Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Fleurtje_5 schreef op 05-11-2021 om 10:33:

[..]

Het is wel de enige beste oplossing om het virus daadwerkelijk aan te pakken.

En van de andere kant gaat men wel erg ver met dat kleine aantal ongevaccineerden. Hun banen en sporten zijn straks in gevaar. En recht op medische hulp zouden velen hen ook het liefste willen afnemen.

hun banen en sport zijn in gevaar vind ik toch veel minder heftig dan het leven van anderen die zorg nodig hebben is in gevaar omdat we de zorg niet meer kunnen leveren omdat de vrijwillig ongevaccineerden op dit moment een onevenredig groot beslag leggen op de beschikbare zorg. 

Peen schreef op 05-11-2021 om 10:28:

[..]

Ik weet het. Ik gebruik de zelftest ook voordat ik bij mijn oude schoonmoeder op visite ga. Daar zijn ze wel betrouwbaar genoeg voor toch?

Longcovid lijkt me echt waardeloos! Dan kun je beter een keer goed ziek zijn en dan klaar ermee.

Onze teststraat is 30 minuten rijden, ik moet zeggen dat me dat ook wel een beetje tegenhoudt, zeker als ik denk dat het maar gewoon een verkoudheidje is. Dus pas bij echte klachten ga ik overwegen me te laten testen. Koorts, hoesten, keelpijn en dergelijke.

Ja, daarvoor is hij wel betrouwbaar. Of in elk geval betrouwbaar genoeg.

Jep, long covid sucks. Inmiddels al 7 maanden en dat ik 3000 stappen kan zetten zonder pauze is al een overwinning. Had het ook niet verwacht, want ben amper ziek geweest. Wel moe, maar verder 3 dagen iets koortsig en een droge kuch.

Fleurtje_5 schreef op 05-11-2021 om 10:27:

[..]

'Ik herhaal dingen die iedereen weet', schrijf je. Heb je wel gelezen wat ik schreef? Ik schreef:

En de reden waarom ik dat vind heb ik tot treurens toe herhaalt omdat
telkens iemand iets anders beweerde
. Het is niet eens zo dat ik dat
vind, maar ook de deskundigen in ziekenhuizen die dat zeggen in de
artikelen en nieuwsberichten die ik niet meer mag herhalen.

Ook schrijf je: "Maatregelen die genomen moeten worden om dat te voorkomen gaan hier natuurlijk niet genomen worden". Die maatregelen die deskundigen noemen, die genomen zouden moeten worden, zijn niet mijn verzinsel en ook niet mijn onrealistische droom. Deskundigen ( op meerdere vlakken deskundig) zeggen dat in meerdere artikelen. En dan heb ik het niet over de andere 'toestanden' in andere landen. Ik zou het goed vinden als de adviezen eens serieus genomen worden, en niet dat heen en weer gesus. Van het kastje naar de muur sturen. "Daar ga ik niet over, dat is aan Jaap", en Jaap zegt dan op zijn beurt "daar ga ik niet over, dat is aan de politiek".

Ik luister naar anderen, ik ga geen vraag uit de weg, als ik een vraag niet wil beantwoorden omdat het privé is zal ik dat aangeven, wel ga ik forummers uit de weg als ik hun manier van discussiëren 'niet oké' vind.

En klopt, misschien val ik te vaak in herhaling, en misschien quote ik teveel linkjes of te lange citaten omdat het onderwerp me raakt. En misschien lees ik erg slordig omdat ook ik geregeld denk 'ach alweer het zelfde geroep'. Ik ben allergisch voor tegenstrijdigheden. Dat had ik ook bij de discussie over de MH17. Dat weet ik van mezelf. Maar dat is nog altijd beter dan mensen 'iets aan praten', woorden in de mond willen leggen die niet gezegd zijn. Steeds weer dat op-de-man spelen in plaats van on-topic blijven. Mensen niet serieus of onbetrouwbaar willen maken als ze een andere mening hebben. Misschien doen ze dat ook in hun dagelijkse leven en zouden ze daar eens feedback over kunnen vragen. Of heb je aan die manier van 'sociale omgang' minder moeite?

Fijne dag verder.

Ik kan mezelf alleen maar herhalen Fleurtje. Ik begrijp heus je opmerking over tegenstrijdigheden. Die zijn er en zullen er altijd blijven. Ik snap dat je het vervelend vindt dat ik een opmerking maak over je manier van in verbinding zijn. Leg het naast je neer als je het onterecht vindt. Ik ben gewoon maar een forummer. Verder stop ik maar met argumenteren. I rest my case. We zien wel hoe het afloopt hè. Wij gaan er toch niet over. 

[..]

En van de andere kant gaat men wel erg ver met dat kleine aantal ongevaccineerden. Hun banen en sporten zijn straks in gevaar. En recht op medische hulp zouden velen hen ook het liefste willen afnemen.

Heb je wel gelezen wat ik schreef?

In theorie heb je een punt, maar als je kijkt naar het daadwerkelijke gedrag van mensen is de kans juist groot dat het averechts werkt.

Je moet niet alleen kijken naar de beoogde maatregel, maar ook naar de daadwerkelijke haalbaarheid er van.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-11-2021 om 10:47

Lollypopje schreef op 05-11-2021 om 10:44:

[..]

Ja, daarvoor is hij wel betrouwbaar. Of in elk geval betrouwbaar genoeg.

Jep, long covid sucks. Inmiddels al 7 maanden en dat ik 3000 stappen kan zetten zonder pauze is al een overwinning. Had het ook niet verwacht, want ben amper ziek geweest. Wel moe, maar verder 3 dagen iets koortsig en een droge kuch.

