Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Avena schreef op 17-11-2021 om 10:27:

Is Fleurtje hier eindelijk weg, is er een andere forummer waar iedereen zich door laat provoceren...

Ach ja, ik beschouw het maar weer iedere keer als een uitnodiging om inhoudelijk te worden. Dat het een eindeloze herhaling van zetten is, is iets wat me toenemend verbaast in deze discussie. Niet alleen hier overigens. Ook gisteren in het debat in de TK, vraag ik me geregeld af: gaat het hier nou nóg over? Is dit nou nog steeds onduidelijk? Hebben we nou nog steeds geen gedeeld beeld aanvaard van welk probleem we eigenlijk aan het oplossen zijn? Kennelijk niet. En dan is het niet zo gek dat er moeilijk gedaan wordt over (meewerken aan) (mogelijke) oplossingen want men kan het er zélfs niet eens eens worden over hoe het probleem gedefinieerd moet worden! Dat is natuurlijk ook een manier om bestuurders he-le-maal gek te maken. Zij maken een analyse, zetten een koers uit. En vervolgens presenteert iedereen zijn eigen analyse als de enige waarheid en eist dat het kabinet daar beleid op gaat maken. Dat gaat natuurlijk niet werken. Maar men houdt het toch vol. Men saboteert op die manier zelf een heldere probleemdefinitie en aanpak. Het volk krijgt de politici die het verdient, kennelijk. Ik vind het vrij dramatisch eigenlijk. De zelfgenoegzaamheid van de kamer is ook werkelijk helemaal nérgens op gebaseerd. 

Wednesday schreef op 17-11-2021 om 12:48:

[..]

https://www.aob.nl/nieuws/vooral-personeel-op-basisscholen-kreeg-corona/

Dat gaat hierover denk ik. De Telegraaf heeft daar een schreeuwkop over dat “de” leerkracht zich belazerd voelt.

Dat zou fijn zijn, als het daarover ging, want daarin lees ik:  

"Tamar van Gelder van de AOb: “De gedachte aan een derde boosterprik komt nu wel steeds dichterbij. We willen zorgen dat onderwijs zo veel als mogelijk door kan gaan en er geen leerlingen de dupe worden. We hebben immers al te maken met een tekort aan leraren en de griep die rondwaart.”

In het artikel in De Telegraaf zegt ze nog: " Hierdoor wordt het ook steeds ingewikkelder om het onderwijs op een normale manier voort te zetten, erkent Van Gelder. „Er is steeds meer lesuitval, terwijl we deze periode juist wilden besteden aan het inlopen van de leerachterstanden. Dat is heel zorgelijk.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/767318167/een-op-de-vijf-basisschoolleerkrachten-besmet-leraren-voelen-zich-belazerd

Dat sluit helemaal aan bij wat ik zei. Zij vragen geen schoolsluiting. Ze vragen faciliteiten om veilig les te kunnen geven. En als onderwijsinstellingen, leerkrachten, docenten daar hulp bij nodig hebben dan moeten ze dat natuurlijk krijgen. Net zoals ondernemers steun krijgen om de maatregelen te overbruggen. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

17-11-2021 om 12:56

De vorige keer vond ik het vrij absurd dat docenten geen voorrang kregen bij vaccinatie. Snap helemaal dat ze nu voorrang willen bij de derde vaccinatie/booster. Dat zou ook gewoon moeten, lijkt mij. 

Pilatespas schreef op 16-11-2021 om 22:23:

[..]

Altijd maar dat onderwijs. Want als mijn kind maar naar school kan. Ooit aan al die leerkrachten gedacht die continu worden blootgesteld aan covid? Zeker na 11-11 hier. Ik zou het zo ontzettend snappen wanneer zij zeggen, pauze, voor onze gezondheid.

Naar leerkrachten zelf geluisterd? De leerkrachten die ik spreek en ken (basisonderwijs) zeggen allemaal te hopen dat de scholen open blijven. En natuurlijk ken ik lang niet alle leerkrachten maar ik heb er best wat gesproken. Ook op scholen die de alweer groepen naar huis hebben moeten sturen na overleg met de ggd ivm de uitbraken in de klas. Allemaal zeggen ze dat dit beter is als een complete lockdown. 

Maar goed misschien ken ik alleen leerkrachten die er zo in staan en is het merendeel voor een sluiting. 

Ikzelf hoop dat de scholen open blijven. En niet voor mij maar voor het welzijn van mijn kind. 

Wednesday schreef op 17-11-2021 om 12:56:

De vorige keer vond ik het vrij absurd dat docenten geen voorrang kregen bij vaccinatie. Snap helemaal dat ze nu voorrang willen bij de derde vaccinatie/booster. Dat zou ook gewoon moeten, lijkt mij.

