Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Grappig dat jullie mijn weekend vol vinden. Normaal heb ik weekenden dan ga ik op vrijdagochtend hardlopen (8-9km), huis schoonmaken, daarna wandelen en in de avond een rondje kroeg/uit eten/ofzo doen, zaterdag lekker wandelen/met vrienden afspreken/nog iets anders doen, ook savonds soms nog wat. Zondag hardlopen(8-9km), klusjes in huis, wandelen, nog vrienden zien/terrasje oid. En maandag weer werken. En vrienden/terras/kroeg oid is allemaal op 20-30min fietsen enkele reis.

Mijn weekend nu was lekker vol maar zeker niet druk. Die vriendin is net de deur uit en was ook wel genoeg, maar das normaal ook zo. Het is altijd erg gezellig maar ze is nogal druk van zichzelf, zit niet stil en praat veel en chaotisch soms. Maar heb een logeerkamer en deuren kunnen hier dicht dus ontprikkelen kan dan heel goed, dat heeft zij ook nodig. Gister en vandaag een heel eind gelopen, spierpijn ook want het wandeltempo van vriendin is soms bijna snelwandelen. Ze past zich wel aan mijn tempo aan maar ik loop toch harder dan ik zelf alleen zou doen.
Normaal gesproken zou ik zaterdag, voordat logeerhond kwam en vriendin zou komen, eerst nog 8-9km hard hebben gelopen en zou ik vanavond normaal gesproken nog uit eten gaan (en dan nog 2x 20-30min gefietst hebben).
Ik doe echt, echt mijn best heel rustig aan te doen, bewuste keuzes te maken in wat ik wel en niet doe. Want ik wil geen terugval of weer ziek worden.

Lollypopje

Lollypopje

22-05-2022 om 15:53 Topicstarter

@Juffertje Ja ze zijn niet goedkoop. Begint volgens mij toch al bij 100 euro.
Maar een massage is ook fijn en ontspannend.

Gisteren ben ik naar het centrum gefietst, maar veel wind tegen en viel me zwaar. Mijn lijf bleef ook maar in de hoge stress stand. Dus daarna thuis rustiflg aangedaan.

Net met afdouchrn in één keer van warm naar steenkoud gegaan. Tot nu toe deed ik gewoon koud als tussenstap. Zo in één keer  was toch echt wel een heel stuk zwaarder 😂

Lollypopje

Lollypopje

22-05-2022 om 15:55 Topicstarter

@Stokstaart jouw gewone weekenden zijn al veel meer dan ik deed. Maar jouw weekend nu is ook gewoon nog mijlen verwijderd van wat ik kan. Dus dan vind ik jouw weekend extreem vol

@Lolly, was dat feestje een beetje op tijd afgelopen? Fijn dat je wel verbetering merkt!! Hopelijk gaat je stijgende lijn in sneltreinvaart omhoog!

@Yumi, verhuizen is echt super vermoeiend, hopelijk kun je met om de paar uur rusten wat bijkomen. Gelukkig loopt je huis niet weg en kunnen klusjes later ook nog.

@Hobbelster, Fijn dat je een stijgende lijn hebt gevonden! Wat fijn! Hopelijk zet die door. En gefeliciteerd met je trouwerij. 

@Azalea, wat vervelend dat je hartslag zo onrustig is en hoog met fietsen en daar vlak na. Ben je ook veel duizelig en ben je op die manier gewoon heel erg aan het compenseren?

@Juffertje, fijn dat slapen beter gaat, dat zal schelen lijkt me. Ik heb soms wel, soms niet rust om te slapen. En dat van die knoppen draaien herken ik wel. Maar heb het idee dat het bij mij langzaam de goede kant op gaat!
En ik herken ook je angst om te benoemen dat dingen beter gaan die dan vervolgens weer slechter worden. Ik merk dat ik veel minder vertrouw op mijn lijf. Ik ben onzeker geworden en ook angstig dat het weer mis gaat.

Lollypopje schreef op 22-05-2022 om 15:55:

@Stokstaart jouw gewone weekenden zijn al veel meer dan ik deed. Maar jouw weekend nu is ook gewoon nog mijlen verwijderd van wat ik kan. Dus dan vind ik jouw weekend extreem vol

Ik hoop echt dat je dat weer gaat kunnen en dan ook nog een beetje snel.

Drukken sportief baasje ben je Stokstaart! Snap dat dit nu heel rustig voor je is!
Je slaat de spijker op zijn kop met je laatste zin....
Ik ben na 1.5 jaar LC het vertrouwen ook kwijt in mijn lichaam. Dacht misschien als je langer bezig bent met herstellen dit beter zou gaan, maar bij mij dus niet. Dit merk ik dus zoals laatst als ik dan een ander virus oppik, het vertrouwen wat ik de afgelopen maanden weer had opgebouwd is weer weg, zo balen!
Maar ik vermoed dat dit bij iedere ziekte zo is....

Lollypop dit is een massage mat die ik dus op bed, de bank of een stoel kan leggen.
Met verschillende standen die je lichaam masseren en met een warmtekknop. Een goedkoper alternatief voor de echte massages dus  

Lollypopje

Lollypopje

22-05-2022 om 16:11 Topicstarter

JuffertjeinhetGroen schreef op 22-05-2022 om 16:10:

Lollypop dit is een massage mat die ik dus op bed, de bank of een stoel kan leggen.
Met verschillende standen die je lichaam masseren en met een warmtekknop. Een goedkoper alternatief voor de echte massages dus

Klinkt ook heel erg goed hoor. En in elk geval heel ontspannend

Herkennen jullie dat je op adrenaline en overlevingsstand doorgaat en je je lichamelijk best prima voelt, maar zodra je een paar dagen rust hebt (gedeeltelijk) instort? 

