Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Sun.lover
16-11-2021 om 18:10
wild-flower schreef op 16-11-2021 om 18:08:
[..]
Kan niet .
" De maximale coronatestcapaciteit bijde GGD is bereikt.Gisteren werden ruim 91.000 mensen getest en de GGD wil naar 120.000 tests per dag uitbreiden. "Maar de rek is eruit",zegt de organisatie. Het probleem zit bij de callcenters.De GGD kan voor functies daar nauwelijks personeel vinden en wijst op de krappe arbeidsmarkt."Tegen deze explosieve groei kunnen wij bijna niet werven." Gisteren werden ruim 116.000 afspraken gemaakt.De GGD zegt dat in twee weken tijd het aantal afgenomen tests is verdubbeld.Wie geen afspraak kan maken, wordt gevraagd later te bellen of een afspraak via coronatest.nl te maken.
Mooi, dan gaan de cijfers ook niet meer stijgen 😏
BumpyGrasshopper95
16-11-2021 om 18:11
[..]
Kan niet .
" De maximale coronatestcapaciteit bijde GGD is bereikt.Gisteren werden ruim 91.000 mensen getest en de GGD wil naar 120.000 tests per dag uitbreiden. "Maar de rek is eruit",zegt de organisatie. Het probleem zit bij de callcenters.De GGD kan voor functies daar nauwelijks personeel vinden en wijst op de krappe arbeidsmarkt."Tegen deze explosieve groei kunnen wij bijna niet werven." Gisteren werden ruim 116.000 afspraken gemaakt.De GGD zegt dat in twee weken tijd het aantal afgenomen tests is verdubbeld.Wie geen afspraak kan maken, wordt gevraagd later te bellen of een afspraak via coronatest.nl te maken.
Ik heb er vanmorgen anderhalf uur over gedaan om contact met iemand te krijgen om een afspraak te plannen. Familie van mij kwam er vanmiddag ook niet door.
Mijn kind kon pas morgen terecht voor een test en ze streven naar een uitslag binnen 48 uur. Mocht ze geen corona hebben, dan mist ze dus in totaal 4 volle schooldagen. Dat is behoorlijk veel.
Mlah!
16-11-2021 om 18:14
[..]
Kan niet .
Ze moeten de website verbeteren zodat je meer tijdstippen krijgt om uit te kiezen, dan hoef je niet te bellen. En elke keer al die vragen voordat je een keer bij het eindscherm komt, ook irritant.
Misschien is het ook een idee om te kijken hoe andere landen het doen. Iedereen is steeds het wiel opnieuw aan het uitvinden.
Mlah!
16-11-2021 om 18:15
Mallebeppie schreef op 16-11-2021 om 18:11:
[..]
Ik heb er vanmorgen anderhalf uur over gedaan om contact met iemand te krijgen om een afspraak te plannen. Familie van mij kwam er vanmiddag ook niet door.
Mijn kind kon pas morgen terecht voor een test en ze streven naar een uitslag binnen 48 uur. Mocht ze geen corona hebben, dan mist ze dus in totaal 4 volle schooldagen. Dat is behoorlijk veel.
Waarom dan niet via de website?
Saga
16-11-2021 om 18:19
Mlah! schreef op 16-11-2021 om 17:57:
[..]
Wat dacht je van de winkelstraten? Black friday, Sinterklaas- en kerstinkopen: gezellig met z'n allen naar de stad
![]()
Oooooooowwww dan. Dan maken die valse qr- codes allemaal niet meer uit bedoel je? En de schijnveiligheid van het testen? Want iemand die besmet is kan nog negatief testen als het nog te vroeg is.
K zou nog maar niet teveel je hoofd bonken als ik jou was.
Daglichtlamp
16-11-2021 om 18:20
Mlah! schreef op 16-11-2021 om 18:14:
[..]
Ze moeten de website verbeteren zodat je meer tijdstippen krijgt om uit te kiezen, dan hoef je niet te bellen. En elke keer al die vragen voordat je een keer bij het eindscherm komt, ook irritant.
Dat maakt het probleem erger. Want als je iedereen bijvoorbeeld 10 mogelijkheden geeft om te kiezen, dan zijn die tijdslots op dat moment niet beschikbaar voor anderen die op hetzelfde moment ook proberen om een testlocatie te vinden. Dus dan heb je nog minder kans dat in die tien mogelijkheden iets zit dat voor jouw geschikt is.
Mija
16-11-2021 om 18:25
Sun.lover schreef op 16-11-2021 om 18:10:
[..]
Mooi, dan gaan de cijfers ook niet meer stijgen 😏
Behalve als het percentage positief geteste mensen stijgt, merkt de beta hier aan tafel op. De flauwerik. Ik vond het glas al halfvol.
Mlah!
16-11-2021 om 18:37
Saga schreef op 16-11-2021 om 18:19:
[..]
Oooooooowwww dan. Dan maken die valse qr- codes allemaal niet meer uit bedoel je? En de schijnveiligheid van het testen? Want iemand die besmet is kan nog negatief testen als het nog te vroeg is.
