Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Avena
05-11-2021 om 15:38
Lollypopje schreef op 05-11-2021 om 14:29:
Ik kwam dit artikel tegen, niet alleen de filmpjes, maar ook lezen waar de ziekenhuizen mee te maken krijgen vond ik heel heftig.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5264513/sommige-medewerkers-kregen-zelfs-dreigbrieven-thuis
Afschuwelijk. Het is natuurlijk een kleine groep, maar die hebben Nederland er niet bepaald leuker op gemaakt...
Mija
05-11-2021 om 15:45
Athan schreef op 05-11-2021 om 14:21:
[..]
Dat is natuurlijk ook niet zo, dat het alleen om mensen met een niet-westerse achtergrond gaat. Maar wat waarschijnlijk wel meespeelt, is dat veel mensen uit een land komen waar de overheid gewoonweg inderdaad niet te vertrouwen is. En dat (terechte) wantrouwen zou zomaar enkele generaties kunnen doorspelen.
Interessant ja! Dit zou zeker een factor kunnen zijn.
Avena
05-11-2021 om 15:58
De mate van vertrouwen in de overheid is inderdaad een belangrijke factor voor de vaccinatiegraad in een land. Daarom is ie bijvoorbeeld in Rusland superlaag. En ik denk dat dit ook bij veel Nederlanders speelt die zich niet laten vaccineren.
redbulletje
05-11-2021 om 16:14
Ik heb inmiddels 0,0 vertrouwen in de overheid hier maar ik vertrouw op de medische wetenschap. Ik laat dus maar wat graag de booster zetten zodra ik mag!
redbulletje
05-11-2021 om 16:19
Salomewinterqueen schreef op 05-11-2021 om 14:09:
Man oh man we mogen echt niks meer zeggen.
Ik werk soms met mensen uit een AZC en het is geen silant detail dat daar niet of nauwelijks gevaccineerd wordt. Meest gehoorde antwoord: we geloven er niet in.
Maar mijn werk is er zoveel rotter op geworden sinds corona. Je krijgt idd te maken met bedreigingen van families en vrienden. En iedereen weet het beter. Ik ben er echt doodziek van!
Vaccinatie zou daar aan de poort moeten gebeuren (beter nog aan de eerste EU-grens die ze passeren). Bizar dat wij voor elke stap de QR code nodig hebben (wat ik overigens prima vind) maar dat ze in Azc's blijkbaar ongevaccineerd onderdak krijgen.
Lollypopje
05-11-2021 om 16:23
redbulletje schreef op 05-11-2021 om 16:19:
[..]
Vaccinatie zou daar aan de poort moeten gebeuren (beter nog aan de eerste EU-grens die ze passeren). Bizar dat wij voor elke stap de QR code nodig hebben (wat ik overigens prima vind) maar dat ze in Azc's blijkbaar ongevaccineerd onderdak krijgen.
En wat wil je dan, ze neerslaan, vastbinden en met geweld vaccineren? Of terug sturen naar een land in oorlog of waar ze vervolgd worden?
Iedereen weet hoe ik denk over niet vaccineren, maar dat neemt niet weg dat ik lichamelijke integriteit heel belangrijk vindt en dat geld niet alleen voor mensen met een Nederlands paspoort.
WorldlyAnteater37
05-11-2021 om 16:24
redbulletje schreef op 05-11-2021 om 16:19:
[..]
Precies, toch belachelijk ze komen zonder test binnen en mogen zonder test niet terug gestuurd worden??
redbulletje
05-11-2021 om 16:27
Het is of terug of een klein prikje wat mij betreft. Je wil vanalles krijgen dus mag er best een verplichting tegen over staan. Wij moeten tenslotte ook verplicht een gelekoortsvaccinatie als we naar Afrikaanse landen willen. Haal je 'm niet mogen ze je op 't eerste vliegtuig terug zetten. De NL overheid heeft de plicht onze bevolking te beschermen en dat lukt niet als je mensen ongevaccineerd toegang tot ons land geeft.
