Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


Tja, en ik ken dan weer helemaal niemand die heftige klachten kreeg na vaccinaties. En het is maar de vraag of het een gevalletje oorzaak en gevolg is, of dom toeval.
Op basis van enkel je omgeving, kun je weinig zeggen over een algemeen landelijk beeld.

Goed dat er onderzoek wordt gedaan. 

Ná vaccinatie zegt niets, als je na het eten van pindakaas een dag later hartklachten krijgt , is het ook ná het eten maar niet persé door de pindakaas.

majorette2005 schreef op 26-01-2024 om 08:50:

Ná vaccinatie zegt niets, als je na het eten van pindakaas een dag later hartklachten krijgt , is het ook ná het eten maar niet persé door de pindakaas.


Dat klopt helemaal. 

Maar als een arts zegt dat gordelroos vaker voorkomt ná vaccinatie. En je ziet op Lareb dat heel veel mensen dat na vaccinatie hebben gekregen, dan is het toch wel méér dan alleen toeval.

En dan zie je ook de andere klachten die mensen kregen.

Fleurtje_5 schreef op 26-01-2024 om 13:08:

[..]


Dat klopt helemaal.

Maar als een arts zegt dat gordelroos vaker voorkomt ná vaccinatie. En je ziet op Lareb dat heel veel mensen dat na vaccinatie hebben gekregen, dan is het toch wel méér dan alleen toeval.

En dan zie je ook de andere klachten die mensen kregen.

In het artikel van Lareb staat niets over gordelroos. Wel dat er een hele kleine groep (nog geen 100) nader onderzocht wordt, ze sluiten ook niet uit dat de klachten door corona zelf komen.

Echt een hele kleine groep, zeker gezien er 40 ! miljoen vaccinaties in Nederland gezet zijn

ik geloof zeer zeker dat er mensen door vaccinatie langdurige klachten hebbwn ontwikkeld en voor hen is het heel naar.
Als je echter kijkt naar de zeker 100.000 die het door het virus hebben zijn die aantallen natuurlijk peanuts.

Overigens prima dat het onderzocht wordt hoor en die mensen hebben recht op dezelfde hulp als ik naar mijn mening. Al is dat nog steeds vrijwel geen hulp en zal dat door de formerende partijen voorlopig nog niet veranderen.

majorette2005 schreef op 26-01-2024 om 13:50:

[..]

In het artikel van Lareb staat niets over gordelroos. Wel dat er een hele kleine groep (nog geen 100) nader onderzocht wordt, ze sluiten ook niet uit dat de klachten door corona zelf komen.

Echt een hele kleine groep, zeker gezien er 40 ! miljoen vaccinaties in Nederland gezet zijn


Destijds (toen ik dat hoorde van mijn nicht) las ik zelfs dat er 600 meldingen waren gedaan. Ik ben toen zelf op Lareb gaan lezen omdat ik het eerst niet kon geloven dat mijn nicht het daarvan zou kunnen hebben. En toen las ik echt heel veel mensen die gordelroos hadden gekregen.

Klein stukje quote:

https://www.lareb.nl/vaccin-kennis-pagina?id=1543&naam=Gordelroos+na+vaccinatie

...........

Er zijn enkele gevallen in de literatuur beschreven van gordelroos na coronavaccinatie. Het ging hierbij om mannen en vrouwen van verschillende leeftijden [1-6, 9, 13-29]. De meeste mensen waren ouder dan 40 jaar. Sommige mensen hadden ook een andere aandoening zoals hoge bloeddruk of reuma. Ook zaten er mensen tussen die al eerder gordelroos hebben gehad. In de meeste gevallen was gordelroos mild en ging het vanzelf over. Klachten ontstonden meestal binnen twee weken en kwamen voor na de eerste of tweede coronavaccinaties van Pfizer/BioNTech, Moderna of AstraZeneca. Het is niet duidelijk of de vaccins de aandoening veroorzaakt hebben [7, 8, 10, 11].

............

Die laatste zin kan men wel bij alles vermelden. Gordelroos kan men krijgen bij verminderde weerstand, die prik gaf het lijf een optater wat dus verminderde weerstand kon veroorzaken. Zoiets.

https://www.zorgkaartnederland.nl/aandoeningen/gordelroos/artikelen/wat-zijn-de-oorzaken-van-gordelroos

Scrol vanaf 1 aug. 2022 naar beneden.

Het kan toeval zijn en ik blijf het aan de verminderde weerstand ná de prik gooien. Maar wel heel veel mensen die het ná de vaccinatie kregen, zoveel dat iemand opriep dit te melden bij Lareb.

Fleurtje_5 schreef op 26-01-2024 om 17:20:

https://www.zorgkaartnederland.nl/aandoeningen/gordelroos/artikelen/wat-zijn-de-oorzaken-van-gordelroos

Scrol vanaf 1 aug. 2022 naar beneden.

Het kan toeval zijn en ik blijf het aan de verminderde weerstand ná de prik gooien. Maar wel heel veel mensen die het ná de vaccinatie kregen, zoveel dat iemand opriep dit te melden bij Lareb.

Gordelroos komt al jaren voor, ver voor corona en vaccins.

majorette2005 schreef op 26-01-2024 om 18:09:

[..]

