Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Algemene Coronavirus COVID-19 SARS-CoV-2 topic


Daglichtlamp schreef op 13-04-2022 om 16:53:

Laten we niet vergeten dat destijds iedereen vooral bezorgd was over het tekort aan mondkapjes, niet zozeer over hoeveel we daaraan wilden uitgeven en wie er winst mee ging maken.

Wat de stand van zaken van de epidemie betreft kunnen we concluderen dat wat we aan het begin van de winter zeiden dat aan het einde van de winter iedereen gevaccineerd of genezen zou zijn (of dood), wel zo ongeveer klopt. De IC's worden elke week een stukje leger, er raken langzamerhand ook minder gewone ziekenhuisbedden bezet door covidpatienten. We gaan steeds meer naar normaal.

Wat ik me nog wel afvraag is of de grote piek van omicron begin dit jaar ook weer voor veel long-covid gevallen heeft gezorgd. Inmiddels moeten we daar toch ook iets over kunnen zeggen?


Laten we niet vergeten dat dit te maken heeft met de mondkapjesdeal van Sywert. En die is niet voor de joeks beschuldigd. Sywert verdiende hier om en nabij de 9 miljoen euro mee.

Zelfs de KWF en de KIKA weigerden 'zijn' geld aan te nemen als Sywert zou willen doneren.

[link gewist]
Titel van het AD-artikel: Details deal Van Lienden aan het licht: bv stond al klaar en De Jonge bemoeide zich actief



...............
Op 13 april belde Van Lienden met minister voor Medische Zorg Martin van
Rijn. Van Rijn dacht te onderhandelen met de voorman van een stichting
zonder winstoogmerk,
blijkt uit een vertrouwelijk gespreksverslag.

Uit het boek blijkt verder dat de drie ondernemers meteen bij het
tekenen van de contracten wisten dat ze tientallen miljoenen euro’s aan
de deal zouden verdienen. De drie wilden voor het boek geen vragen
beantwoorden

............
Op 10 april 2020, een week voordat de overheid een grote order
mondkapjes plaatste bij Van Lienden, had De Jonge contact via WhatsApp
met de secretaris-generaal van het ministerie van Financiën, Bas van den
Dungen. Hij schreef: ‘Je kunt die Sywert beter inside pissing out hebben dan outside pissing in.
Met een klein beetje verdraagzaamheid moet dat lukken. Hoop echt dat
het lukt.’ Het ministerie van VWS had eerder een onderhandeling met Van
Lienden gestaakt omdat het de motieven van zijn organisatie wantrouwde.


..............


Daglichtlamp schreef op 13-04-2022 om 16:53:

Laten we niet vergeten dat destijds iedereen vooral bezorgd was over het tekort aan mondkapjes, niet zozeer over hoeveel we daaraan wilden uitgeven en wie er winst mee ging maken.

Wat de stand van zaken van de epidemie betreft kunnen we concluderen dat wat we aan het begin van de winter zeiden dat aan het einde van de winter iedereen gevaccineerd of genezen zou zijn (of dood), wel zo ongeveer klopt. De IC's worden elke week een stukje leger, er raken langzamerhand ook minder gewone ziekenhuisbedden bezet door covidpatienten. We gaan steeds meer naar normaal.

Wat ik me nog wel afvraag is of de grote piek van omicron begin dit jaar ook weer voor veel long-covid gevallen heeft gezorgd. Inmiddels moeten we daar toch ook iets over kunnen zeggen?


Dan is het toch beschamend dat ze uit commercieel belang handelden.

...en tot slot, als het allemaal zo onschuldig was, waarom bleef hij weigeren om in te gaan op de appjes?

De Telegraaf van 25 maart 2022:

............

Minister Hugo de Jonge weigert verder
in te gaan op de appjes-gate die afgelopen week is ontstaan rondom de
schimmige mondkapjesdeal met Sywert van Lienden. „Ik ga daar nu niks
meer over zeggen”, bitste de huidig woonminister na afloop van de
ministerraad.

...............

Fleurtje_5 schreef op 13-04-2022 om 19:03:

[..]
Dan is het toch beschamend dat ze uit commercieel belang handelden.

