Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


Dit was dan dus ook onverantwoord.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210212_95935114  12 februari 2021

‘Frontsoldaat’ en schoonmaker corona-afdeling Zuyderland mist vaccinatie: ‘Collega’s zijn wel gevaccineerd’

Bij voorkeur hadden we iedereen gevaccineerd op het moment dat vaccinaties tegen covid beschikbaar kwamen. In de praktijk kon dat gewoon niet. Ik vind dat Hugo de Jonge in een hele moeilijke periode verantwoordelijkheid heeft genomen om besluiten te nemen. Terugkijkend heeft Nederland het niet slecht gedaan, maar natuurlijk hadden dingen beter gekund.

Ik geef die huisarts groot gelijk. Hij is niet de enige huisarts. Tig huisartsen waren sceptisch over de maatregelen en kregen een waarschuwing.

https://www.1limburg.nl/nieuws/2566548/meijelse-huisarts-rob-elens-overweegt-juridische-stappen 20 feb. 2024

.............

Maandag werd bekend dat Hugo de Jonge als zorgminister zich 'actief bemoeid' heeft met het beleid van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) jegens de huisarts over diens opstelling aan het begin van de coronacrisis, aldus het Centraal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg.

Elens wil financiële compensatie krijgen voor het bevlekken van zijn reputatie als huisarts en het verliezen van personeel en patiënten. "Ik ben aan het kijken of juristen mij daarbij kunnen helpen. Een paar juristen geeft aan: 'Moet je niet doen: de minister wint toch. Het ministerie heeft veel macht en een onuitputtelijke bron aan geld'. Hopelijk is er iemand die mij kan bijstaan."

Heel agressief
Vooral de onaangekondigde inspectieonderzoeken van het Ministerie van Gezondheid zouden volgens Elens ingrijpend en 'heel agressief' zijn geweest. "Ik weet het nog goed. We zouden net beginnen met de griepvaccinaties. En ze komen binnen en zeggen: 'We willen nu een gesprek’. Dan willen ze praten, documenten hebben. Dan zit de schrik er bij het personeel goed in."


Gaat te ver
Minister De Jonge zou erop aangedrongen hebben 'disciplinerend op te treden' tegen de huisarts, zo vermeldt het Centraal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg. Ook werd in twijfel getrokken of Elens überhaupt nog zijn beroep mocht uitoefenen. Die bemoeienis gaat volgens hem veel te ver.
"Dit is nog nooit gebeurd, dat de minister instrueert om tuchtrechtelijke maatregelen te nemen." Vooral omdat de wet volgens Elens van twee kanten te interpreteren is. "Je moet overleggen met de patiënt. Maar er staat niet hoe."


..................

Daglichtlamp schreef op 21-02-2024 om 13:09:

Bij voorkeur hadden we iedereen gevaccineerd op het moment dat vaccinaties tegen covid beschikbaar kwamen. In de praktijk kon dat gewoon niet. Ik vind dat Hugo de Jonge in een hele moeilijke periode verantwoordelijkheid heeft genomen om besluiten te nemen. Terugkijkend heeft Nederland het niet slecht gedaan, maar natuurlijk hadden dingen beter gekund.


In die moeilijke periode moesten artsen ook moeilijke beslissingen nemen. Verschillende huisartsen stonden niet achter die regels die Hugo de Jonge eiste. Hugo was voorheen een docent op de lagere school. Deze artsen zijn opgeleid op het gebied van gezondheidszorg. Hugo had wat meer mogen luisteren naar deze artsen. Maar een discussie was niet mogelijk blijkbaar.

https://www.medischcontact.nl/actueel/laatste-nieuws/nieuwsartikel/zon-zestig-huisartsen-krijgen-waarschuwing-voor-coronadesinformatie

https://tuchtrecht.overheid.nl/zoeken/resultaat/uitspraak/2024/ECLI_NL_TGZCTG_2024_42
De betreffende huisarts krijgt nog steeds een waarschuwing.
Deze twee klachten zijn gegrond verklaard:
De inspectie verwijt de huisarts dat hij:
1) off-label HCQ en ivermectine aan (een) patiënt(en) met Covid-19 heeft voorgeschreven, hetgeen in strijd is met de geldende richtlijnen, protocollen en standaarden van de beroepsgroep en met artikel 68 van de Geneesmiddelenwet (Gnw). Daarnaast heeft de huisarts niet aan de aan het off-label voorschrijven verbonden zorgvuldigheidseisen voldaan. Daarmee handelde hij niet zoals van een redelijk bekwaam en redelijk handelend huisarts mocht worden verwacht;
2) onnodig een drempel voor patiënten heeft opgeworpen om zich te laten vaccineren tegen Covid-19, door ondertekening van een informed consentverklaring als voorwaarde voor vaccinatie te stellen. Daarmee handelde hij in strijd met zijn zorgplicht ten opzichte van zijn patiënten;

Oftewel je doet net alsof de huisarts vrijgesproken is, maar dat is juist niet het geval.

Daglichtlamp schreef op 21-02-2024 om 13:33:

Oftewel je doet net alsof de huisarts vrijgesproken is, maar dat is juist niet het geval.