Overigens ben ik ook voor vaccinatieplicht in de zorg. Schandalig dat er mensen met kwetsbaren werken die niet gevaccineerd zijn!
Hinoki
05-11-2021 om 17:34
Feles schreef op 05-11-2021 om 09:57:
Morgen gaat de mondkapjesplicht op meer plekken, waaronder de supermarkt weer in. Vanmorgen heb ik boodschappen gedaan en maar vast weer een mondkapje opgezet. Ik was één van de drie klanten in de supermarkt met mondkapje. Blijkbaar wachten mensen totdat het echt moet. Ik vind dat onbegrijpelijk. Ook dat de regering zo lange tijd tussen aankondigen en ingaan van zo’n maatregel laat.
Dat viel mij ook op. Maar omdat ik een medische uitzondering heb (een echte, geen wappie
) kijk ik er toch iets anders tegenaan. Ik zag ook een drie/viertal mensen met mondkapje. En inderdaad de rest zonder. Dat betekent dus dat het gros van de mensen het een nonsens-maatregel vind. Zagen ze er de noodzaak van in, dan hadden ze hem allang opgezet. Het merendeel doet alleen aan compliance omdat het moet.
Kersje
05-11-2021 om 18:18
Ik kijk nu Mr Frank Visser:wordt u al geholpen. Zitten 2 vrouwen die er nu achtergekomen zijn dat hun gegevens bekend zijn bij de overheid, maar met name omdat er ook staat, ongevaccineerd!
Waarom geen vaccinatie? Haar moeder is een paar dagen na de vaccinatie Mexicaanse griep overleden. Was een erg gezonde vrouw, nam nooit enige medicatie en leefde erg gezond, dus volgens hen lag het aan de vaccinatie, al kon ze het natuurlijk niet hard maken (haar woorden).
Hoorde ik zojuist dat de moeder in kwestie 103 jaar was!
Tja, hier helpt natuurlijk niet 1 vaccinatiecampagne tegenaan te voeren 
Granny71
05-11-2021 om 18:30
Kersje schreef op 05-11-2021 om 18:18:
Ik kijk nu Mr Frank Visser:wordt u al geholpen. Zitten 2 vrouwen die er nu achtergekomen zijn dat hun gegevens bekend zijn bij de overheid, maar met name omdat er ook staat, ongevaccineerd!
En jij vindt het geen enkel probleem dat de overheid blijkbaar toegang heeft tot jouw medische gegevens?
Sun.lover
05-11-2021 om 19:03
Avena schreef op 05-11-2021 om 15:38:
[..]
Afschuwelijk. Het is natuurlijk een kleine groep, maar die hebben Nederland er niet bepaald leuker op gemaakt...
In de ziekenhuizen zie je deze mensen dus regelmatig. Ik draag bewust mijn werkpas niet zichtbaar en stel me alleen met mijn voornaam voor.
EnchantedDragonfly18
05-11-2021 om 19:10
Granny71 schreef op 05-11-2021 om 18:30:
[..]
En jij vindt het geen enkel probleem dat de overheid blijkbaar toegang heeft tot jouw medische gegevens?
Is dat het enige wat je wil lezen?
OmaVan2
05-11-2021 om 19:11
Granny71 schreef op 05-11-2021 om 18:30:
[..]
In geval van een pandemie heb ik er geen enkel probleem mee.
OmaVan2
05-11-2021 om 19:14
overigens heeft de overheid geen toegang tot je medische gegevens. Ook andere artsen niet. Je moet voor elke uitwisseling toestemming geven. Vaak vraagt men die toestemming wel gelijk voor artsen uit het zelfde ziekenhuis. Als er een arts uit een ander ziekenhuis wordt geconsulteerd moet je weer opnieuw toestemming geven.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.