Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


majorette2005 schreef op 27-02-2024 om 09:41:

Niet echt nieuwe bevindingen, wel meer duidelijk.

Stukjs uit de tekst:

Een internationaal team van wetenschappers bracht daarom nu de gegevens samen van 99 miljoen gevaccineerden uit acht verschillende landen. Het ging onder meer om patiënten uit Frankrijk, Denemarken, Australië, Canada en Finland. De onderzoekers keken naar de meest voorkomende zeldzame bijwerkingen en probeerden deze door de data te combineren, te bevestigen.
Volgens de studie is er bijna een verdriedubbeling van het risico hierop. Zonder vaccin verwacht je ‘maar’ 66 gevallen, bij de miljoenen gevaccineerden zijn er dat 190. We spreken dan van drie à vier gevallen per miljoen gevaccineerden. Waarom dat zo is, weten we niet exact. Maar we weten dat virussen dit vaker kunnen veroorzaken dan de vaccins: zo loop je een groter risico als je een griep- of Covid-19-infectie hebt doorgemaakt.’’Een ander zeldzaam gevolg van het virus is cerebrale veneuze sinus trombose. Dat is een ernstige, zeldzame vorm van trombose. Er zit dan een bloedprop in de afvoerende bloedvaten van het hoofd. Je kan last krijgen van verlamming, moeite met spreken of evenwichtsstoornissen. ,,Hier was ook duidelijk sprake van een groter risico. Er werden drie keer zo veel gevallen waargenomen als verwacht. In totaal ging het over 69 gevallen. Maar dat is nog altijd erg zeldzaam bij zo’n miljoenenstudie.’’

Lareb ontving tot december 2021 2080 meldingen van trombose. Op dat moment waren er zo’n 24 miljoen coronavaccins gegeven. Het gaat om 1265 meldingen van trombose na vaccinatie met het Pfizer-vaccin, 567 na AstraZeneca, 145 na Moderna en 89 na het Janssen-vaccin.


Dus er blijken meer risico's voor gevaccineerden?

Fleurtje_5 schreef op 27-02-2024 om 10:04:

[..]


Dus er blijken meer risico's voor gevaccineerden?

Nee, Covid doormaken blijft nog steeds veel gevaarlijker dan je laten vaccineren tegen Covid.

Fleurtje_5 schreef op 27-02-2024 om 10:04:

[..]


Dus er blijken meer risico's voor gevaccineerden?

technisch gezien ja, maar de voordelen zijn vele malen groter.

Let wel, het gaat om 130! meer sterfgevallen op wereldwijd vele miljoenen gezette vaccinaties, niet alleen in Nederland, maar wereldwijd! Dat is op persoonlijk vlak een drama maar op het grote geheel der dingen peanuts. 


Daglichtlamp schreef op 27-02-2024 om 10:19:

[..]

Nee, Covid doormaken blijft nog steeds veel gevaarlijker dan je laten vaccineren tegen Covid.


Mocht je niet overgevoelig zijn voor het vaccin.

Fleurtje_5 schreef op 27-02-2024 om 10:35:

[..]


Mocht je niet overgevoelig zijn voor het vaccin.

Dat is toch bij alles zo? 

Genoeg medicijnen waar de een wel bij vaart en de ander niet. 

Fleurtje_5 schreef op 27-02-2024 om 10:35:

[..]


Mocht je niet overgevoelig zijn voor het vaccin.

Als dat je uitgangspunt is dan kun je niets meer ook niet qua eten en drinken want er is altijd wel iemand overgevoelig, overgevoelig is nog niet gelijk dodelijk.

En hier ga je net als altijd zoeken naar een balans, 190 personen op honderden miljoenen gezette vaccinaties in meerdere jaren is natuurlijk, zoals ik al eerder zei, een drama op persoonlijk niveau maar het zijn er op wereldniveau maar een paar. En dus een zeer aanvaardbaar risico. 