Dat is wel heftig. Zo lang ook al
Verwachten ze wel dat het nog verder verbeterd? Ja, hoop ik 

Peen schreef op 05-11-2021 om 10:42:

Het loopt storm bij Amsterdamse coronatestaanbieders voor een valse positieve testuitslag, meldt stadszender AT5. Met een positieve antigeenstest valt een herstelbewijs te krijgen dat een jaar geldig is. De aanbieders krijgen 'soms wel honderden euro's' aangeboden, omdat vanaf morgen de QR-code op meer locaties moet worden getoond.

Dit vind ik wel echt erg! Ik had hier in de regio laatst ook al gehoord dat je valse vaccinatiebewijzen kunt kopen.

Vanwege dit soort mensen moeten we dus nu weer maatregelen gaan volgen 😠

Verschrikkelijk

En als Fleurtjes wens door zou gaan, zou je minder gevaccineerden hebben en nog meer van dat gedrag.

Ik hoop dat het heel streng wordt aangepakt.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-11-2021 om 10:49

Lollypopje schreef op 05-11-2021 om 10:48:

[..]

Verschrikkelijk

En als Fleurtjes wens door zou gaan, zou je minder gevaccineerden hebben en nog meer van dat gedrag.

Ik hoop dat het heel streng wordt aangepakt.

Daarom negeer ik Fleurtje,  want ik zit me alleen maar boos te maken om die non-argumenten en dat is het niet waard. 

Peen schreef op 05-11-2021 om 10:47:

[..]

Dat is wel heftig. Zo lang ook al
Verwachten ze wel dat het nog verder verbeterd? Ja, hoop ik

Ja dat verwacht ik wel. Maar ik stel me er op in dat het nog wel een jaar kan duren voor ik weer in de buurt ben van wat het was. 

En dan was ik dus zo'n jonge gezonde vrouw die bijna nooit ziek was. Hooguit één keer in de 10 jaar een goede griep.

Daarom irriteer ik me denk ik ook extra aan mensen die geen vaccin willen, want ze vertrouwen op hun immuunsysteem. "Je hebt echt geen idee" denk ik dan.

Peen schreef op 05-11-2021 om 10:49:

[..]

Daarom negeer ik Fleurtje, want ik zit me alleen maar boos te maken om die non-argumenten en dat is het niet waard.

Dat doe ik meestal ook. Maar ik dacht laat ik haar idee eens uitwerken. Want in theorie zit er iets in. Het probleem zit in de variabelen waar je geen invloed op hebt.

Mensen vergeten vaak dat zij niet de norm zijn en dus moet je kijken naar de andere groepen. Wat is hun te verwachte reactie als je dit doorvoert.

En als ik over dat soort dingen nadenk ben ik echt heel blij dat ik geen beleidsmaker ben 😂

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-11-2021 om 10:59

Lollypopje schreef op 05-11-2021 om 10:51:

[..]

Ja dat verwacht ik wel. Maar ik stel me er op in dat het nog wel een jaar kan duren voor ik weer in de buurt ben van wat het was.

En dan was ik dus zo'n jonge gezonde vrouw die bijna nooit ziek was. Hooguit één keer in de 10 jaar een goede griep.

Daarom irriteer ik me denk ik ook extra aan mensen die geen vaccin willen, want ze vertrouwen op hun immuunsysteem. "Je hebt echt geen idee" denk ik dan.

Ze hebben inderdaad geen idee, heel erg storend is het. Ik heb de indruk dat bij jonge,  gezonde mensen "met goed werkend immuunsysteem"  vaker longcovid voorkomt. Dus het zou juist een argument zijn voor vaccineren ipv tegen 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-11-2021 om 11:00

Lollypopje schreef op 05-11-2021 om 10:54:

[..]

Dat doe ik meestal ook. Maar ik dacht laat ik haar idee eens uitwerken. Want in theorie zit er iets in. Het probleem zit in de variabelen waar je geen invloed op hebt.

Mensen vergeten vaak dat zij niet de norm zijn en dus moet je kijken naar de andere groepen. Wat is hun te verwachte reactie als je dit doorvoert.

En als ik over dat soort dingen nadenk ben ik echt heel blij dat ik geen beleidsmaker ben 😂

😂😂 dat zou je mij ook niet moeten maken. Ik zou iedereen gaan verplichtingen tot vaccineren denk ik zo 's. 

AcidicShark11

AcidicShark11

05-11-2021 om 11:00

Hun banen en sport? 
Het gaat om leven en dood hier.

Peen schreef op 05-11-2021 om 10:59:

[..]

Ze hebben inderdaad geen idee, heel erg storend is het. Ik heb de indruk dat bij jonge, gezonde mensen "met goed werkend immuunsysteem" vaker longcovid voorkomt. Dus het zou juist een argument zijn voor vaccineren ipv tegen

Klopt.

Zag laatst ook een filmpje van een man, gezonde dertiger, helemaal ingevallen gezicht. Bijna uitgemergeld en compleet verzwakt op de ic. Ja de kans is klein, maar als het je treft

En dan wappies beweren dat het nep is en in scene gezet.

[..]

De enige beste oplossing is toch echt meer gevaccineerden, en dan zeg ik niets over mensen die echt om medische redenen niet kunnen vaccineren. Maar al die kont tegen de krib gooiers 

[..]

Ja en? Consequentie van hun eigen keuze toch of is dat dan ook weer de schuld van de regering of maatschappij?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.