Gordelroos komt al jaren voor, ver voor corona en vaccins.

Er zijn ook studies die stellen dat het vaker voorkomt bij mensen die Covid hebben gehad. Dit is hele complexe materie, want je kan mensen nu eenmaal niet in een reageerbuisje doen. 

OmaVan2 schreef op 26-01-2024 om 19:30:

[..]

Er zijn ook studies die stellen dat het vaker voorkomt bij mensen die Covid hebben gehad. Dit is hele complexe materie, want je kan mensen nu eenmaal niet in een reageerbuisje doen.

Precies, en aangezien zowat iedereen covid heeft gehad en er 40 miljoen vaccinaties zijn gezet is het heel lastig te onderzoeken waardoor klachten precies onstaan. 

majorette2005 schreef op 26-01-2024 om 18:09:

[..]

Gordelroos komt al jaren voor, ver voor corona en vaccins.


Je vertelt me niets nieuws.

Wat heb ik in coronatijd vaak de rillingen gekregen van de nare manier van aanpakken door Hugo de Jonge.

https://nos.nl/artikel/2509594-coronaminister-de-jonge-bemoeide-zich-met-zaak-tegen-huisarts-die-krijgt-nu-lagere-straf
..........
Volgens het college lijkt het erop "dat de wens van de toenmalige minister er, minst genomen, aan heeft bijgedragen dat de inspectie wel erg doortastend is opgetreden tegen de huisarts. Ook is het aannemelijk dat de zaak het karakter van een proefproces heeft gekregen".

Het tuchtrecht is niet bedoeld om dokters aan te pakken die "in de ogen van het ministerie lastig zijn", waarschuwt het college.


Bovendien was het begin van de coronaperiode onzeker en uitzonderlijk. "Zowel het medische als juridische pad was nog niet geplaveid", staat in het vonnis. De huisarts handelde "vanuit oprechte betrokkenheid met en zorgen over zijn patiënten".

...........

Ik hoop dat De Jonge ooit nog op het matje geroepen word omdat hij op een corona-afdeling op hoorafstand van zieke patiënten hardop zei dat ze een bed bezet hielden dat voor anderen bestemd was. Dat vond ik zó minister-van-Gezondheid-onwaardig.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240219_97046071

De bewindsman bemoeide zich ermee, onder meer door er bij de inspectie op aan te dringen dat „disciplinerend” wordt opgetreden tegen de huisarts. En door de vraag te stellen waarom de huisarts überhaupt nog praktijk mag uitoefenen, gelet op alle uitingen, staat in een uitspraak van het college.
........
De inspectie heeft tijdens de behandeling van de zaak over de dokter ook „niet de indruk kunnen wegnemen dat de wens van de toenmalige minister tot disciplinering van de huisarts er, minst genomen, aan heeft bijgedragen dat de inspectie wel erg doortastend is opgetreden tegen de huisarts.”

...............

Het Centraal Tuchtcollege zegt ook dat het handelen van de huisarts plaatsvond „in een uitzonderlijke en onzekere periode waarin nog veel onduidelijk was en zowel het medische als het juridische pad nog niet was geplaveid”. Tevens handelde de man „vanuit oprechte betrokkenheid met en zorgen over zijn patiënten.”

Fleurtje, het optreden in de coronatijd was zoals jij het noemt misschien niet altijd fraai, maar wel noodzakelijk. 
Er waren huisartsen, die een middel voorschreven dat oorspronkelijk bedoelt was tegen malaria of artritus, waaronder de arts die in het artikel in de Limburger wordt genoemd,
Achteraf blijkt dat volgens onderzoek, dit alleen al in NL 200 extra doden heeft gebracht.
'Duizenden overleden door verkeerd coronamedicijn hydroxychloroquine' | RTL Nieuws

Yumi schreef op 21-02-2024 om 10:20:

Fleurtje, het optreden in de coronatijd was zoals jij het noemt misschien niet altijd fraai, maar wel noodzakelijk.
Er waren huisartsen, die een middel voorschreven dat oorspronkelijk bedoelt was tegen malaria of artritus, waaronder de arts die in het artikel in de Limburger wordt genoemd,
Achteraf blijkt dat volgens onderzoek, dit alleen al in NL 200 extra doden heeft gebracht.
'Duizenden overleden door verkeerd coronamedicijn hydroxychloroquine' | RTL Nieuws


Nee, Dat met die huisarts was zelfs nog vóór de tijd dat Hugo de Jonge het zorgpersoneel lange tijd liet wachten om gevaccineerd te worden.

https://www.zuyderland.nl/nieuws/mensen-van-zuyderland-dank-voor-jullie-brief-minister-de-jonge-reageert-op-noodkreet/ 17 apr 2021

Stukje uit het nieuwsbericht dat ik vanochtend heb geplaatst:

Het Centraal Tuchtcollege zegt ook dat het handelen van de huisarts plaatsvond „in een uitzonderlijke en onzekere periode waarin nog veel onduidelijk was en zowel het medische als het juridische pad nog niet was geplaveid”. Tevens handelde de man „vanuit oprechte betrokkenheid met en zorgen over zijn patiënten.”

Die huisarts handelde uit oprechte bezorgdheid en ik meen dat patiënten er destijds zelfs baat bij hadden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.