Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Hinoki
22-11-2021 om 13:55
Ik ben overigens wel heel opportunistisch. Ik heb donderdag een feestje - uiteraard Coronaproof en met minder dan 4 deelnemers - maar ik hoop toch echt dat dat nog door kan gaan, want buiten de deur.
Zo niet, dan overleven we het wel.
Al ging mijn hart wel uit naar alle jarige jonge kinderen van december en januari. Die dus waarschijnlijk weer hun verjaardag niet kunnen vieren.
LydiaDietz
22-11-2021 om 13:58
Mija schreef op 22-11-2021 om 13:02:
[..]
Ik ben daar ook bang voor. Ik heb een soort 'scheidingsgevoel': we hebben onze ouders vorige week verschillende keren heftig en onproductief ruzie zien maken en nu is het stil. Ze zijn allebei naar hun werk of hun hobby en nemen afstand van elkaar en van het gezin. Wij kinderen wachten angstig af wat er gaat gebeuren: Komen ze er weer samen uit? Gaan ze scheiden? Het vervelende is: politici in een democratie kúnnen niet scheiden. Ze moeten samen door. Maar het lukt ze kennelijk niet meer. En intussen wordt het gezin niet bestuurd. We zitten in een impasse. De kinderen vliegen alle kanten op: er wordt gereld, waarschuwingen geroepen, gerouwd op hun kamer, neurotisch op forums geschreven
, dapper volgehouden, keihard doorgewerkt, gerelativeerd, afstand genomen etcetera. En nu?
Ik merk dat ik me mentaal probeer voor te bereiden op slecht nieuws. Het slechtste nieuws is voor mij: de scholen dicht. Ik probeer te ontspannen in die gedachte. Ik realiseer me dat ik de werkelijkheid niet kan ontlopen en dat ik een draai zal móeten maken als het ervan komt. Ik ben er op dit moment helemaal niet goed voor toegerust maar wie trekt zich daar nou wat van aan in een pandemie? Dus ik probeer maar aan het idee te wennen. Zucht.
Ik herken dat heel erg. Dat gevoel dat er een zwaard boven je hangt. Wanneer gaat ie vallen. Ik heb heel veel behoefte aan duidelijkheid. Laat die lockdown er dan komen en laat het duidelijk zijn. Wij kunnen de vrijheden gewoon niet aan.
Ik hoorde zojuist van mijn beste vriendin dat haar dochter hoestend en snotterig naar school is. De zelftest was negatief. Ondertussen grote zorgen omdat ze hoort dat het in andere klassen rondraast. Ik kan er met mijn pet niet bij. We verpesten het voor onszelf.
Avena
22-11-2021 om 15:31
Dit stuk laat goed zien hoe het kabinet als een kaptein op de Titanic op de ijsberg af vaart... Gewoon door even wat getalletjes van nu door te rekenen naar de komende weken. Echt geen hogere wiskunde...
https://sargasso.nl/de-komende-corona-crash/
Piratenkoningin
22-11-2021 om 15:31
Ik blijf tegen beter weten in toch zó hopen dat het onderwijs openblijft. De schade die de sluitingen tot nu toe hebben opgeleverd is al niet te overzien. Niet nog meer alsjeblieft
En anders is misschien een week of twee weken gewoon vakantie om de boel stil te zetten nog beter dan weer dat geklooi met online onderwijs wat de onderlinge verschillen alleen maar groter maakt.
redbulletje
22-11-2021 om 15:34
Juist kinderen thuis houden zorgt voor minder besmettingen,dus scholen dicht en kinderen niet in winkels of andere publieke gelegenheden toelaten (anders gaan ze massaal naar de Efteling etc.)
wild-flower
22-11-2021 om 15:39
niet_rechts schreef op 22-11-2021 om 13:35:
Duitse minister: iedereen binnenkort gevaccineerd, genezen of dood
https://www.volkskrant.nl/cs-bdd28f83
Nou lekker optimistisch hoor .
ShowyHummingbird30
22-11-2021 om 15:45
Piratenkoningin schreef op 22-11-2021 om 15:31:
Ik blijf tegen beter weten in toch zó hopen dat het onderwijs openblijft. De schade die de sluitingen tot nu toe hebben opgeleverd is al niet te overzien. Niet nog meer alsjeblieft
![]()
En anders is misschien een week of twee weken gewoon vakantie om de boel stil te zetten nog beter dan weer dat geklooi met online onderwijs wat de onderlinge verschillen alleen maar groter maakt.