Op dat kleine aantal kun je geen medicatie programma's baseren, dan kun je helemaal niets meer. Ik denk dat er meer doden vallen per jaar door paracetamol. 

majorette2005 schreef op 27-02-2024 om 09:41:

Niet echt nieuwe bevindingen, wel meer duidelijk.

Dank je wel voor het samenvatten . Nee , niet echt nieuwe bevindingen .

om het even in perspectief te plaatsen: in Nederland sterven jaarlijks 540 mensen aan het langdurig gebruik van pijnstillers. 

Uit het artikel:
In Nederland krijgt jaarlijks circa 1% van de gebruikers, dat zijn ongeveer 5100
patiënten, een ernstige maagbloeding door het gebruik van deze pijnstillers. Van
deze groep overlijden er 540.

‘Jaarlijks 540 doden door gebruik pijnstillers’ - Nursing.nl | Nursing voor verpleegkundigen

Dan is 190 wereldwijd en over meerdere jaren toch wel een heel wat kleiner risico.

Ysenda schreef op 27-02-2024 om 13:41:

om het even in perspectief te plaatsen: in Nederland sterven jaarlijks 540 mensen aan het langdurig gebruik van pijnstillers.

Uit het artikel:
In Nederland krijgt jaarlijks circa 1% van de gebruikers, dat zijn ongeveer 5100
patiënten, een ernstige maagbloeding door het gebruik van deze pijnstillers. Van
deze groep overlijden er 540.

‘Jaarlijks 540 doden door gebruik pijnstillers’ - Nursing.nl | Nursing voor verpleegkundigen

Dan is 190 wereldwijd en over meerdere jaren toch wel een heel wat kleiner risico.


Soheey, dus ook ibuprofen?

Het gaat om ontstekeningsremmende middelen als diclofenac
en ibuprofen


Dit las ik vandaag:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240110_92757984
......
Ernstig zieke coronapatiënten die aan het begin van de pandemie hydroxychloroquine kregen voorgeschreven, hadden volgens een Franse overzichtsstudie een 11 procent hogere kans om te overlijden dan mensen die het middel niet kregen. Daaruit volgt dat duizenden mensen destijds zijn overleden aan de bijwerkingen van het medicijn, dat al decennia op de markt was en uiteindelijk niet geschikt bleek om coronapatiënten mee te behandelen.
...........

Fleurtje_5 schreef op 14-03-2024 om 07:53:

Dit las ik vandaag:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240110_92757984
......
Ernstig zieke coronapatiënten die aan het begin van de pandemie hydroxychloroquine kregen voorgeschreven, hadden volgens een Franse overzichtsstudie een 11 procent hogere kans om te overlijden dan mensen die het middel niet kregen. Daaruit volgt dat duizenden mensen destijds zijn overleden aan de bijwerkingen van het medicijn, dat al decennia op de markt was en uiteindelijk niet geschikt bleek om coronapatiënten mee te behandelen.
...........

Begin je inmiddels te snappen waarom die Limburgse huisarts zeer terecht een tuchtmaatregel opgelegd heeft gekregen?

Daglichtlamp schreef op 14-03-2024 om 07:57:

[..]

Begin je inmiddels te snappen waarom die Limburgse huisarts zeer terecht een tuchtmaatregel opgelegd heeft gekregen?


Ik las ook onderstaande in dat artikel:
.........

HCQ werd decennia geleden op de markt gebracht om ziekten als malaria en reumatische artritis te behandelen. Dat het middel waarschijnlijk meer kwaad dan goed deed bij opgenomen coronapatiënten, werd in de loop van 2020 steeds duidelijker.

.........

Pas in de loop van 2020 werd duidelijk dat het meer kwaad dan goed deed.

Zojuist las ik ook dat er grote risico's bestaan bij gebruik van ontstekingsremmende middelen als diclofenac en ibuprofen.

Daglichtlamp schreef op 14-03-2024 om 07:57:

[..]