Gewoon die kinderen gaan vaccineren lijkt me handiger, die blijven een grote bron van besmetting in meerdere generaties. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

17-11-2021 om 13:02

redbulletje schreef op 17-11-2021 om 13:00:

[..]

Gewoon die kinderen gaan vaccineren lijkt me handiger, die blijven een grote bron van besmetting in meerdere generaties.

Ja, maar veel ouders willen dat niet en een verplichting lijkt me niet haalbaar of wenselijk. Dan blijft er voor de docent niets anders over dan zichzelf optimaal te beschermen. 

Volgens mij kunnen ze beter zo snel mogelijk per leeftijdsgroep iedereen gaan boosteren,  ipv allerlei groepen weer voorrang te gaan geven. Dat kost alleen maar extra tijd.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

17-11-2021 om 13:19 Topicstarter

Zo snel mogelijk die XL priklocaties weer open. De grote prikstraten hier in de buurt zijn allemaal al weer dicht. Die moeten gewoon weer open. Dan zouden we toch heel snel weer moeten kunnen gaan?

Daglichtlamp schreef op 17-11-2021 om 13:19:

Zo snel mogelijk die XL priklocaties weer open. De grote prikstraten hier in de buurt zijn allemaal al weer dicht. Die moeten gewoon weer open. Dan zouden we toch heel snel weer moeten kunnen gaan?

Ik snap ook niet waar ze nu op wachten. Alles gaat altijd zo traag! 

Gifkikker schreef op 17-11-2021 om 13:22:

[..]

Ik snap ook niet waar ze nu op wachten. Alles gaat altijd zo traag!

Hier snap ik ook helemaal niks van. Wij 'weten' hier al wéken dat er weer wat moet gebeuren. De Tweede Kamer zegt ook: wij weten het al weken, de regering dóet niks. Maar zelf slaan ze geen deuk in een pakje boter. Eindeloos geleuter over wat het probleem nou precies is. Want we moeten zorgvuldig handelen in een crisis, zeggen 'kritische' kamerleden dan. Nou, dan mogen ze Hugo en Mark een handje gaan schudden want dat is ook iedere keer hun excuus waarom het zo sloom gaat. Wat een land, wat een bestuur. Iedereen vindt zichzelf te belangrijk om zelf verantwoordelijkheid te nemen. 

In Rotterdam zijn nu priklocaties open de centrale hal in het Erasmus MC en Maasstad ziekenhuis. 
Dat is heel laagdrempelig. 

Maar dat is wel voor mensen die nog een eerste prik moeten krijgen. Maar iedereen vaccineren vind ik nog belangrijker dan iedereen boosteren. 

Vandaag heeft het ziekenhuis waar ik werk alle zorg die niet binnen 6 weken moet plaatsvinden stopgezet 

redbulletje schreef op 17-11-2021 om 13:00:

[..]

Nouja in theorie is het geen probleem dat de kinderen besmet worden, want ziek worden ze er vrijwel nooit van of niet erg en naar het ziekenhuis is al helemaal nihil.

Ja ze kunnen hun ouders besmetten, maar als die gevaccineerd zijn lopen die ook een laag risico. En de ouders die zelf niey gevaccineerd zijn gaan hun kinderen al helemaal niet vaccineren. Daarnaast is de vaccinatiegraad onder docenten ook vrij hoog, dus die zijn ook redelijk tot goed beschermd.

Ik vraag me af of kinderen vaccineren nu perse de druk van de zorg weghaalt op langere termijn. (Waarmee ik niet zeg tegen vaccineren van kinderen te zijn)

Sun.lover schreef op 17-11-2021 om 13:49:

Vandaag heeft het ziekenhuis waar ik werk alle zorg die niet binnen 6 weken moet plaatsvinden stopgezet

Wat erg .

Amber82 schreef op 17-11-2021 om 13:50:

[..]

Nouja in theorie is het geen probleem dat de kinderen besmet worden, want ziek worden ze er vrijwel nooit van of niet erg en naar het ziekenhuis is al helemaal nihil.

Ja ze kunnen hun ouders besmetten, maar als die gevaccineerd zijn lopen die ook een laag risico. En de ouders die zelf niey gevaccineerd zijn gaan hun kinderen al helemaal niet vaccineren. Daarnaast is de vaccinatiegraad onder docenten ook vrij hoog, dus die zijn ook redelijk tot goed beschermd.

Ik vraag me af of kinderen vaccineren nu perse de druk van de zorg weghaalt op langere termijn. (Waarmee ik niet zeg tegen vaccineren van kinderen te zijn)

Op dit moment lopen de besmettingen op onder oudere gevaccineerden dus lijkt me dat de grootste besmettingsbron elimineren nuttig kan zijn. Evenals als de ouderen met spoed boosteren natuurlijk. Ik snap ook niet waarom 't allemaal zo vreselijk lang moet duren in Nederland. Andere landen zijn ons allang voor gegaan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.