Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Mija
16-11-2021 om 17:12
wild-flower schreef op 16-11-2021 om 16:38:
" Als het aan de PvdA ligt, gaat het land drie weken volledig op slot. Beter zo’n harde lockdown met gesloten winkels en cafés dan een winter lang halfslachtig aanmodderen, zo stelt de PvdA voor in het Kamerdebat over het coronabeleid van het kabinet. "
Wat heb je liever ? 2G of wat de PvdA voorstelt ?
In alle eerlijkheid: als je het puur aan mij persoonlijk vraagt, kan het me geen bal schelen. Als het onderwijs openblijft dan doen ze verder maar wat ze willen. Het zal mijn tijd wel duren. Maar ik denk niet dat mijn persoonlijke onverschilligheid het algemeen belang weerspiegelt. Want ik denk dat de meeste ondernemers hier héél anders over denken.
Ik denk dat het een praatje voor de bühne is, zo'n zogenaamd alternatief van de PvdA. Je gemakkelijk er vanaf maken. Ik geloof er op voorhand niks van dat de afname van drie weken lockdown minus onderwijs voldoende is om de zorg de rest van de winter overeind te houden. Laat de deskundigen daar dan eerst maar eens een plasje over doen.
wild-flower
16-11-2021 om 17:31
Mija schreef op 16-11-2021 om 17:12:
[..]
Ik geloof er op voorhand niks van dat de afname van drie weken lockdown minus onderwijs voldoende is om de zorg de rest van de winter overeind te houden. Laat de deskundigen daar dan eerst maar eens een plasje over doen.
Als dat plasje maar niet te lang gaat duren ......
ShowyHummingbird30
16-11-2021 om 17:32
Gifkikker schreef op 16-11-2021 om 17:08:
[..]
Je hebt gelijk, ik neem mijn woorden terug. Ik was even aan het terugzoeken en dat bericht ging over het UMC in Maastricht. Daar was 8 op de 10 gevaccineerd, maar dat was een uitzonderlijke situatie. In mijn hoofd ging dat over alle ziekenhuizen.
Volgens het RIVM is het op de afdelingen zo ongeveer 50-50. Gevaccineerd en ongevaccineerd. En op de ic bijna iedereen ongevaccineerd. Daar is een harde lockdown niet voor nodig.
Oftewel: we moeten voorkomen dat ongevaccineerden besmet raken. Hetzij doordat ze zich alsnog laten vaccineren, waardoor de reisicos na besmetting minimaal zijn. Hetzij door 2G waardoor ze veel minder contacten hebben en dus minder kans op besmetting. Hetzij door een harde lockdown.
WickedCurlew89
16-11-2021 om 17:41
Coreopsis schreef op 16-11-2021 om 17:32:
[..]
Oftewel: we moeten voorkomen dat ongevaccineerden besmet raken. Hetzij doordat ze zich alsnog laten vaccineren, waardoor de reisicos na besmetting minimaal zijn. Hetzij door 2G waardoor ze veel minder contacten hebben en dus minder kans op besmetting. Hetzij door een harde lockdown.
Mij lijkt dat met 2G de kleinste groep een relatief klein 'offer' moet brengen voor zichzelf, voor anderen en voor al die duizenden die op zorg wachten.
Het is zo langzamerhand toch niet meer te verkopen dat een kleine groep een land zo in de houtgreep kan houden.
Mlah!
16-11-2021 om 17:43
Coreopsis schreef op 16-11-2021 om 17:32:
[..]
Moeten we er niet gewoon voor zorgen dat niemand besmet wordt? Ik vind een QR code absolute schijnveiligheid. Ja, als gevaccineerde word je (meestal) minder zwaar ziek en ben je minder besmettelijk, maar je laat alsnog het virus rondgaan (met het risico op mutaties).
Ik ben in elk geval tegen 2G. Van ongevaccineerden weet je tenminste zeker dat ze niet ziek zijn, zij zijn namelijk getest.
Er moet veel meer getest worden, zowel voor ongevaccineerden als gevaccineerden.
Daarnaast moet er worden ingezet op virusremmers, medicijnen dus.
ShowyHummingbird30
16-11-2021 om 17:46
Mlah! schreef op 16-11-2021 om 17:43:
[..]
Moeten we er niet gewoon voor zorgen dat niemand besmet wordt? Ik vind een QR code absolute schijnveiligheid. Ja, als gevaccineerde word je (meestal) minder zwaar ziek en ben je minder besmettelijk, maar je laat alsnog het virus rondgaan (met het risico op mutaties).
Ik ben in elk geval tegen 2G. Van ongevaccineerden weet je tenminste zeker dat ze niet ziek zijn, zij zijn namelijk getest.
Er moet veel meer getest worden, zowel voor ongevaccineerden als gevaccineerden.
Dat stadium zijn we al heel erg lang voorbij. Hoe zou je dat willen realiseren? De hele wereld een maand in volledige lockdown? Chinese stijl?
En ongevaccineerden allemaal getest... Je hebt de berichten over QR fraude gemist?
