Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Ik snap niets van die allergie tegen vaccinatiedwang. Ik snap nog wel dat je iemand niet vast mag grijpen en een spuit in zijn arm zetten - dat zou een soort marteling zijn en dat is verboden. Maar het is toch ook bij wet verboden om een ander moedwillig in gevaar te brengen? Waarom wordt dat wetsartikel niet gehanteerd bij weigeraars?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

03-11-2021 om 14:25

Tickel schreef op 03-11-2021 om 13:58:

[..]

https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2021/7-misvattingen-over-ons-zorgstelsel

Rondom ons huidige zorgstelsel is veel te doen. Zowel binnen de politiek als in de maatschappij wordt er discussie gevoerd over de manier waarop we de zorg organiseren in Nederland.

Helaas zijn er nog altijd veel misvattingen over onze zorg, de zorgverzekering en de zorgverzekeraars.

Wat zijn de zeven grootste onderbuikgevoelens over ons huidige zorgstelsel en wat klopt daar eigenlijk van?

Zorgwijzer zocht het voor je uit.

1. Er wordt ieder jaar op de zorg bezuinigd

Kolder.

Er wordt ieder jaar juist meer geld besteed aan zorg, zeggen de cijfers.

Voor 2019 liggen de zorguitgaven naar verwachting op ruim 106 miljard euro. Dat is zo’n 5 miljard meer dan een jaar eerder. Ter vergelijking: in 2005 lagen de zorgkosten op ruim 65 miljard. Ieder opeenvolgend jaar werd een stijging geconstateerd.

Zorgkosten-nederland-2019-1.jpg

Desondanks zijn er veel Nederlanders die blijven roepen dat er jaar in jaar uit op de zorg wordt bezuinigd. Dat zijn onderbuikgevoelens en weerspiegelen niet de de realiteit. Natuurlijk worden er op bepaalde vlakken maatregelen doorgevoerd om geld te besparen. Maar dat is vooral bedoeld om de keiharde stijging van de zorgkosten af te remmen.

2040

De verwachting is dat onze zorguitgaven in 2040 twee keer zo hoog zijn als nu.

Het gebeurt wel vaker dat een operatie uitgesteld wordt als er een spoedgeval tussendoor komt. Niet meer dan logisch dat ze het spoedgeval niet dood laten gaan.

Paarlen voor de wappies.

Fleurtje_5 schreef op 03-11-2021 om 10:50:

Heeeeel triest dat het nodig is in tijd van pandemie.

Vaccineren helpt 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

03-11-2021 om 19:55

Het ook goed in verschillende talen duidelijk maken.

"Op basis van onderzoek heeft het RIVM een algemeen beeld kunnen schetsen waaruit een aantal veelvoorkomende kenmerken van niet-gevaccineerden naar voren komen.Zo zou ongeveer 33 procent van de niet-gevaccineerden een niet-westerse migratieachtergrond hebben. Daarmee zijn zij oververtegenwoordigd, aangezien in totaal 14 procent van de Nederlandse bevolking een niet-westerse migratieachtergrond heeft."
https://www.nu.nl/coronavaccins/6165787/wie-zijn-de-mensen-die-nog-niet-zijn-gevaccineerd-tegen-covid-19.html

Dan vraag ik mij gelijk af, vluchtelingen gaan die in quarantaine bij aankomst? Die mensen zullen ook niet gevaccineerd zijn. 

Thunderbird schreef op 03-11-2021 om 19:55:

Het ook goed in verschillende talen duidelijk maken.

"Op basis van onderzoek heeft het RIVM een algemeen beeld kunnen schetsen waaruit een aantal veelvoorkomende kenmerken van niet-gevaccineerden naar voren komen.Zo zou ongeveer 33 procent van de niet-gevaccineerden een niet-westerse migratieachtergrond hebben. Daarmee zijn zij oververtegenwoordigd, aangezien in totaal 14 procent van de Nederlandse bevolking een niet-westerse migratieachtergrond heeft."
https://www.nu.nl/coronavaccins/6165787/wie-zijn-de-mensen-die-nog-niet-zijn-gevaccineerd-tegen-covid-19.html

Dan vraag ik mij gelijk af, vluchtelingen gaan die in quarantaine bij aankomst? Die mensen zullen ook niet gevaccineerd zijn.

Ze worden getest bij aankomst en na 5 dagen nog ´n keer, na 10 dagen mogen ze van het terrein af als ze dat willen. Volgens vriendin die er werkt, hebben veel vluchtelingen geen vertrouwen in artsen en willen ze niet gevaccineerd worden. Ik vond dat ze daar toch wat meer op moeten aandringen dmv goede voorlichting. Zij is van mening dat wij een keuze hebben dus de vluchteling ook, en dat is natuurlijk zo 

Tickel schreef op 03-11-2021 om 21:24:

https://www.dumpert.nl/item/100013930_1eb03105

Doet me denken aan het verhaal dat verplicht wordt geregistreerd als iemand binnen een bepaalde periode na vaccinatie is overleden. Daar zaten dus ook mensen tussen die neergestoken waren of verongelukt.

Vanavond bij Jinek     Eindelijk mensen die voor wie het ook heel duidelijk is en precies datgene zeggen wat ik ook al weken roep.

En wat heeft die man van de sportschool groot gelijk.

OmaVan2 schreef op 03-11-2021 om 23:00:

[..]

Doet me denken aan het verhaal dat verplicht wordt geregistreerd als iemand binnen een bepaalde periode na vaccinatie is overleden. Daar zaten dus ook mensen tussen die neergestoken waren of verongelukt.

Volgens mij werd in de officiele onderzoeksraportages ook iemand genoemd die werd getroffen door de bliksem.

Zal wel door die chip zijn gekomen

Amber82 schreef op 03-11-2021 om 12:16:

[..]

Daar ging het mij bij mij helemaal niet om in mijn reactie, over de rol van Rutte en de Jong. Dus ik maak helemaal geen denkfout.

Fleurtje gaf aan dat De Jonge de boel ophitst door te zeggen dat iedereen zich had kunnen vaccineren. En daar reageerde ik op dat dat ook een feit is (benoemd met de uitzondering) en dus geen ophitsen. Maar dat mensen zelf de keuze maken het niet te doen.

En daar blijf ik bij.

Ysenda schreef op 03-11-2021 om 12:43:

[..]

Er is niet bezuinigd op de zorg, dat lijkt zo omdat de vraag nog veel harder gegroeid is.

Vraag groeit door: vergrijzing, nieuwe en duurdere medicatie en behandelingen. Dus als je budget met 2% groeit (is veel meer geweest in werkelijkheid) en je vraag met 15, lijkt het alsof er 13% bezuinigd is.

Op de werkvloer zal het idd voelen alsof er bezuinigd is. Misschien moeten we onze verwachtingen bij stellen en vaker 'nee' verkopen en accepteren dat we de kosten niet kunnen dragen om iedereen in leven te houden. In zetten op kwaliteit van leven ipv kwantiteit.

Waarom lees je die artikelen niet helemaal?

Sun.lover schreef op 03-11-2021 om 13:06:

[..]

Hier gaan we sowieso wel naar toe. Want het zorgstelsel zoals we dat nu kennen is in de toekomst onbetaalbaar.

Dan te bedenken dat er een ziekenfonds in het leven werd geroepen zodat ook arme mensen zorg konden krijgen als ze dat nodig hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.