Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

E04-B2-F08-A1-E6-4-E88-996-F-9186-CEA518-BD.jpg

Sorry, vond deze erg toepasselijk 😇

Ja, die is leuk inderdaad 

Interessant om te lezen over de zo genoemde wappermoties.

https://threadreaderapp.com/thread/1457702102252376069.html

Sun.lover schreef op 08-11-2021 om 16:12:

https://threadreaderapp.com/thread/1457702102252376069.html

Ja, goed uitgelegd. Ik vrees echter dat wappies dit soort artikelen niet lezen.

OmaVan2 schreef op 08-11-2021 om 16:18:

[..]

Ja, goed uitgelegd. Ik vrees echter dat wappies dit soort artikelen niet lezen.

Tuurlijk niet, zoveel waarheid kan hun brein niet verwerken 😂

https://nos.nl/l/2404891

Tja, rest my case. De vaccinatiegraad is key. En in Spanje zijn ze ook al begonnen met vaccinatie nummer 3 voor ouderen en mensen met een verzwakt immuunsysteem. Nederland loopt weer eens achter de feiten aan....

Avena schreef op 08-11-2021 om 23:14:

https://nos.nl/l/2404891

Tja, rest my case. De vaccinatiegraad is key. En in Spanje zijn ze ook al begonnen met vaccinatie nummer 3 voor ouderen en mensen met een verzwakt immuunsysteem. Nederland loopt weer eens achter de feiten aan....

Maar er worden in Nederland toch al derde vaccinaties gegeven? Mijn vader heeft hem al gehad.

Schemerlampje schreef op 08-11-2021 om 23:18:

[..]

Maar er worden in Nederland toch al derde vaccinaties gegeven? Mijn vader heeft hem al gehad.

Wat goed! Ik begreep dat Nederland pas in december wilde beginnen.

https://nos.nl/l/2404889

Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik begrijp van de weerstand tegen vaccinatiedwang. Zo'n prikje werkt veel beter dan bijvoorbeeld een autogordel. Die beschermt maar in 37 tot 48 procent van de aanrijdingen tegen dodelijk letsel (dat wist ik trouwens niet, dat het zo weinig was), belemmert veel meer, levert vaak nevenschade op en vooral: beschermt alleen de drager ervan. En daar loopt niemand over te janken. Blijkbaar vindt iedereen het acceptabel dat een overheid haar burgers tegen zichzelf beschermt, maar o wee als burgers beschermd moeten worden tegen een ander - dan begint die ander ineens te jammeren over persoonlijke vrijheden en overheidsbemoeienis! 

[..]

Dit betreft een specifieke groep mensen met een immuunstoornis.

Drukte bij testafspraak. De coronapas voor oa gezonde sporters zodat ze een negatieve-test kunnen laten zien. Terwijl de gevaccineerde sporters zonder-dat-ze-het-weten besmet kunnen zijn en geen test nodig hebben. Dat weten we nu zo onderhand wel zo'n beetje.
Maar wat vinden jullie van het punt bij 17:48 u. in onderstaand nieuwsbericht. Het blijkt om een radioloog te gaan, en dat het een enorme lastige overweging is, en onder strenge voorwaarden gaat.

https://www.ad.nl/binnenland/live-extreme-drukte-bij-maken-testafspraak-ggd-br-ministerie-keurde-ruim-300-miljoen-hulpmiddelen-af~a8665fa7/

...........................
17:48 Gisteren
.............

Het Bossche ziekenhuis zei vandaag in
'zeer incidentele gevallen' medewerkers die besmet zijn met corona toch
te laten doorwerken, als anders bepaalde zorg in het gedrang komt

.............

[..]

Extra kwetsbare mensen of mensen met een immuunstoornis krijgen of kregen al een derde prik.
Ik hoorde afgelopen vrijdag dat een volledig gevaccineerde vader met MS helemaal geen antistoffen had aangemaakt en toch corona kreeg. Een derde prik kan dan misschien net dat zetje geven?

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

09-11-2021 om 11:46

Fleurtje_5 schreef op 09-11-2021 om 11:42:

[..]

Extra kwetsbare mensen of mensen met een immuunstoornis krijgen of kregen al een derde prik.
Ik hoorde afgelopen weekend dat een volledig gevaccineerde vader met MS helemaal geen antistoffen had aangemaakt en toch corona kreeg. Een derde prik kan dan misschien net dat zetje geven?

Ik vraag me dan af, waarom een derde prik waarin minder ml zit, opeens wél zou werken eerlijkheid gezegd. Waarom zou je dan nu opeens wél antistoffen gaan aanmaken?

Ik Zou hem nemen,  daar niet van,  maar zou ook vraagtekens hebben.  Is er hier iemand die daar meer over weet?

Mallebeppie schreef op 09-11-2021 om 11:46:

[..]

Ik vraag me dan af, waarom een derde prik waarin minder ml zit, opeens wél zou werken eerlijkheid gezegd. Waarom zou je dan nu opeens wél antistoffen gaan aanmaken?

Ik Zou hem nemen, daar niet van, maar zou ook vraagtekens hebben. Is er hier iemand die daar meer over weet?

Ik denk als je helemaal geen antistoffen aanmaakt, de derde prik ook niet helpt. Maar als je minder antistoffen aanmaakt zou dit het zetje kunnen zijn om er genoeg te hebben. Ook neemt het aantal antistoffen af in de loop van de tijd, en bij ouderen blijkbaar sneller dan bij jongeren. Of die hebben na de eerste twee een lager niveau gehaald en duiken dus eerder onder kritische grens van voldoende antistoffen.

Tickel schreef op 08-11-2021 om 11:41:

[..]

Het gaat niet om jouw of hun medisch dossier te delen met de rest van de wereld.

Ik geloof dat je mijn punt niet helemaal door hebt. Die Carolien wil cijfers van mensen over hoeveel gevaccineerden, ongevaccineerden, hoeveel mensen onderliggend lijden hebben, wat dat onderliggend lijden is en wáárom mensen zich niet hebben laten vaccineren. Wat is daar anders aan dan in jouw geval? Jij wil toch ook niet vertellen of je gevaccineerd bent of niet? Ook al zit je hier anoniem. Waarom zouden die zieke, opgenomen mensen dat dan wel moeten vertellen?

Het kan zijn dat ik je punt niet door heb. We hebben het toch over cijfers? Toch?

Als ik onverhoopt opgenomen zou moeten worden zou ik het goed vinden als ze zeggen 'er is één ongevaccineerde mevrouw opgenomen met die-of-die-klachten'. Vele duizend malen erger en onvoorstelbaar fout zou ik het vinden als ze zouden zeggen 'Fleurtje_5 is opgenomen met die-of-die-klachten'.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.