Mijn planning deze week is anders ivm hemelvaart. Gisteren gewerkt en daarna heel spontaan met vrienden gaan uiteten terwijl ik eigenlijk nog aan het bijkomen was van het weekend. Maar het was zo gezellig dat ik nauwelijks met mijn klachten/situatie bezig ben geweest. 

Werk vandaag wel afgezegd. Had een tijdje geleden al aangegeven dat 2 dagen achter elkaar werken niet lukt qua energie, maar lg wilde dat deze week toch zo plannen ivm de vrije dagen. Maar dat werd me even teveel. Ik ben wel heel moe, maar voel me verder niet zo slecht gezien alle activiteiten van afgelopen dagen. Hoop dus dat de PEM mee gaat vallen en ik niet heel het hemelvaart weekend moet bijkomen. Maar voel me eindelijk weer wat happyer en mentaal/sociaal iets meer opgeladen. Doet me goed! 

@Juffertje wat heerlijk zo’n massagemat! Herken het dat je na een virus opnieuw het vertrouwen in je lijf kwijtraakt.
@stokstaart klinkt als een druk weekend! Hopelijk heb je er geen nasleep van gekregen? 
@lollypopje merk je goede resultaten van de Wim Hof ademhaling? Knap dat koud afdouchen! Ik vind dat zelfs in de zomer vervelend 😂
@hobbelster wat leuk de trouwerij met je dochter! Dat soort besef geluksmomentjes zijn fijn hè? Het zit hem vaak in de kleine dingen. 
@yumi jeetje verhuizen ansich is al zwaar, maar jij krijgt er nog extra’s bij. Hoop dat je snel een nieuwe, fijne kookplaat hebt! 
@Azalea een verhoogde hartslag bij fietsen heb ik ook een lange tijd gehad bij de fysio. Hoop dat het snel bij trekt voor je! 

Pheebs31 schreef op 24-05-2022 om 13:35:

Herkennen jullie dat je op adrenaline en overlevingsstand doorgaat en je je lichamelijk best prima voelt, maar zodra je een paar dagen rust hebt (gedeeltelijk) instort?

Mijn planning deze week is anders ivm hemelvaart. Gisteren gewerkt en daarna heel spontaan met vrienden gaan uiteten terwijl ik eigenlijk nog aan het bijkomen was van het weekend. Maar het was zo gezellig dat ik nauwelijks met mijn klachten/situatie bezig ben geweest.

Werk vandaag wel afgezegd. Had een tijdje geleden al aangegeven dat 2 dagen achter elkaar werken niet lukt qua energie, maar lg wilde dat deze week toch zo plannen ivm de vrije dagen. Maar dat werd me even teveel. Ik ben wel heel moe, maar voel me verder niet zo slecht gezien alle activiteiten van afgelopen dagen. Hoop dus dat de PEM mee gaat vallen en ik niet heel het hemelvaart weekend moet bijkomen. Maar voel me eindelijk weer wat happyer en mentaal/sociaal iets meer opgeladen. Doet me goed!

Dat is dan de PEM die je krijgt 😬. Oh we gaan eten 🤣

@Pheebs, ik herken de adrenaline en overlevingsstand. Maar zo doe ik heel veel dingen altijd. Door onveilige jeugd is dat hoe ik veelal dingen doe. Mijn coping is normaal zijn en doorgaan. Dat is nu vooral onhandig met long covid.
Ik hoop dat je nasleep van de gezelligheid mee valt!
Nasleep van weekend valt geloof ik mee. Ben wel moe en heb pijntjes overal, maar heb gister ook 5km hardgelopen en vandaag ook weer 45min gefietst en een heel stuk gewandeld.
morgen weer naar werk en dan ook echt even wat doen. Kijken hoe dat is.

Hi.
Ik gisteren verdrietige dag gehad. Mijn zus werd 50, ze ging uit eten met haar gezin, mijn moeder en 2 nichten en ik was niet uitgenodigd.
Aan de ene kant fijn voel me nooit zo op mijn gemak bij dit gezelschap en had ik weer naar Brabant gemoeten, maar het doet veel pijn!
Besef me nu dat ik altijd nog hoop had dat het wel zou lukken tussen ons en ze  een x belangstelling zou gaan tonen.
Maar dit voelt als de druppel, ik besef me dat het er gewoon niet in zit.

Even niets met long covid te maken, maar wilde het toch delen.

JuffertjeinhetGroen schreef op 25-05-2022 om 11:26:

Hi.
Ik gisteren verdrietige dag gehad. Mijn zus werd 50, ze ging uit eten met haar gezin, mijn moeder en 2 nichten en ik was niet uitgenodigd.
Aan de ene kant fijn voel me nooit zo op mijn gemak bij dit gezelschap en had ik weer naar Brabant gemoeten, maar het doet veel pijn!
Besef me nu dat ik altijd nog hoop had dat het wel zou lukken tussen ons en ze een x belangstelling zou gaan tonen.
Maar dit voelt als de druppel, ik besef me dat het er gewoon niet in zit.

Even niets met long covid te maken, maar wilde het toch delen.

Dat is ook echt niet leuk nee… Ze hadden je minstens kunnen vragen. 

Knuffel Juffertje  
Sluit me aan bij wat Suzy zegt! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.