 300 personen ingeschreven (wel gehalveerd ten opzichte van vorige weken). Ook een groot gebouw en er wordt op het hart gedrukt vooral zelf de afweging te maken, geen druk om te komen.
Hij vindt het werken op kantoor ook prettiger: overleggen gaat allemaal veel makkelijker maar toch werkt hij weer fulltime thuis sinds twee weken. Er werken veel expats en die zien het bedrijf ook als ontmoetingsplaats heb ik het idee. Die willen heel graag op kantoor werken, maar dat moet je gewoon even proberen te beperken. Ook al ben je gevaccineerd, ook al kom je op de fiets en niet met ov.
ShowyHummingbird30
22-11-2021 om 16:50
Gifkikker schreef op 22-11-2021 om 16:39:
[..]
Hm, ja dat soort werkgever zal er ook zeker zijn, maar ik ken genoeg mensen die zelf liever gewoon op kantoor zitten. Nu het weer moet van Rutte blijven ze soms thuis, maar niet omdat ze dat zo graag willen.
Tja, dan moet die werkgever duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. Thuiswerken, tenzij het niet anders kan. Dan houd je hardleerse werknemers maar bij de deur tegen. Maar blijkbaar "gedogen" veel werkgevers het kantoorwerken.
WickedCurlew89
22-11-2021 om 17:18
Soms is Twitter best leuk trouwens. #thierryisgevaccineerd is trending en #willemengelisAIVD zal wel volgen, ooit. 😂
Kersje
22-11-2021 om 17:27
Coreopsis schreef op 22-11-2021 om 16:50:
[..]
Tja, dan moet die werkgever duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is. Thuiswerken, tenzij het niet anders kan. Dan houd je hardleerse werknemers maar bij de deur tegen. Maar blijkbaar "gedogen" veel werkgevers het kantoorwerken.
Vergeet ook niet de personen die zgn niet ‘kunnen’ thuiswerken en daarnaast een slappe werkgever hebben die het niet zo nauw neemt. Wel zo makkelijk om het enkel op de werkgever te steken, maar vlak werknemers niet uit!
ShowyHummingbird30
22-11-2021 om 17:35
Hetvrijewoord schreef op 22-11-2021 om 17:18:
Soms is Twitter best leuk trouwens. #thierryisgevaccineerd is trending en #willemengelisAIVD zal wel volgen, ooit. 😂
Ik vermaak me kostelijk. En tja, aangezien het op Twitter staat, zal het wel waar zijn. Toch?
WickedCurlew89
22-11-2021 om 17:42
Coreopsis schreef op 22-11-2021 om 17:35:
[..]
Ik vermaak me kostelijk. En tja, aangezien het op Twitter staat, zal het wel waar zijn. Toch?
![]()
Tranen met tuiten hier. Ge-wel-dig. 😂
Amber82
22-11-2021 om 17:45
Kersje schreef op 22-11-2021 om 16:42:
[..]
Maar blijkbaar is dat nodig om diezelfde ouders te laten inzien dat het ernst is, dan zij het maar zo (helaas).
Dus daarom vind je het verantwoord om kinderen in te zetten?
Zoals ik eerder heb gezegd, ik vind het nogal wat zeggen als de regering en de kamer straks zonder pardon de scholen weer gaat sluiten, maar bij het inzetten van 2G allemaal bezwaren ziet.
Gifkikker
22-11-2021 om 17:45
Hetvrijewoord schreef op 22-11-2021 om 17:18:
🤣 geweldig!
redbulletje
22-11-2021 om 17:52
Amber82 schreef op 22-11-2021 om 17:45:
[..]
Zoals ik eerder heb gezegd, ik vind het nogal wat zeggen als de regering en de kamer straks zonder pardon de scholen weer gaat sluiten, maar bij het inzetten van 2G allemaal bezwaren ziet.
De scholen gaan vanzelf wel weer dicht als de leraren ziek worden.
Kersje
22-11-2021 om 18:06
Amber82 schreef op 22-11-2021 om 17:45:
[..]
Dat maak jij er helemaal zelf van en zijn niet mijn woorden, dus ook niet mijn woorden uit zn verband rukken graag.
BumpyGrasshopper95
22-11-2021 om 18:08
Ook (ouders van) middelbare scholieren nemen hun verantwoordelijkheden niet. Hier een paar dagen geleden een mail van school waaruit blijkt dat veel kinderen met klachten naar school worden gestuurd. En dus ook ongetest zijn.
Vandaag zijn er in de klas van mijn kind 3 hoestende kinderen naar huis gestuurd. Een andere leerling was getest, heeft de uitslag niet af gewacht, naar school gegaan en blijkt positief te zijn.
Vandaag weer een mail over besmettingen in het leerjaar van mijn dochter etc.
Ik begrijp er echt helemaal niets van. Door dit soort gedrag, wordt er van alles in stand gehouden. Waarom gebruiken mensen hun hersenen niet?
wild-flower
22-11-2021 om 18:31
In België werd in september begonnen met het toedienen van
boosterprikken. Dat gebeurde in eerste instantie alleen bij mensen met
een verminderde immuniteit en bewoners van woonzorgcentra. Sinds vorige maand ook alle 65-plussers die willen .
Vanaf later deze week kan ook zorgpersoneel een derde prik
halen.
In woonzorgcentra merken ze nu al een verschil.
Daar is het aantal uitbraken van covid-19 de afgelopen weken ruim
gehalveerd .
Ik vind dit toch wel positief nieuws .
CuddlyReindeer95
22-11-2021 om 18:37
Mallebeppie schreef op 22-11-2021 om 18:08:
Ik begrijp er echt helemaal niets van. Door dit soort gedrag, wordt er van alles in stand gehouden. Waarom gebruiken mensen hun hersenen niet?
In dit geval kan ik wel een verklaring verzinnen: je komt anders gewoon niet meer aan werken toe als ouder van jonge kinderen. Of ze moeten in quarantaine, of ze hebben zelf klachten en mogen ook niet naar school. En zelf heb je wel de druk van je werkgever om je werk te doen. Of je kunt niet thuiswerken, maar ook je kind niet alleen thuis laten.
Geen excuus hoor, ik vind het ook niet kunnen, maar je kunt als werkende ouder in een enorme spagaat terechtkomen. Mijn eigen kinderen zitten op de middelbare school, maar als je kijkt wat er al aan lesuitval is geweest en daarbovenop de dagen die ze zelf hebben gemist vanwege quarantaine of griepklachten, dan wil je gewoon niet dat ze nog meer onderwijs missen. Want er is nu dus geen online onderwijs op de middelbare scholen hè? Je moet als middelbare scholier zelf maar achterhalen wat je mist, ook mijn brugklasser en tweedeklasser (die vorig jaar ook al weinig normaal onderwijs heeft gekregen). Ik kan me ook dan best voorstellen dat ouders denken: laat ze dan in godsnaam maar naar school gaan.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.