Alsjeblieft ja. Ik weet dat de meeste besmettingen op dit moment in de groep 10-14 zijn. Maar zij zijn niet het probleem. Het probleem ligt toch echt bij volwassenen. Die grote groep die weigert te vaccineren (met als argument: "je weet niet wat de lange termijn effecten zijn"
) Ouders die weigeren hun kind thuis te houden of zelfs maar te testen bij klachten. Al die mensen die het vertikken om afstand te houden of een mondmasker te dragen. Horeca die weigert QR codes fatsoenlijk te controleren.
En bedankt.
ShowyHummingbird30
22-11-2021 om 15:46
redbulletje schreef op 22-11-2021 om 15:34:
Juist kinderen thuis houden zorgt voor minder besmettingen,dus scholen dicht en kinderen niet in winkels of andere publieke gelegenheden toelaten (anders gaan ze massaal naar de Efteling etc.)
Mwah. Die kinderen zijn het probleem niet. Die blijken vooral elkaar te besmetten, en hun huisgenoten. Het probleem ligt meer bij ouders die besmet raken en zich vervolgens niet aan de maatregelen houden.
Gifkikker
22-11-2021 om 15:47
Avena schreef op 22-11-2021 om 15:31:
Dit stuk laat goed zien hoe het kabinet als een kaptein op de Titanic op de ijsberg af vaart... Gewoon door even wat getalletjes van nu door te rekenen naar de komende weken. Echt geen hogere wiskunde...
https://sargasso.nl/de-komende-corona-crash/
😥 schrikbarende cijfers zijn dat.
redbulletje
22-11-2021 om 15:52
Coreopsis schreef op 22-11-2021 om 15:46:
[..]
Mwah. Die kinderen zijn het probleem niet. Die blijken vooral elkaar te besmetten, en hun huisgenoten. Het probleem ligt meer bij ouders die besmet raken en zich vervolgens niet aan de maatregelen houden.
Maar die kinderen verspreiden 't dus onder elkaar en daarmee ook onder hun ouders die het op hun beurt weer op hun werk of bij (oude) familieleden verspreiden. Kinderen thuis zorgt ervoor dat ouders weer thuis moeten werken (dat doen ze nu ook niet gezien de vele files)
Angela1967
22-11-2021 om 15:56
redbulletje schreef op 22-11-2021 om 15:52:
[..]
Maar die kinderen verspreiden 't dus onder elkaar en daarmee ook onder hun ouders die het op hun beurt weer op hun werk of bij (oude) familieleden verspreiden. Kinderen thuis zorgt ervoor dat ouders weer thuis moeten werken (dat doen ze nu ook niet gezien de vele files)
thuiswerken is prima voor het klimaat, RB! Daarbij, lang niet iedereen vindt het vervelend, integendeel. Zie bijvoorbeeld: https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/08/ambtenaar-is-een-tevreden-thuiswerker-a4039071
gr Angela
redbulletje
22-11-2021 om 15:59
Ik had gedacht dat er door corona juist veel meer mensen thuis zouden mogen/willen werken, maar zodra de ban er af was liepen de snelwegen weer vol. Wantrouwende bazen?
Daglichtlamp
22-11-2021 om 16:00
niet_rechts schreef op 22-11-2021 om 13:35:
Duitse minister: iedereen binnenkort gevaccineerd, genezen of dood
https://www.volkskrant.nl/cs-bdd28f83
Maar dat is toch gewoon realiteit? Met het tempo dat besmettingen nu rondgaan vind ik het heel realistisch dat iedereen corona krijgt deze winter. Dat geeft ook perspectief, dat zou willen zeggen dat hierna iedereen in elk geval een beetje beschermd is.
Mija
22-11-2021 om 16:03
wild-flower schreef op 22-11-2021 om 15:39:
[..]
Zo is het gewoon. 'Iedereen binnenkort gevaccineerd, genezen of dood' is niet pessimistisch maar realistisch. Mensen worden gewoon besmet, een deel komt in het ziekenhuis, een deel op de IC en een deel gaat dood. Dat is allemaal niet te ontlopen. Het enige waar nog invloed op uit te oefenen is, is de 'extra' oversterfte door uitstel van zorg en overbelasting van de zorg.
Ik las het eigenlijk wel optimistisch, door het woordje 'binnenkort'. Zo zie je maar weer, hoe anders je ernaar kan kijken.
WickedCurlew89
22-11-2021 om 16:05
wild-flower schreef op 22-11-2021 om 15:39:
[..]
De waarheid is hard.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
, dapper volgehouden, keihard doorgewerkt, gerelativeerd, afstand genomen etcetera. En nu?