Heb je gelezen waar deze huisarts het mee oneens is?

Hugo de Jonge vond ik eerst een prima zorgminister. Maar de manier hoe hij dingen aanpakte in coronatijd (om het vaccineren te promoten) waren gewoon fout. Vond ik erger dan de aanpak van de huisarts die uit oprechte bezorgdheid handelde.

Vandaag in onze krant:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240225_96828816?utm_source=limburger&utm_medium=newsletter&utm_campaign=ochtend&utm_content=teaser&utm_term=0-0

Gewoon te koop bij de drogist: deze tabletten kunnen patiënten met long covid helpen

Patiënten met long covid kunnen baat hebben bij het slikken van bestaande aminozuurtabletten. Het herstellen van hun door het coronavirus verstoorde aminozuurbalans kan typische klachten als ‘hersenmist’ en concentratiestoornissen verminderen.


.........etc.etc..........

Fleurtje_5 schreef op 26-02-2024 om 09:33:

[..]


Heb je gelezen waar deze huisarts het mee oneens is?


Heb jij de uitspraak tegen deze huisarts gelezen? Hij is niet vrijgesproken.

Daglichtlamp schreef op 26-02-2024 om 09:59:

[..]

Heb jij de uitspraak tegen deze huisarts gelezen? Hij is niet vrijgesproken.


Hij kreeg nu alleen een waarschuwing.

Soheey, want wat was hij 'fout' zeg om patiënten te wijzen op mogelijke risico's van AstraZeneca, en hen alleen wou vaccineren als ze de brief gelezen hadden.Dát vind ik juist heel eerlijk. Hij was tenslotte verantwoordelijk voor zijn patiënten. Ik heb vorige week nog voor iets anders een handtekening moeten zetten dat ik op de hoogte ben van mogelijke risico's.

https://www.1limburg.nl/nieuws/2566548/meijelse-huisarts-rob-elens-overweegt-juridische-stappen 20 feb. 2024

.........

De inspectie verweet de dokter dat hij middelen tegen corona voorschreef die alleen voor andere ziekten zijn goedgekeurd. Ook nam de organisatie hem kwalijk dat hij patiënten verklaringen liet tekenen voor een coronaprik. Dat is ook wel zo, aldus het college, maar in plaats van de eerdere berisping krijgt de man nu toch alleen maar een waarschuwing, een mildere straf.
Ondanks de mildere straf betreurt Elens het beeld dat het Centraal Tuchtcollege schetst van hem.

Hij mocht patiënten daar best op wijzen, daar is hij niet voor veroordeeld.

Daglichtlamp schreef op 26-02-2024 om 11:32:

Hij mocht patiënten daar best op wijzen, daar is hij niet voor veroordeeld.


Dat werd hem wel kwalijk genomen.

Kan iemand dit artikel lezen en samenvatten ? Ik ben wel benieuwd eigenlijk .

Of zijn het oude koeien en/of stemmingmakerij ? 

https://www.ad.nl/gezond/grootste-studie-ooit-naar-coronavaccins-onthult-vier-ernstige-en-zeldzame-bijwerkingen~a87eeb2a/

Niet echt nieuwe bevindingen, wel meer duidelijk. 

Stukjs uit de tekst: 

Een internationaal team van wetenschappers bracht daarom nu de gegevens samen van 99 miljoen gevaccineerden uit acht verschillende landen. Het ging onder meer om patiënten uit Frankrijk, Denemarken, Australië, Canada en Finland. De onderzoekers keken naar de meest voorkomende zeldzame bijwerkingen en probeerden deze door de data te combineren, te bevestigen.
Volgens de studie is er bijna een verdriedubbeling van het risico hierop. Zonder vaccin verwacht je ‘maar’ 66 gevallen, bij de miljoenen gevaccineerden zijn er dat 190. We spreken dan van drie à vier gevallen per miljoen gevaccineerden. Waarom dat zo is, weten we niet exact. Maar we weten dat virussen dit vaker kunnen veroorzaken dan de vaccins: zo loop je een groter risico als je een griep- of Covid-19-infectie hebt doorgemaakt.’’Een ander zeldzaam gevolg van het virus is cerebrale veneuze sinus trombose. Dat is een ernstige, zeldzame vorm van trombose. Er zit dan een bloedprop in de afvoerende bloedvaten van het hoofd. Je kan last krijgen van verlamming, moeite met spreken of evenwichtsstoornissen. ,,Hier was ook duidelijk sprake van een groter risico. Er werden drie keer zo veel gevallen waargenomen als verwacht. In totaal ging het over 69 gevallen. Maar dat is nog altijd erg zeldzaam bij zo’n miljoenenstudie.’’

Lareb ontving tot december 2021 2080 meldingen van trombose. Op dat moment waren er zo’n 24 miljoen coronavaccins gegeven. Het gaat om 1265 meldingen van trombose na vaccinatie met het Pfizer-vaccin, 567 na AstraZeneca, 145 na Moderna en 89 na het Janssen-vaccin.

Volgens mij eigenlijk weinig nieuws, ja in zeldzame gevallen zijn er ernstige bijwerkingen, maar de kans daarop is groter als je Covid doormaakt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.