K zou nog maar niet teveel je hoofd bonken als ik jou was.
Dat geldt toch net zo hard voor de gevaccineerden? Die zijn ook besmet en minder ziek, dus die lopen door en besmetten anderen.
Daarbij geloof ik niet dat er QR codes gevraagd worden als je een winkel in gaat?
Als er veel gefraudeerd wordt met testen, moet de fraude hard aangepakt worden. Het doet verder niet af aan het nut en de noodzaak van testen.
Mlah!
16-11-2021 om 18:46
Daglichtlamp schreef op 16-11-2021 om 18:20:
[..]
Dat maakt het probleem erger. Want als je iedereen bijvoorbeeld 10 mogelijkheden geeft om te kiezen, dan zijn die tijdslots op dat moment niet beschikbaar voor anderen die op hetzelfde moment ook proberen om een testlocatie te vinden. Dus dan heb je nog minder kans dat in die tien mogelijkheden iets zit dat voor jouw geschikt is.
Ik krijg nu ook 3 opties, voor 3 locaties. Als ik 3 opties krijg voor dezelfde locatie: eerste mogelijkheid, 2 uur later en dan nog 2 uur later, of een variant hierop, lijkt me keuze genoeg.
Of: dat je kunt aangeven binnen welk tijdslot van een (half) uur je een afspraak wilt en dat je dan een tijd krijgt toegewezen.
Het zal vast te gecompliceerd zijn. Maar zou wel de druk bij het callcenter weghalen.
Saga
16-11-2021 om 19:17
Mlah! schreef op 16-11-2021 om 18:37:
[..]
Dat geldt toch net zo hard voor de gevaccineerden? Die zijn ook besmet en minder ziek, dus die lopen door en besmetten anderen.
Daarbij geloof ik niet dat er QR codes gevraagd worden als je een winkel in gaat?
Als er veel gefraudeerd wordt met testen, moet de fraude hard aangepakt worden. Het doet verder niet af aan het nut en de noodzaak van testen.
Met dat laatste wat betreft frauderen eens.
Wat betreft de het nut en noodzaak van testen niet echt. Want ten eerste, zie schijnveiligheid tav het testen. En het scheelt wel een boel ziekenhuis opnames, dus dat zou op zich mooi zijn, maar nog steeds veel minder als 2G (iemand had daar laatst een mooi plaatje van) en ten tweede is er geen capaciteit, zegt de GGD, dus voor nu onhaalbaar.
BumpyGrasshopper95
16-11-2021 om 19:20
Mlah! schreef op 16-11-2021 om 18:15:
[..]
Waarom dan niet via de website?
Daar waren geen mogelijkheden. Helemaal niets.
Avena
16-11-2021 om 20:01
Het is hier vast al gedeeld, maar dat was een goede uitzendig zeg, gisteren bij Op1. Een heleboel mensen van het UMC Utrecht aan tafel (waar het programma ook was opgenomen). Het terugkijken waard, gevaccineerd of ongevaccineerd.
En verder lijkt me dit bewijs nr. 100 dat vaccineren helpt:
https://nos.nl/artikel/2405869-kinderen-op-basisschool-nu-groep-met-meeste-positieve-testen
Lexus
16-11-2021 om 20:04
wild-flower schreef op 16-11-2021 om 16:38:
" Als het aan de PvdA ligt, gaat het land drie weken volledig op slot. Beter zo’n harde lockdown met gesloten winkels en cafés dan een winter lang halfslachtig aanmodderen, zo stelt de PvdA voor in het Kamerdebat over het coronabeleid van het kabinet. "
Wat heb je liever ? 2G of wat de PvdA voorstelt ?
Harde lockdown
Yasminaaa
16-11-2021 om 20:34
Sun.lover schreef op 16-11-2021 om 18:09:
[..]
Ik heb helaas echt wel patiënten die na 1 x uit eten besmet bleken te zijn terwijl ze tot die tijd heel voorzichtig waren en nergens kwamen. In mijn omgeving ken ik ook meerderen die in de horeca besmet zijn geraakt.
En ik verwacht dat zowel 1G als 2G niet werken aangezien 3 G al niet gecontroleerd wordt. En de opname’s in de ziekenhuizen gaan nog zeker 3 weken flink stijgen omdat wat nu binnenkomt de mensen zijn die besmet zijn bij een veel lager aantal besmettingen. En ik verwacht van de maatregelen nu 0 effect.
Ik vrees dat die cijfers nog wel door het dak zullen gaan. Heftig. Respect voor de mensen in de zorg (zoals jij) die het weer op moeten knappen. Ik denk dat ze moeten stoppen met die onzinnige g's en de vaccinatie maar gewoon verplicht moeten maken. Anders gaat dit gewoon niet goedkomen. De zorg moet op adem kunnen komen na alleswat ze tot nu toe hebben gedaan (zie ook de documentaire videoland veerkracht gevecht tegen corona,).
Ik denk er even korte lockdown moet komen, dan 1,5 meter en verplichte vaccinatie en daarna terug naar normaal.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.