We hadden het toch over de Jonge? Die handelde niet uit commercieel belang. Die heeft geen geld verdient aan de mondkapjesdeal. Overigens vind ik het feit dat Sywert van Lienden verdiend heeft aan de verkoop van mondkapjes nog niet eens het grootste probleem. Ongetwijfeld zijn er meer mensen rijk geworden tijdens de coronacrisis.
Maar dat hij net deed alsof het een stichting was zonder winstoogmerk en de publieke opinie zo bespeelde dat het heel lastig werd om nee te zeggen tegen zijn aanbod, dat is hem zeer kwalijk te nemen.
Verschillende organisaties hebben Sywert belangeloos geholpen (bijvoorbeeld uitzendbureau Randstad dat personeel om niet beschikbaar stelde), juist omdat ze ervan uitgingen dat met deze mondkapjes geen winst gemaakt werd.

HAHA!wait..what schreef op 13-04-2022 om 18:29:verschil met hoe we hier er hier mee omgaan! Welke variant gaat daar rond eigenlijk?

Gewoon , omikron ....  maar ja , zero covid willen he ?

wild-flower schreef op 13-04-2022 om 17:53:

Echt vreselijk daar in Shanghai

https://nos.nl/artikel/2425027-nood-onder-inwoners-shanghai-groeit-door-wekenlange-lockdown


Echt vreselijk inderdaad. En ook hartstikke krom. Rechtsboven op de foto (in jou link) staat iemand met blote armen en blauwe handschoenen. Linksboven iemand op een scooter. En waarom zouden mensen dan niet bij de winkel iets mogen ophalen of hun huisdier uitlaten?




1280x720a.jpg





Elders zag ik een foto van een lange rij mensen die verplicht getest moesten worden. Ik ga de foto zoeken.

_124072225_02a56dc0-87c4-4229-8e51-58e0025b71c8.jpg


The government has been under pressure to quickly deliver food supplies to residents

_124072834_gettyimages-1389453492.jpg


All locals have to get tested regularly under the city-wide testing order

_124072226_gettyimages-1389801607.jpg



The government has been under pressure to quickly deliver food supplies to residents

https://www.bbc.com/news/world-asia-china-61019975


Daglichtlamp schreef op 13-04-2022 om 19:38:

[..]

We hadden het toch over de Jonge? Die handelde niet uit commercieel belang. Die heeft geen geld verdient aan de mondkapjesdeal. Overigens vind ik het feit dat Sywert van Lienden verdiend heeft aan de verkoop van mondkapjes nog niet eens het grootste probleem. Ongetwijfeld zijn er meer mensen rijk geworden tijdens de coronacrisis.
Maar dat hij net deed alsof het een stichting was zonder winstoogmerk en de publieke opinie zo bespeelde dat het heel lastig werd om nee te zeggen tegen zijn aanbod, dat is hem zeer kwalijk te nemen.
Verschillende organisaties hebben Sywert belangeloos geholpen (bijvoorbeeld uitzendbureau Randstad dat personeel om niet beschikbaar stelde), juist omdat ze ervan uitgingen dat met deze mondkapjes geen winst gemaakt werd.

 

Daar hadden en hebben we het idd over. Hugo bleef eerst wekenlang
zijn 'eventuele betrokkenheid aan de Sywert-mondkapjesdeal' ontkennen, maar door die app-berichten kon Hugo het niet meer ontkennen en alleen nog maar sorry zeggen. En meteen daarna klagen dat het kabinet teveel ruimte geeft aan wantrouwen.

Mona Keijser handelde ook niet uit commercieel belang toen ze aangaf moeite te hebben met de maatregelen waar ze steeds meer last van kreeg, maar toen kreeg ze een trap na van Hugo.

Ik las oa deze app-berichten:

------------------------------------------------

25-03-2020 om 16:57:03: (...) Berichten en gesprekken worden end-tot-end versleuteld. Niemand buiten deze chat kan ze lezen of beluisteren, zelfs Whatsapp niet.

25-03-2020 16:57:03: (betreffende Ambtenaar): "Hugo. Op jouw verzoek ben ik gaan knuffelen met Sywert. Dat is bijna een dagtaak".

25-03-2020 17:08:50: (Hugo de Jonge): "Top, dank!"

----------------------------------------------------


23 maart 2022
Titel artikel: 'De Jonge gaf de Sywert-deal een zet, Van Lienden dacht vanaf begin aan geld'
.............
CDA’er Hugo de Jonge heeft zich als minister van
Volksgezondheid (VWS) actief bemoeid met de mondkapjeshandel van
partijgenoot Sywert van Lienden.


Hoewel de inkoop van beschermingsmiddelen niet zijn verantwoordelijkheid was, zorgde De Jonge er persoonlijk voor dat een topambtenaar contact opnam met Van Lienden. Die interventie leidde ermede toe dat de mediapersoonlijkheid onder lucratieve voorwaarden mondkapjes mocht leveren.