Begin je inmiddels te snappen waarom die Limburgse huisarts zeer terecht een tuchtmaatregel opgelegd heeft gekregen?


Hij had het niet mogen voorschrijven. Dat is zo. Maar ik ben er ook van overtuigd dat deze arts het oprecht goed bedoelde 'in de hitte van de strijd'.

Dit is wat de arts er zelf over zei:

https://www.medischcontact.nl/actueel/laatste-nieuws/nieuwsartikel/offlabel-hydroxychloroquine-en-ivermectine-voorschrijven-mag-niet

............

Naast de boete van 3 duizend euro, heeft Elens nog een andere boete van ruim 12 duizend euro opgelegd gekregen, vanwege het twaalf keer voorschrijven van hydroxychloroquine en 94 keer voorschrijven van ivermectine, vertelt hij. ‘Deze is dubbel zo hoog, omdat er sprake is van recidive. Maar ik wil hem ook aanvechten c.q. niet betalen, omdat ik vind dat ze weer dingen door elkaar halen. Ik heb deze recepten niet uitgeschreven voor de behandeling van acute covid-19, maar voor de behandeling van postcovid en vaccinatieschade.’

..............

Fleurtje_5 schreef op 14-03-2024 om 07:53:

Dit las ik vandaag:

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240110_92757984
......
Ernstig zieke coronapatiënten die aan het begin van de pandemie hydroxychloroquine kregen voorgeschreven, hadden volgens een Franse overzichtsstudie een 11 procent hogere kans om te overlijden dan mensen die het middel niet kregen. Daaruit volgt dat duizenden mensen destijds zijn overleden aan de bijwerkingen van het medicijn, dat al decennia op de markt was en uiteindelijk niet geschikt bleek om coronapatiënten mee te behandelen.
...........

Het verbaast me dat je dit vandaag pas hebt gelezen, aangezien we daar eerder een discussie over kregen. Zoals je in onderstaand bericht kunt lezen van 21 februari...  waarin ik een artikel plaatste uit rtlnieuws, met hetzelfde onderzoek. I


Yumi schreef op 21-02-2024 om 10:20:

Fleurtje, het optreden in de coronatijd was zoals jij het noemt misschien niet altijd fraai, maar wel noodzakelijk.
Er waren huisartsen, die een middel voorschreven dat oorspronkelijk bedoelt was tegen malaria of artritus, waaronder de arts die in het artikel in de Limburger wordt genoemd,
Achteraf blijkt dat volgens onderzoek, dit alleen al in NL 200 extra doden heeft gebracht.
'Duizenden overleden door verkeerd coronamedicijn hydroxychloroquine' | RTL Nieuws

Yumi schreef op 14-03-2024 om 10:05:

[..]

Het verbaast me dat je dit vandaag pas hebt gelezen, aangezien we daar eerder een discussie over kregen. Zoals je in onderstaand bericht kunt lezen van 21 februari... waarin ik een artikel plaatste uit rtlnieuws, met hetzelfde onderzoek. I


[..]


Daar heb je helemaal gelijk in. Echter was ik niet echt met de naam van dat Malaria-medicijn bezig, maar met alles daaromheen.

Dat het medicijn in strijd was/is met de geldende richtlijnen, en dat de huisarts zijn
patiënten wees op mogelijke risico's van AstraZeneca, (In Denemarken van de markt gehaald) en dat hij zijn patiënten alleen wou vaccineren als ze de brief gelezen en ONDERTEKEND hadden. 

Hij handelde niet uit winstoogmerk maar uit bezorgdheid. Niet goed dat hij het middel gaf toen er in het begin verder nog niks voor handen was. Dat is zo. Maar er ging in die tijd zoveel niet goed. Ook mensen overleden of belanden in het ziekenhuis ná vaccinatie.

Er zijn ook risico's bij andere medicijnen, maar omdat deze arts zijn patiënten op de risico's wees, werd hij door toedoen van Hugo de Jonge extra streng aangepakt. Dat is mijn mening.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.