Lollypopje
16-11-2021 om 17:46
[..]
Dat klopt niet. Door de incubatietijd kun je negatief testen en toch positief en besmettelijk zijn bij de gelegenheid.
En niemand meer besmetten is een utopie. Dat krijg je hooguit met levenslange lockdowns voor elkaar.
redbulletje
16-11-2021 om 17:48
[..]
De antivaxxers handelen massaal in valse QR codes dus dat is helemaal niet veiliger. Beter sluit je alle staande horeca volledig voor 3 weken. Alleen restaurants op 1,5 meter en max 4 personen bij elkaar aan tafel.
OrganicDeer76
16-11-2021 om 17:48
Als iedereen gevaccineerd is of een hoop en degene die dat niet zijn in lockdown dan komt er ook ademruimte en liggen niet de ic bedden overvol en kan een hoop zorg weer doorgaan. Collega's van mij in de zorg zijn ook niet gevaccineerd. Wat ik totaal belachelijk vind. Als je vraagt waarom dan krijg je een verhaal over een 3e wereld en dwang en hier blijft het niet bij enz. Serieus en dat zijn mijn collega's 🙈
Mlah!
16-11-2021 om 17:52
Coreopsis schreef op 16-11-2021 om 17:46:
[..]
Dat stadium zijn we al heel erg lang voorbij. Hoe zou je dat willen realiseren? De hele wereld een maand in volledige lockdown? Chinese stijl?
En ongevaccineerden allemaal getest... Je hebt de berichten over QR fraude gemist?
Goed, niemand is overdreven, maar zo min mogelijk. En fraude hou je toch. Bij 2G zullen ze het ook proberen. En je kunt gewoon vrolijk overal naar toe terwijl je op de uitslag van jouw test wacht, want er is geen koppeling tussen test en QR code.
Gifkikker
16-11-2021 om 17:56
redbulletje schreef op 16-11-2021 om 17:48:
[..]
De antivaxxers handelen massaal in valse QR codes dus dat is helemaal niet veiliger. Beter sluit je alle staande horeca volledig voor 3 weken. Alleen restaurants op 1,5 meter en max 4 personen bij elkaar aan tafel.
Ik ben er inderdaad ook wel voorstander van dat er verschil komt tussen restaurants en andere horeca. Ik geloof nooit dat je besmet raakt als je netjes aan een tafeltje zit te eten met je eigen (kleine) gezelschap.
Mlah!
16-11-2021 om 17:57
redbulletje schreef op 16-11-2021 om 17:48:
[..]
Wat dacht je van de winkelstraten? Black friday, Sinterklaas- en kerstinkopen: gezellig met z'n allen naar de stad
Persoonlijk zou ik een lockdown helemaal geen probleem vinden. Het is alleen bagger voor ondernemers, scholieren en studenten, mensen met een slechte thuissituatie, etc.
Mija
16-11-2021 om 17:59
wild-flower schreef op 16-11-2021 om 17:31:
[..]
Als dat plasje maar niet te lang gaat duren ......
Ik hoorde net in het debat al dat ze dat zelf ook helemaal geen definitieve oplossing vinden. Er komt sowieso nog van alles achteraan. Mogelijk ook 2G.
wild-flower
16-11-2021 om 18:08
Kan niet .
" De maximale coronatestcapaciteit bijde GGD is bereikt.Gisteren werden ruim 91.000 mensen getest en de GGD wil naar 120.000 tests per dag uitbreiden. "Maar de rek is eruit",zegt de organisatie.
Het probleem zit bij de callcenters.De
GGD kan voor functies daar nauwelijks
personeel vinden en wijst op de krappe
arbeidsmarkt."Tegen deze explosieve
groei kunnen wij bijna niet werven."
Gisteren werden ruim 116.000 afspraken
gemaakt.De GGD zegt dat in twee weken
tijd het aantal afgenomen tests is
verdubbeld.Wie geen afspraak kan maken,
wordt gevraagd later te bellen of een
afspraak via coronatest.nl te maken.
Sun.lover
16-11-2021 om 18:09
Gifkikker schreef op 16-11-2021 om 17:56:
[..]
Ik ben er inderdaad ook wel voorstander van dat er verschil komt tussen restaurants en andere horeca. Ik geloof nooit dat je besmet raakt als je netjes aan een tafeltje zit te eten met je eigen (kleine) gezelschap.
Ik heb helaas echt wel patiënten die na 1 x uit eten besmet bleken te zijn terwijl ze tot die tijd heel voorzichtig waren en nergens kwamen. In mijn omgeving ken ik ook meerderen die in de horeca besmet zijn geraakt.
En ik verwacht dat zowel 1G als 2G niet werken aangezien 3 G al niet gecontroleerd wordt. En de opname’s in de ziekenhuizen gaan nog zeker 3 weken flink stijgen omdat wat nu binnenkomt de mensen zijn die besmet zijn bij een veel lager aantal besmettingen. En ik verwacht van de maatregelen nu 0 effect.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.