Dat schrijft de Volkskrant op basis van interne documenten.
Van Lienden en zijn twee compagnons
Bernd Damme en Camille van Gestel zouden minstens 20 miljoen euro
verdienen aan de omstreden mondkapjesdeal.

De Jonge nam op 10 april 2020, een dikke week voordat de overheid een
order gunde aan Van Lienden, via WhatsApp contact op met Bas van den
Dungen, de secretaris-generaal van het ministerie van Financiën. De
Jonge maakte in appjes duidelijk dat hij wilde dat er een samenwerking
tot stand kwam tussen zijn ministerie en zijn partijgenoot.



‘Vanaf begin commerciële bv’
Van Lienden en zijn partners waren vanaf het begin van plan hun
mondkapjesdeal met de overheid via een commerciële bv uit te voeren.

Daags voor de onderhandelingen gaven ze een notaris opdracht deze bv op
te richten.
Dat staat volgens het AD in het boek Sywerts Miljoenen van Jan-Hein Strop en Stefan Vermeulen van onderzoeksplatform Follow The Money, dat donderdag verschijnt.


..........etc.etc.etc........




En dus? Uit die appjes wordt duidelijk dat iedereen de samenwerking met Siewert van Lienden vervelend vond, maar dat het alternatief, niet samenwerken nog lastiger lag. Wat mij betreft blijkt dat ook duidelijk uit het door jou geciteerde appje: knuffelen met Siewert kan eigenlijk niet anders dan sarcastisch bedoeld zijn. Dat appje ging rechtstreeks naar de Jonge. Verder, dat van Lienden direct ook een commerciële BV oprichtte weten we nu, maar uit de appjes blijkt nergens dat de Jonge dat ook wist.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

15-04-2022 om 08:28

Uit de Telegraaf:

Bij drukte zou wat het RIVM betreft niemand meer een mondkapje op hoeven te doen. Ook het advies om uit voorzorg in quarantaine te gaan als iemand in contact is geweest met iemand die besmet is met corona, kan worden geschrapt. Dat adviseert het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) aan het kabinet.

Weer een stapje verder terug naar normaal. Nu nog de rest van Europa. 

Bericht van gisteren:

https://www.nporadio1.nl/nieuws/binnenland/5e298aa2-270b-496f-813b-6fe162ed330f/marion-koopmans-vaccinaties-lijken-minder-goed-bestand-tegen-nieuwe-omikron-varianten
........
De huidige coronavaccins werken mogelijk minder goed tegen de nieuwe
omikronvarianten die in Zuid-Afrika zijn ontdekt. Dat zegt viroloog
Marion Koopmans bij Sven Op 1. Als dit inderdaad wetenschappelijk wordt vastgesteld betekent dit dat Nederland de boosterstrategie moet aanpassen.

........

Ik dacht dat ze een nieuwe booster zouden ontwikkelen voor omikron. Zolang die nieuwe nog niet ingezet wordt ga ik in elk geval niet meer een oude variant in laten spuiten.

redbulletje schreef op 15-04-2022 om 09:00:

Ik dacht dat ze een nieuwe booster zouden ontwikkelen voor omikron. Zolang die nieuwe nog niet ingezet wordt ga ik in elk geval niet meer een oude variant in laten spuiten.

Eind april toch ?  Ik heb er niets meer over gehoord verder .


https://www.nu.nl/coronavirus/6179018/aan-omikron-aangepast-coronavaccin-op-zn-vroegst-eind-april-beschikbaar.html

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

15-04-2022 om 15:50

Vaccinatie heeft op dit moment weinig zin. Bijna iedereen heeft nu wel Omikron gehad en heeft er natuurlijke weerstand tegen opgebouwd. Nieuwe Omikronvarianten zullen echt geen problemen opleveren.  En de zomer komt eraan. Ik hoop dat er voldoende nieuwe vaccins worden aanschaft.  In het najaar kun je weer verder kijken voor elke groepen het nuttig kan zijn. 


Eindelijk dan het lang verwachte omikronvaccin  

Duitsland gaat naar verwachting vanaf september vaccins aanbieden die zijn aangepast aan de omikronvariant van het coronavirus.



https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... -duitsland

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

17-04-2022 om 10:53

Denken jullie dat gezonde mensen opgeroepen gaan worden om zich in september weer te laten vaccineren of denken jullie dat het wel klaar is voor iedereen die gezond genoeg is om geen griepprik te hoeven?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.