Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Kersje
17-11-2021 om 13:58
Mlah! schreef op 16-11-2021 om 17:43:
[..]
Moeten we er niet gewoon voor zorgen dat niemand besmet wordt? Ik vind een QR code absolute schijnveiligheid. Ja, als gevaccineerde word je (meestal) minder zwaar ziek en ben je minder besmettelijk, maar je laat alsnog het virus rondgaan (met het risico op mutaties).
Ik ben in elk geval tegen 2G. Van ongevaccineerden weet je tenminste zeker dat ze niet ziek zijn, zij zijn namelijk getest.
Er moet veel meer getest worden, zowel voor ongevaccineerden als gevaccineerden.
Daarnaast moet er worden ingezet op virusremmers, medicijnen dus.
Je vergist je, ook dat is nl schijnveiligheid en een momentopname. Een ongevaccineerde met een negatieve test kan zeker wel besmet zijn, maar te vroeg getest vanwege incubatietijd (en 2-3 dagen later wel positief testen). Schijnveilig ‘gezond’ dus, maar wel al vele malen besmettelijker voor zowel gevaccineerden als ongevaccineerden!
Gifkikker
17-11-2021 om 13:58
Sun.lover schreef op 17-11-2021 om 13:49:
Vandaag heeft het ziekenhuis waar ik werk alle zorg die niet binnen 6 weken moet plaatsvinden stopgezet
😥
Kersje
17-11-2021 om 13:59
Lollypopje schreef op 16-11-2021 om 17:46:
[..]
Dat klopt niet. Door de incubatietijd kun je negatief testen en toch positief en besmettelijk zijn bij de gelegenheid.
En niemand meer besmetten is een utopie. Dat krijg je hooguit met levenslange lockdowns voor elkaar.
Oh, ik was mosterd dus
redbulletje
17-11-2021 om 14:00
Kersje schreef op 17-11-2021 om 13:58:
[..]
Je vergist je, ook dat is nl schijnveiligheid en een momentopname. Een ongevaccineerde met een negatieve test kan zeker wel besmet zijn, maar te vroeg getest vanwege incubatietijd (en 2-3 dagen later wel positief testen). Schijnveilig ‘gezond’ dus, maar wel al vele malen besmettelijker voor zowel gevaccineerden als ongevaccineerden!
Bovendien zijn ze waarschijnlijk besmettelijker dan gevaccineerden die het virus meedragen.
ShowyHummingbird30
17-11-2021 om 14:18
Sun.lover schreef op 17-11-2021 om 13:49:
Vandaag heeft het ziekenhuis waar ik werk alle zorg die niet binnen 6 weken moet plaatsvinden stopgezet
Het noodzakelijke maar niet urgente (want chronische ziekte die niet direct levensbedreigend is op korte termijn) onderzoek dat mijn kind eind van de maand zou krijgen is ook voor onbepaalde tijd uitgesteld. 
Lollypopje
17-11-2021 om 14:25
Ik word erg zo verdrietig om te lezen dat er weer steeds meer zorg wordt uitgesteld 
Hoeveel erger moet het worden voordat meer mensen hun verantwoordelijkheid gaan nemen? 😪
Sun.lover
17-11-2021 om 14:27
Coreopsis schreef op 17-11-2021 om 14:18:
[..]
Het noodzakelijke maar niet urgente (want chronische ziekte die niet direct levensbedreigend is op korte termijn) onderzoek dat mijn kind eind van de maand zou krijgen is ook voor onbepaalde tijd uitgesteld.
Ik denk dat deze week elk ziekenhuis flink gaan afschalen in de niet acute zorg. Het is de enige manier om het nu te kunnen opvangen. En ik vrees dat het niet genoeg gaat zijn. Want de cijfers gaan nog veel verder oplopen.
Kersje
17-11-2021 om 14:39
redbulletje schreef op 17-11-2021 om 14:00:
[..]
Bovendien zijn ze waarschijnlijk besmettelijker dan gevaccineerden die het virus meedragen.
Dat schreef ik ook ![]()
WickedCurlew89
17-11-2021 om 15:25
Lollypopje schreef op 17-11-2021 om 14:25:
Ik word erg zo verdrietig om te lezen dat er weer steeds meer zorg wordt uitgesteld
Hoeveel erger moet het worden voordat meer mensen hun verantwoordelijkheid gaan nemen? 😪
Ik vrees dat voor diegene die nu niet gevaccineerd zijn dat pas op het moment komt dat ze zelf of hun gezin zorg nodig heeft.
En dat kan iedereen overkomen, ook de egoïsten (ja, egoïsten) ‘die nooit ziek zijn’ of ‘heel gezond leven’
Lollypopje
17-11-2021 om 15:34
Hetvrijewoord schreef op 17-11-2021 om 15:25:
[..]
Ik vrees dat voor diegene die nu niet gevaccineerd zijn dat pas op het moment komt dat ze zelf of hun gezin zorg nodig heeft.
En dat kan iedereen overkomen, ook de egoïsten (ja, egoïsten) ‘die nooit ziek zijn’ of ‘heel gezond leven’
Daar ben ik ook bang voor en dat maakt me nog triester
Kersje
17-11-2021 om 15:35
Ik ben nu de uitzending van Op1 van maandag jl aan het terugkijken, wat heftig!
OmaVan2
17-11-2021 om 15:49
Sun.lover schreef op 17-11-2021 om 14:27:
[..]
Ik denk dat deze week elk ziekenhuis flink gaan afschalen in de niet acute zorg. Het is de enige manier om het nu te kunnen opvangen. En ik vrees dat het niet genoeg gaat zijn. Want de cijfers gaan nog veel verder oplopen.
Een paar weken geleden werd er vanuit verschillende ziekenhuizen alarm geslagen. En wat is er sindsdien gedaan: een halfslappe lock-down en de eerste uitnodigingen voor boosters vallen pas morgen op de deurmat. Ik word er een beetje verdrietig van. Er is al meer oversterfte dan je zou verwachten. Antivaxxers denken dat dat door bijwerkingen van de vaccins komt. Ik zelf hou het op uitgestelde zorg en te late diagnoses omdat ook onderzoeken naar achteren schuiven.
Daglichtlamp
17-11-2021 om 16:51
Als we alle horeca nu dichtdoen hebben we wellicht weer genoeg personeel voor de test- en prikstraten.
Rosabella1
17-11-2021 om 17:27
Sun.lover schreef op 17-11-2021 om 09:26:
[..]
Plus dat, al zou je extra capaciteit hebben, je die bedden binnen een paar dagen ook weer vol hebt. Zelfs Duitsland zit, met hun enorm aantal bedden, in problemen. En Beieren plaatst patiënten over naar het buitenland.
Dus dat 2G werkt daar ook niet zo erg goed?
Rosabella1
17-11-2021 om 17:29
Avena schreef op 17-11-2021 om 10:27:
Is Fleurtje hier eindelijk weg, is er een andere forummer waar iedereen zich door laat provoceren...
Ah ja Fleurtje heeft niet de sociaal wenselijke menig dus die moet weg.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.